To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Galant VR4 E88A 92-96 - Podwyższone obroty po rozładowaniuu akumulatora

Frost - 28-03-2011, 14:18

Wojciech Bogacz napisał/a:
Czy takie zawieszanie się silniczka krokowego jest normalne w tych modelach czy występuje głównie własnie po takim całkowitym odłączeniu zasilania czy rozładowaniu akumulatora ?
Nieeee ;) taka przypadłość urządzenia że lubi sie czasami popsuć bez przyczyny
Wojciech Bogacz - 30-03-2011, 00:27

A jakby tak wymienić silniczek krokowy - nie byłoby lepiej ? Wprawdzie do mojego znowu nie zdążyłem zajrzeć (ech - altruista ze mnie straszny i zamiast sobie to innym wolę pomagać i potem czasu nie mam) więc jutro mam zamiar się dobrać do tego...

Wprawdzie z wydaniem grosza mi się nie spieszy, ale jakby mi często takie rzeczy ten silniczek robił to kto wie....

Tak jeszcze się upewnię co do lokalizacji silniczka krokowego ;) Czy jest on po tej samej stronie co filtr powietrza czy może od prawej ? Dziś z ciekawości zagadnąłem przy okazji znajomego mechanika i już mówił, że z lewej ale potem ujrzał coś po prawej stronie kolektora ssącego i stwierdził, że to silniczek krokowy. Zasugerował nawet, że lekkie uderzenie młotkiem może pomóc - osobiście wolę wymontować chyba i przedmuchać go bo młotek to jakoś tak nie bardzo mi się widzi jako remedium na moje podwyższone obroty.

Frost - 30-03-2011, 10:50

Wojciech Bogacz, tym młotkiem to palnij kolege mechanika w łeb, jak sie nie zna to niech nie gada bzdur.
Silniczek masz pod przepustnicą z lewej strony. Po prawej jest sterowanie klapami w kolektorze dolotowym.
Silniczek możesz zakupić ale anie nie są tanie anie łatwo dostępne. Wyjmij swój, przedmuchaj, ponaciskaj na główke może sie przybrudziła troche i zamontuj z powrotem i odpal auto.

mc - 30-03-2011, 12:09

Cytat:
tym młotkiem to palnij kolege mechanika w łeb

Tylko znajdź jakiś duży, najlepiej, kowalski młot :D

Co do silniczka to używka kosztuje jakieś 150-200 zl (trudno dostać), nowy nie ori jakieś 500-700zl(też trudno dostać) a ori jakieś 1500zl. Czyli taka pierdółka a kosztuje sporo.
Ale wyczyść go porządnie bo może się tylko zawiesił.

Wojciech Bogacz - 31-03-2011, 21:18

Wymontowałem wreszcie ten silniczek - troszkę się namęczyłem bo nie mogłem klucza znaleźć odpowiedniego do odkręcenia śrubek.

Wyjąłem go - prysnąłem WD40 a potem jeszcze sprężonym powietrzem - wytarłem i włożyłem z powrotem.

Obroty się ustabilizowały - teraz jest idealnie 850-1000 rpm.

Zastanawia mnie jeszcze jedno - dzień po zauważeniu podwyższonych obrotów zaświeciło mi się "Check Engine" i świeci bez przerwy - nawet po przeczyszczeniu silniczka krokowego. Wprawdzie po tej naprawie przejechałem dopiero 15km więc może zgaśnie... Zaznaczam, że jeżdzę od samego początku na benzynie - muszę też sprawdzić ile pali ta bestia ale czuję, że będzie dużo. Czy podwyższone spalanie może też być wynikiem awarii silniczka krokowego - akurat wtedy jak się zbuntował to musiałem więcej pojeździć i ze zbiornika ubyło okrutnie - zrobiłem 250 km zaledwie i z pełnego zbiornika wskaźnik pokazuje 1/4... Wiem, że trasy krótkie i wgniatam gaz sporo ale wiem też, że czasami takie rzeczy są wynikiem nie działania jakiejś drobnostki.

Jakie macie doświadczenia z tymi awariami krokowca ?

Frost - 31-03-2011, 21:21

Wojciech Bogacz, czek powinien sie gasić nim odpalisz auto ..... ewent. jak odpalasz od razu to po jakiś 3-5sek. Skoro teraz Ci sie ustabilizowało wszystko to wypnij aku, poczekaj 3min i wepnij z powrotem, odpal Gala i zobaczysz czy pomogło. Jak nie to będziemy myśleć
Krzyzak - 01-04-2011, 07:28

zrób reset - jak kolega wyżej pisze
30 sek. odłaczenia klemy minus wystarczy
tylko potem znów będą "dziwne" obroty przez jakiś czas
jak CE nie gaśnie, to sprawdź błędy - przez zwarcie pin 1 i 4 w złączy OBD - cała metoda jest dobrze opisana na forum

Wojciech Bogacz - 01-04-2011, 10:12

No i odłączenie klemy akumulatora (plus akurat miałem bardziej pod ręką) a jakieś 2-3 minuty załatwiło sprawę. CE zgasło a obroty silnika o dziwo mam poprawne - czyli około 1000 rpm :)

Jak się przejadę jeszcze gdzieś to zobaczymy czy CE się zaświeci czy nie.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group