To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[96-02]Colt CJ0 - Pytanie początkującego redukcja z 3 na 2

krzysieg - 01-06-2011, 19:26

Na pewno nie był wymieniany olej , a jaki wlałeś , ile ?
Sam dam rade to zrobić ?

Bucza - 01-06-2011, 20:24

W temacie jak to zrobić samemu niestety nie pomogę, bo robił to mechanik. Chociaż z tego co wiem nie jest to jakoś szczególnie trudne, ale ja jedyne rzeczy jakie robię w aucie sama to takie, przy których nawet jak coś mi nie wyjdzie to nie unieruchomię auta i będę w stanie dojechać do mechanika :D
Nie wiem też co tam wlał i ile, bo tak wiedza nie była mi potrzebna, dostałam tylko informacje, że dobrze, że przyjechałam, bo jeszcze trochę i mogłabym mieć problem z wrzuceniem jakiegokolwiek biegu. Więc u mnie to było powodem problemów ze skrzynią, w Twoim aucie przyczyna może leżeć gdzie indziej.
Jeżeli kupiłeś używany samochód i nie masz dokładnych informacji co i kiedy było ostatnio robione to warto sprawdzić/ wymienić płyny.

krzysieg - 01-06-2011, 20:39

Znalazłem temat o wymianie nie wiem tylko gdzie jest śrubka od spuszczania i zalewania oleju .
Zobaczę przy okazji w jakim stanie są ciegna od zmiany biegów czy gumowe połączenia są w dobrym stanie -żeby nie mieć kiedys problemów.

Andrew - 01-06-2011, 20:56

krzysieg napisał/a:
andrew84 - ile u Ciebie będzie kosztować naprawa ?
Min. 1000 zł. Może najpierw spróbuj zmienić olej jak tu wcześniej było mówione...
KlaudiuszBdg - 02-06-2011, 12:29

cns80 napisał/a:
piotrekdm1983 napisał/a:
Tak to normalne
Nie jest to normalne.
piotrekdm1983 napisał/a:
u mnie jest tak samo nie przerzucę z dwójki na jedynkę dopóki nie zwolnię do odpowiedniej prędkości
Dlatego że jedynka nie jest synchronizowana.
Kolega pisze o sytuacji między 3 a 2, a dwójka już jest synchronizowana i nie powinno tak być.


Wydaje mi sie ze 1 jednak jest synchronizowana ;) Nie jest natomiast synchronizowany wsteczny (1 w maluchu napewno nie byl synchronizowany - trzeba sie kompletnie zatrzymac aby wrzucic)

maro275 - 02-06-2011, 15:06

KlaudiuszBdg napisał/a:
cns80 napisał/a:
piotrekdm1983 napisał/a:
Tak to normalne
Nie jest to normalne.
piotrekdm1983 napisał/a:
u mnie jest tak samo nie przerzucę z dwójki na jedynkę dopóki nie zwolnię do odpowiedniej prędkości
Dlatego że jedynka nie jest synchronizowana.
Kolega pisze o sytuacji między 3 a 2, a dwójka już jest synchronizowana i nie powinno tak być.


Wydaje mi sie ze 1 jednak jest synchronizowana ;) Nie jest natomiast synchronizowany wsteczny (1 w maluchu napewno nie byl synchronizowany - trzeba sie kompletnie zatrzymac aby wrzucic)



Nie jest zsynchronizowana jedynka, widziałem skrzynię od środka, zarówno 1 jak i wsteczny nie mają synchronizatorów.

krzysieg - 02-06-2011, 15:30

Zmienię olej na razie , tylko nie wiem gdzie są śruby od wlewania i wylewania .
Czytałem że od wlewu jest z boku i leje się aż poziom będzie równo z otworem-gwintem .

[IMG=http://img690.images...2.th.jpg][/IMG]

1 wlew (trochę nisko ale napisane nawet OIL )
2 śruba gwiazdkowa spuszczanie ?

KlaudiuszBdg - 02-06-2011, 21:05

W takim razie mea culpa :) Czlowiek uczy sie cale zycie. Choc mi jedynka wchodzi bez problemu przy wyzyszych niz 20 km/h predkosciach ... z tym ze odruchowo idzie zawsze miedzygaz ;)
krzysieg - 02-06-2011, 21:37

To potwierdzi ktoś te śruby z obrazka że to te :)
maro275 - 18-07-2011, 17:54

śruba nr 1 to od sprawdzania stanu oleju w skrzyni biegów.
śruba nr 2 od spuszczania oleju.

Śruba wlewowa jest gdzieś na górze z podkładką aluminiową.

Hugo - 18-07-2011, 20:09

maro275 napisał/a:
Śruba wlewowa jest gdzieś na górze z podkładką aluminiową.
Bzdura, nie każ mu odkręcać żadnej śruby na górze, bo jeszcze sobie bałaganu narobi. Śruba nr 1 jest zarówno wlewem oleju, jak również kontrolką poziomu oleju (jak się z otworu wylewa olej to znaczy, że jest odpowiedni stan).
maro275 - 20-07-2011, 13:13

No ja tam nalewam od góry olej :) jest śruba 17 lub 19mm już nie pamiętam, a ta z boku 17 to jak się wylewa to wkręcam ją i jest git:)

Może wlewać tą z boku ale wg mnie trudniej i po co skoro od góry można ? niech nie odkręca 12, 13 itp tylko 17 lub 19 to jest od wlewu. Pozdrawiam

Pafab - 12-10-2012, 11:09

Odnośnie problemów wszelakich z wbijaniem biegów 2 i 3, to na własnym przykładzie wiem że nie zawsze wymiana oleju pomaga, u mnie wymiana na Valvoline Dura blend niestety nie pomogło. Padło więc na zużyte synchronizatory ale - po rozpruciu skrzyni okazało się że synchro są w stanie idealnym (sprawdzone wg serwisówki), wg mojego ojca który również badał tą skrzynie organoleptycznie, wina jest po stronie sprężyn synchro 2 i 3 biegu, prawdopodobnie tracą sprężystość przez co słabiej dociskają synchronizator.

A odnośnie wlewania oleju "od góry" nie ma tam wlewu oleju, są za to zatrzaski wałków wodzików i blokada zmieniacza, odkręcić i wlać przez nie można, ale można sobie narobić bałaganu w skrzyni, więc po co :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group