[92-96]Colt CA0 - [CAxA] Jaki olej do Colta.
wojmi1 - 08-11-2006, 14:12
KaWu, to jakies elementy nad przyrodzone kolego wprowadzasz -- znam przypadki w druga strone ze po wlaniu minerala komus zeszlo zurzycie ale o ile na jak dlugo???
Reklamy kazdego oleju zapewniaja poprawe parametrow -- a zycie je koryguje bezwzglednie.
Anonymous - 11-11-2006, 09:15
Zapytalem w watku o wymianie oleju w CAO ale nie "wyszedl na wierzch" bo tylko edytowalo mojego ostatniego posta wiec zapytam tutaj moze ktos szybciej zauwazy - przepraszam za to.
Podobno w 1.6 4G92 miesci sie 3,94l oleju.
Z 5l baniaka zostalo mi w nim 2l po wymianie.
Pytania.
1. Czy ten silnik potrzebuje jednak 3l oleju ?
2. Czy nie zszedl caly stary olej przy wymianie (olej byl goracy co wyklucza jego trudnosc "wylania sie")
3. Czy producenci w baniaki leja ponad stan (wypadaloby prawie 1l gratis) ?
Anonymous - 11-11-2006, 14:14
dokladniej 3.8 l
nie zlecial caly olej
Anonymous - 12-11-2006, 01:48
Nasuwa sie proste pytanie.
Gdzie zostal ?
Nasuwa sie trudniejsze.
Jak go usunac ?
Anonymous - 12-11-2006, 08:40
kaeres napisał/a: | Jak go usunac ? |
Przy spuszczaniu oleju podnosisz przód auta do góry - zlatują wtedy te resztki oleju.
Anonymous - 13-11-2006, 13:19
Cały olej nigdy nie zejdzie nie oszukujmy się, trochę zawsze zostanie w układzie.
akbi - 13-11-2006, 13:27
kostuch napisał/a: | Cały olej nigdy nie zejdzie nie oszukujmy się, trochę zawsze zostanie w układzie. |
Zejdzie ... wessany ciśnieniowo
Anonymous - 13-11-2006, 13:35
akbi napisał/a: | kostuch napisał/a: | Cały olej nigdy nie zejdzie nie oszukujmy się, trochę zawsze zostanie w układzie. |
Zejdzie ... wessany ciśnieniowo | w takim przypadku to się zgodzę
Anonymous - 27-11-2006, 10:17
Najlepiej go odsysać, ale nie każdy ma taki sprzęt. Jeśli sam wymieniasz olej, to pamiętaj o jednym. Silnik musi być rozgrzany (olej jest wtedy znacznie rzadszy).
Anonymous - 27-11-2006, 11:04
Jasne że odsysanie jest najlepsze ale trzeba brać pod uwagę stan silnika czy poprzez ciśnienie jakie się wytwarza przy wysysaniu nie wciągnie nagarów.
Anonymous - 02-12-2006, 12:29
Witam wszystkich
Ja mam inną metodę do usuwania oleju bez wysysania, jest specjalny płyn który pomaga żeby cały olej spłynął, dodaje się go przed spuszczeniem oleju z silnika. Przepraszam ale w tej chwili nie wiem jak się nazywa, ale w każdym szanującym się sklepie będą wiedzieli o co chodzi. Płyn ten dolewa się do rozgrzanego silnika i po przejechaniu kilku kilometrów spuszcza się stary olej. Cały układ jest taki jak po naprawie czyli czysty jak łza. Ja dla pewności że wszystko jest ok odkręcam miskę olejową - wiem dodatkowy koszt, ale czy to ważne żeby oszczędzać na uszczelce, skoro mamy pewność, że wszystko zrobiliśmy najlepiej a zresztą oleju nie zmieniamy codziennie prawda? pozdrawiam Władek
EDIT by Josie - chłopie kilkadziesiąt błędów w jednym poście to chyba rekord na forum - przepuściłem twojego posta przez Word'a, ale na przyszłość wykaż trochę dobrej woli i rób to sam bo niewiele da się zrozumieć. Pozdro
Rafal_Szczecin - 02-12-2006, 12:32
nie rozumiem
Anonymous - 02-12-2006, 20:08
Dla mnie też to jest niejasne, po co takie numery. Rozgrzany olej spływa prawie do końca.
wojmi1 - 07-12-2006, 19:45
kostuch, bo jak chcesz wlac inny olej np full syntetyk to przynajmniej masz wszystko wymyte z resztek olejoeych i niema problemu z mieszalnoscia. Tak dla przykladu robisz kape silnika wlewasz cos podlego na pierwszy tysiac np.selektol po tysiacu wszystko gra to dajesz puczke olejowa i schodzi wsio i mozesz lac jakiegos fulla bez obaw czy ci sie nie zapieni czy nie bedzie niespodzianek- kwestja mieszalnosci nowoczesnych oleji z innymi. Jedyne przeciwskazanie to jak jezdzisz na mineralu bo ci wszystko wypucze i moga byc problemy z roszczelnieniem, panewkami itd. Nawiasem mowiac to pluczki sa idealne do automatycznych skrzyn biegow i powinno sie je stosowac przy kazdej wymianie /wymienic po przejechaniu max 20km/
leon79 - 08-03-2007, 23:29
trochę się dorzucę do tematu...
zacząłem się trochę rozpisywać ale wykasowałem i wstawiam link do poczytania. Mam nadzieję że to rozwieje wasze wątpliwości.
Najważniejsze jest pierwsze zdanie które przeczytacie i niech to będzie dla was wyrocznia. Inżynier wie na czym powinien jeździć jego silnik w szczególności japoński
http://www.mobil.pl/Polan...l_Selection.asp
i trochę teorii
http://www.forumsamochodowe.pl/oleje/
|
|
|