ASX Techniczne - DFP - upgrade oprogramowania
adamleon - 14-09-2012, 21:50
1 - wiem kiedy, jak często i jak długo trwa ten proces
2 - bazując na doświadczeniu z pkt. 1 mogę określić czy nie przerywam tego procesu wyłączając silnik, gdzie np "dojechanie" kawałka drogi przed wyłączeniem silnika pozwoli dokończyć dopalanie
3 - lubię wiedzieć co się dzieje z samochodem
Może ja źle to pojmuje, ale czytałem, że przerywanie dopalania nie jest dobre dla silnika i DPF-a. Nie miałem wcześniej samochodu z DPF i może ja źle to odbieram.
Jeżeli ktoś uważa, że obserwowanie średniego spalania wystarczy to ja się nie zgodzę. Jadąc samochodem patrzę na drogę, a nie ciągle na spalanie tym bardziej, że nie każdy ma ustawione średnie spalanie na wyświetlaczu (oczywiście można je ustawić)
Pozdrawiam
Adam
jaceksu79 - 14-09-2012, 22:20
adamleon napisał/a: | Może ja źle to pojmuje, ale czytałem, że przerywanie dopalania nie jest dobre dla silnika i DPF-a |
podobnie jak odpalanie silnika, jeżdżenie, długotrwały postój
wszystko to można wciągnąć pod jedno pojęcie - zużywanie się eksploatacyjne
Moderatorzy - proszę poprawcie tytuł, DFP
adamleon - 15-09-2012, 06:07
jaceksu79 napisał/a: |
podobnie jak odpalanie silnika, jeżdżenie, długotrwały postój
wszystko to można wciągnąć pod jedno pojęcie - zużywanie się eksploatacyjne
|
Ok, wszystko się zgadza, ale pewnych sytuacji nie da się uniknąć, a pewne można ograniczyć lub wyeliminować
Dla mnie eksploatacyjnie to się zużywają łożyska w kołach, a nie np: hamulce "zajechane" w górach bez hamowania silnikiem.
Człowiek też się "zużywa", ale czy to znaczy, że mam wychodzić z domu kiedy leje, czy lepiej poczekać chwile kiedy mogę, aż przestanie padać ??
jaceksu79 - 15-09-2012, 08:37
adamleon napisał/a: | Człowiek też się "zużywa", ale czy to znaczy, że mam wychodzić z domu kiedy leje, czy lepiej poczekać chwile kiedy mogę, aż przestanie padać ?? |
ahaa
pablo diablo - 03-11-2012, 09:31
adamleon napisał/a: | 1 - wiem kiedy, jak często i jak długo trwa ten proces
2 - bazując na doświadczeniu z pkt. 1 mogę określić czy nie przerywam tego procesu wyłączając silnik, gdzie np "dojechanie" kawałka drogi przed wyłączeniem silnika pozwoli dokończyć dopalanie
3 - lubię wiedzieć co się dzieje z samochodem
Może ja źle to pojmuje, ale czytałem, że przerywanie dopalania nie jest dobre dla silnika i DPF-a. Nie miałem wcześniej samochodu z DPF i może ja źle to odbieram.
Jeżeli ktoś uważa, że obserwowanie średniego spalania wystarczy to ja się nie zgodzę. Jadąc samochodem patrzę na drogę, a nie ciągle na spalanie tym bardziej, że nie każdy ma ustawione średnie spalanie na wyświetlaczu (oczywiście można je ustawić)
Pozdrawiam
Adam |
Taka kontrolka jak najbardziej by sie przydała
Ja często kończąc trasę,czy krótką czy dłuższą. Przed wyłączeniem silnika patrze na obroty, jeżeli widzę że spadają do normalnych wyłączam silnik,jeżeli widzę że trzymają się wyższe obroty rzędu niecałego 1000 czekam aż proces dopalania sie zakończy spadają obroty ja gaszę silnik. Tak czy siak oleju od zmiany do zmiany przybywa mimo braku przerywania takiego czyszczenia DPFu.
tomekrvf - 06-11-2012, 10:45
pablo diablo napisał/a: | jeżeli widzę że trzymają się wyższe obroty rzędu niecałego 1000 czekam aż proces dopalania sie zakończy spadają obroty ja gaszę silnik. Tak czy siak oleju od zmiany do zmiany przybywa mimo braku przerywania takiego czyszczenia DPFu. |
Proces dopalania nie kończy się, tylko jest przerywany po 3 minutach postoju. Więc mimo tego że czekasz aż obroty spadną to i tak przerywasz regenerację DPF. Trzeba jechać, choćby 10km/h żeby dokończyć proces.
pablo diablo - 06-12-2012, 15:42
A i to jest cenna uwaga dziekuje. W takim razie przydała by sie informacja o tym że ze ten proces wypalania sie zakończył
JCH - 07-12-2012, 11:42
tomekrvf napisał/a: | Proces dopalania nie kończy się, tylko jest przerywany po 3 minutach postoju. Więc mimo tego że czekasz aż obroty spadną to i tak przerywasz regenerację DPF. Trzeba jechać, choćby 10km/h żeby dokończyć proces. | No to nie mogli zrobić tak: kontrolka, że DPF zaczął proces wypalania
Wtedy wiem, że zamiast zatrzymywać się, gasić silnik robię rundkę 5 czy 10 km (ile tam trzeba), jadę na niższych biegach utrzymując obroty. Wypalił się, wracam do domu, mam spokój na następne x km. Proste? Proste. Co zatem stoi na przeszkodzie by informować kierowcę o procesie
pablo diablo - 07-12-2012, 20:17
JCH napisał/a: | tomekrvf napisał/a: | Proces dopalania nie kończy się, tylko jest przerywany po 3 minutach postoju. Więc mimo tego że czekasz aż obroty spadną to i tak przerywasz regenerację DPF. Trzeba jechać, choćby 10km/h żeby dokończyć proces. | No to nie mogli zrobić tak: kontrolka, że DPF zaczął proces wypalania
Wtedy wiem, że zamiast zatrzymywać się, gasić silnik robię rundkę 5 czy 10 km (ile tam trzeba), jadę na niższych biegach utrzymując obroty. Wypalił się, wracam do domu, mam spokój na następne x km. Proste? Proste. Co zatem stoi na przeszkodzie by informować kierowcę o procesie |
Popieram cie w 100% nic sie niestanie jak sie zrobi dodatkowe kilometry by sie to dziadostwo wypaliło . Tylko jak człowiek otym wie, teraz tak bede robił, u mnie wypalanie dość ładwo zobaczyć na obrotach. Nawet odróżniam kiedy silnik zimny sie dogrzewa a kiedy sie wypala bo to prawie te same obroty sie utrzymują. Prawie te same bo wypalanie ma ciut wyższe.
tomekrvf - 08-12-2012, 00:11
Taka kontrolka o której mówicie, wraz ze wskaźnikiem zapchania DPF jest w Isuzu D-Max z tego roku. Jak dla mnie genialne rozwiązanie. A co najlepsze, DPF regeneruje się na postoju - obserwowałem cały proces który trwał około 30 minut.
krzychu - 08-12-2012, 09:50
tomekrvf - a nie sądzisz, że przerwanie tego procesu nie jest związane z bezpieczeństwem? W końcu ten DPF to się niemiłosiernie rozgrzewa przy wypalaniu....
Kontrolki nie chce producent bo pewnie niektórym klientom by się to nie podobało, że coś musi bo coś tam... Tu mogę go zrozumieć. Ale np. włączenie takiej informacji na wyświetlaczu (jak ktoś chce) przez ASO powinno być jak najbardziej możliwe...
Trik - 08-12-2012, 23:45
SsongYong kolegi z tego roku też ma kontrolkę i tez wypala się na postoju.
Wedrowiec - 09-12-2012, 02:23
krzychu napisał/a: | tomekrvf - a nie sądzisz, że przerwanie tego procesu nie jest związane z bezpieczeństwem? W końcu ten DPF to się niemiłosiernie rozgrzewa przy wypalaniu....
Kontrolki nie chce producent bo pewnie niektórym klientom by się to nie podobało, że coś musi bo coś tam... Tu mogę go zrozumieć. Ale np. włączenie takiej informacji na wyświetlaczu (jak ktoś chce) przez ASO powinno być jak najbardziej możliwe... |
Wybacz ale tak mi bredził mechanik w JM półtora roku temu jak starał się usprawiedliwić właczanie wynalazku pod nazwą AS&G w trakcie przepalania filtra... bredził o płonących kaszankach i suzuki. Dalszy ciąg historii jest opisane na forum. W tym roku facet z obsługi klienta zgodził się ze mną "panie, masz rację, wyłącz to g**o od razu po odpaleniu silnika".
I nie chodzi w sumie o to czy się wyłączy czy nie - chodzi o kompletny brak logiki.
Przepala się latem - działa g.o pod nazwą AS&G. I jedziesz w dużym mieście, światła/korek co 50 m i przez 30 minut będzie się przepalało, wyłączając się w międzyczasie 20 razy. Bo wyłączy się silnik. Jak tego ci idioci nie byli w stanie zaprogramować to moim zdaniem reszt nie ma co komentować (a wyłączy się jak przed światłami ostro zahamujesz ze 120 do 0 km/h, 2s później - silnik wyłączony, tak samo przepalanie, zero chłodzenia czegokolwiek).
jaceksu79 - 09-12-2012, 08:54
Trik napisał/a: | SsongYong kolegi z tego roku też ma kontrolkę i tez wypala się na postoju. |
Kontrolki nie ma, ale wypala się na postoju... 0 ubytków jak i 0 przybytków oleju!!
Ostatnie 2 tygodnie jazda cały czas po mieście i żadnych problemów z zapychaniem dpf-u.. to jak rozpoznaje się proces wypalania na wolnych obrotach - po zmianie pracy silnika jakby robił przyuczanie wtrysków i po tym jak ciekawsko podsunie się rękę za wydech
Jak widać można zrobić bezproblemowy układ..
PS> spalanie 2 tonowej bryki z DPF-em ( łącznie z wypalaniem) średnio: miasto 8,5-8,8l....trasa 6,5-7,2l.. wiec może być ekologicznie i tanio
krzychu - 09-12-2012, 09:28
Wedrowiec - uwielbiam jak ktoś na wszystko patrzy zero jedynkowo i nie dopuszcza myśli, że może być inaczej....
jaceksu79 - jakiż optymizm... A zalogowałeś się już na forum SY i napisałeś już wady czy może to samochód idealny? A może przejedź tym samochodem co najmniej 100 tys i dopiero chwal lub gań?
|
|
|