Tuning - Turbo teoretycznie
Kamil_Ziomek - 24-06-2011, 22:57
A tak przy okazji ma ktoś może wymiary zaworów i skok z silnika 4g63 sohc ?
rosomak1983 - 24-06-2011, 23:58
Kamil_Ziomek napisał/a: | A tak przy okazji ma ktoś może wymiary zaworów i skok z silnika 4g63 sohc ? |
dół silnika sohc ma bardzo podobny jak DOHC, na 100% wał i blok w 6 bolt jest identyczny w SOHC DOHC oraz DOHC Turbo. Wiem tez ze w 6 bolt korby w DOHC i turbo sa identyczne, i pisze tutaj bo rozłożyłem juz pare silników 6 bolt w tym jeden TURBO mam nawet foty porobione gdyby ktos nie wierzył
Co do wrzucania silnika z VR4 czy Evo jak sie domyslam ta moc 180-200kM to na codzien ma byc a nie jakis potwór uciazliwy w ekspolatacji.
Pozatym wydaje mi sie ze kolega ma po przeciwnej stonie rozrzad tj od strony kierowncy, wiec pasowałby by taki wrzucic.
Najłatwiej kupic kompletne auto TURBO w dobrym pieniadzu. Wiadome ze w kupi duzo taniej niz wszystko po kawałku.
Ty masz Gala 7 generacji 1992-1996 z silnikiem 4g63 SOHC ????
Co do zaworów to i tak wypadałoby wrzucic głowice DOHC... czy to bedzie z NA czy z turbo w przypadku starych 4g63 (szczególnie 6 bolt) niewielka róznica. A nawet lepiej z NA, poniekad (choć ponoc zawory w turbo troszke wieksze...)
Maretzky85 - 25-06-2011, 10:20
rosomak1983, ale żeś się zapędził Toż to może być 7bolt
Kamil_Ziomek - 25-06-2011, 14:53
Się nam kolega zapędził Ja mam EA2A więc rozrząd po prawej stronie (od pasażera ) silnik miał 7 śrub na wale jak dobrze pamiętam. I z tego co udało mi się znaleźć to układ tłokowo-korbowy jest inny niż w 6 bolt ale swapa głowicy da się zrobić na dohc. Wystarczy mieć głowice z silnika z rozrządem po tej samej stronie. Można nawet się pokusić o MIVEC-a.
P.S. zmieniłem podpis bo może po zdjęciu nie widać.
Zna ktoś może Pana Grzegorza Grabowskiego ? Widzę na jego stronie takie ładne 4g63 sohc z soft turbo link
puntspusy - 12-08-2011, 14:59
wtrysk metanolu ma sens w aucie doladowanym, dolozenie metanolu do NA jest bezsensu
kleryk-3kgt - 05-11-2011, 08:41
Oto lista przeróbek, nie wszystkich, które musiał byś wdrożyć:
Dodatkowy sterownik, świnka
Przeróbka węża do serwa hamulcowego
Węże doprowadzające olej do sprężarki
Chłodnica oleju
Zmiana dolotu
Odprężenie silnika ( kluczowe znaczenie )
Wtryski, większe
Inna pompa paliwa
Inter Cooler
Kute tłoki bo bez natrysku oleju na denko mogło by się źle skończyć
Przerobić układ wydechowy ( włącznie z kolektorami wydechowymi )
EBC
Zegary monitorujące silnik
Mocniejsze sprzęgło
puntspusy - 05-11-2011, 15:23
Kamil_Ziomek napisał/a: | Zna ktoś może Pana Grzegorza Grabowskiego ? |
z wlasnego doswiadczenia wiem, ze Graba charakteryzuje jedno zdanie : albo sie uda albo nie
kleryk-3kgt napisał/a: | Odprężenie silnika ( kluczowe znaczenie ) |
kleryk-3kgt napisał/a: | Kute tłoki bo bez natrysku oleju na denko mogło by się źle skończyć |
wszystko zalezy od dmuchniecia, przy sofcie kucizna jest bez sensu, nawet nie bawil bym sie w odprezanie, no ale jesli chcesz dowalic mu wiecej niz 1bar to kucizna jest konieczna
Kamil_Ziomek - 06-11-2011, 15:00
W planie było raczej 0,3-0,5 bara. Właśnie zastanawiałem się jak jest z serwem od hamulców bo przecież działa na podciśnienie. Wiem ktoś napisze że takie doładowanie jest bez sensy ale czasem się robi różne rzeczy.
puntspusy - 06-11-2011, 15:48
to prywatna sprawa na co wydaje sie wlasne pieniadze, ja np dolozylem kompresor do silnika ktory wg tego forum sie do tego nie nadaje, i jezdze sobie spokojnie juz przez rok czasu, obecnie na doladowaniu 0,75 bara (peak czasami na 0,8bara)
Maretzky85 - 06-11-2011, 20:53
Kamil_Ziomek napisał/a: | serwem od hamulców |
W przewodzie do serwa jest zaworek - wystarcza.
U mnie w peaku jest 0.9 bara i wszystko jest cacy :]
puntspusy - 06-11-2011, 21:53
troche poczytalem i sie dowiedzialem ze wrzuciles jakies 63T do siebie
e to 0,9 bara chyba go nie przeraza, silent killer z niego w takiej budzie
a czym jest to strojone ?
Kamil_Ziomek - 06-11-2011, 23:41
Czyli prawie dwa razy większe doładowanie, silniczek ma jakieś większe modyfikacje oprócz doładowania ?
Maretzky85 - 07-11-2011, 07:00
puntspusy napisał/a: | to 0,9 bara chyba go nie przeraza, silent killer z niego w takiej budzie |
Nie przeraża Wytrzymują do 1,2 bara bez modyfikacji
puntspusy napisał/a: | a czym jest to strojone ? |
Na razie niczym. Jest seryjny komp od galanta vr4, będzie za czas jakiś pewnie ECMLink
Kamil_Ziomek napisał/a: | Czyli prawie dwa razy większe doładowanie, silniczek ma jakieś większe modyfikacje oprócz doładowania ? |
Dwa razy większe od czego ? Seria miała 0.7 bara, u mnie trzyma 0.8 i to nie do końca, 0,9 jest w peaku :]
Silnik jest seryjny 4G63T
Kamil_Ziomek - 07-11-2011, 19:49
Mój błąd . Myślałem że kolega uturbił 4g92 a kolega ma galanta vr4.
Z tego co ustaliłem w katalogu to korbowody są takie same (numer ten sam w 4g63 i 4g63t z eclipse 2g) więc powinny wytrzymać.
Tłoki najlepiej było by wziąć z lancera bo ponoć są kute a w eclipse nie, przy okazji odprężył by się silnik.
Większe wtryski albo dodatkowe tylko nie wiem jak z tym jest i ewentualne od czego.
Do wysterowania może wystarczy EcuMaster 3 (?)
Sprzęgło - ciekawostka tarcza taka sama jak w diamente 3,0 więc moment obrotowy jest w stanie przenieść.
Wydech z przyczyny montażu turbiny to wiadomo że zmieni się nie do poznania
Turbina- jaka może mieć wydajność 0,11 m3 /min przy doładowaniu 0,3 -0,4 bara (?)
rosomak1983 - 12-11-2011, 01:57
Maretzky85 napisał/a: | Tłoki najlepiej było by wziąć z lancera bo ponoć są kute |
jasne , co chwile słysze ze kucizna jest w serii wEVO, Skad wy takie bzdury bierzecie???
|
|
|