To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Tuning - Turbo teoretycznie

Kamil_Ziomek - 24-06-2011, 22:57

A tak przy okazji ma ktoś może wymiary zaworów i skok z silnika 4g63 sohc ?
rosomak1983 - 24-06-2011, 23:58

Kamil_Ziomek napisał/a:
A tak przy okazji ma ktoś może wymiary zaworów i skok z silnika 4g63 sohc ?

dół silnika sohc ma bardzo podobny jak DOHC, na 100% wał i blok w 6 bolt jest identyczny w SOHC DOHC oraz DOHC Turbo. Wiem tez ze w 6 bolt korby w DOHC i turbo sa identyczne, i pisze tutaj bo rozłożyłem juz pare silników 6 bolt w tym jeden TURBO mam nawet foty porobione gdyby ktos nie wierzył :D

Co do wrzucania silnika z VR4 czy Evo jak sie domyslam ta moc 180-200kM to na codzien ma byc a nie jakis potwór uciazliwy w ekspolatacji.
Pozatym wydaje mi sie ze kolega ma po przeciwnej stonie rozrzad tj od strony kierowncy, wiec pasowałby by taki wrzucic.
Najłatwiej kupic kompletne auto TURBO w dobrym pieniadzu. Wiadome ze w kupi duzo taniej niz wszystko po kawałku.
Ty masz Gala 7 generacji 1992-1996 z silnikiem 4g63 SOHC ???? :shock:
Co do zaworów to i tak wypadałoby wrzucic głowice DOHC... czy to bedzie z NA czy z turbo w przypadku starych 4g63 (szczególnie 6 bolt) niewielka róznica. A nawet lepiej z NA, poniekad (choć ponoc zawory w turbo troszke wieksze...)

Maretzky85 - 25-06-2011, 10:20

rosomak1983, ale żeś się zapędził :P Toż to może być 7bolt :D
Kamil_Ziomek - 25-06-2011, 14:53

Się nam kolega zapędził :D Ja mam EA2A więc rozrząd po prawej stronie (od pasażera ) silnik miał 7 śrub na wale jak dobrze pamiętam. I z tego co udało mi się znaleźć to układ tłokowo-korbowy jest inny niż w 6 bolt ale swapa głowicy da się zrobić na dohc. Wystarczy mieć głowice z silnika z rozrządem po tej samej stronie. Można nawet się pokusić o MIVEC-a.

P.S. zmieniłem podpis bo może po zdjęciu nie widać.

Zna ktoś może Pana Grzegorza Grabowskiego ? Widzę na jego stronie takie ładne 4g63 sohc z soft turbo link

puntspusy - 12-08-2011, 14:59

wtrysk metanolu ma sens w aucie doladowanym, dolozenie metanolu do NA jest bezsensu
kleryk-3kgt - 05-11-2011, 08:41

Oto lista przeróbek, nie wszystkich, które musiał byś wdrożyć:

Dodatkowy sterownik, świnka
Przeróbka węża do serwa hamulcowego
Węże doprowadzające olej do sprężarki
Chłodnica oleju
Zmiana dolotu
Odprężenie silnika ( kluczowe znaczenie )
Wtryski, większe
Inna pompa paliwa
Inter Cooler
Kute tłoki bo bez natrysku oleju na denko mogło by się źle skończyć
Przerobić układ wydechowy ( włącznie z kolektorami wydechowymi )
EBC
Zegary monitorujące silnik
Mocniejsze sprzęgło

puntspusy - 05-11-2011, 15:23

Kamil_Ziomek napisał/a:
Zna ktoś może Pana Grzegorza Grabowskiego ?


z wlasnego doswiadczenia wiem, ze Graba charakteryzuje jedno zdanie : albo sie uda albo nie

kleryk-3kgt napisał/a:
Odprężenie silnika ( kluczowe znaczenie )


kleryk-3kgt napisał/a:
Kute tłoki bo bez natrysku oleju na denko mogło by się źle skończyć


wszystko zalezy od dmuchniecia, przy sofcie kucizna jest bez sensu, nawet nie bawil bym sie w odprezanie, no ale jesli chcesz dowalic mu wiecej niz 1bar to kucizna jest konieczna

Kamil_Ziomek - 06-11-2011, 15:00

W planie było raczej 0,3-0,5 bara. Właśnie zastanawiałem się jak jest z serwem od hamulców bo przecież działa na podciśnienie. Wiem ktoś napisze że takie doładowanie jest bez sensy ale czasem się robi różne rzeczy.
puntspusy - 06-11-2011, 15:48

to prywatna sprawa na co wydaje sie wlasne pieniadze, ja np dolozylem kompresor do silnika ktory wg tego forum sie do tego nie nadaje, i jezdze sobie spokojnie juz przez rok czasu, obecnie na doladowaniu 0,75 bara (peak czasami na 0,8bara)
Maretzky85 - 06-11-2011, 20:53

Kamil_Ziomek napisał/a:
serwem od hamulców

W przewodzie do serwa jest zaworek - wystarcza.
U mnie w peaku jest 0.9 bara i wszystko jest cacy :]

puntspusy - 06-11-2011, 21:53

troche poczytalem i sie dowiedzialem ze wrzuciles jakies 63T do siebie
e to 0,9 bara chyba go nie przeraza, silent killer z niego w takiej budzie
a czym jest to strojone ?

Kamil_Ziomek - 06-11-2011, 23:41

Czyli prawie dwa razy większe doładowanie, silniczek ma jakieś większe modyfikacje oprócz doładowania ?
Maretzky85 - 07-11-2011, 07:00

puntspusy napisał/a:
to 0,9 bara chyba go nie przeraza, silent killer z niego w takiej budzie

Nie przeraża :P Wytrzymują do 1,2 bara bez modyfikacji :biggrin:

puntspusy napisał/a:
a czym jest to strojone ?

Na razie niczym. Jest seryjny komp od galanta vr4, będzie za czas jakiś pewnie ECMLink

Kamil_Ziomek napisał/a:
Czyli prawie dwa razy większe doładowanie, silniczek ma jakieś większe modyfikacje oprócz doładowania ?

Dwa razy większe od czego ? Seria miała 0.7 bara, u mnie trzyma 0.8 i to nie do końca, 0,9 jest w peaku :]
Silnik jest seryjny 4G63T

Kamil_Ziomek - 07-11-2011, 19:49

Mój błąd . Myślałem że kolega uturbił 4g92 a kolega ma galanta vr4.

Z tego co ustaliłem w katalogu to korbowody są takie same (numer ten sam w 4g63 i 4g63t z eclipse 2g) więc powinny wytrzymać.
Tłoki najlepiej było by wziąć z lancera bo ponoć są kute a w eclipse nie, przy okazji odprężył by się silnik.
Większe wtryski albo dodatkowe tylko nie wiem jak z tym jest i ewentualne od czego.
Do wysterowania może wystarczy EcuMaster 3 (?)
Sprzęgło - ciekawostka tarcza taka sama jak w diamente 3,0 więc moment obrotowy jest w stanie przenieść.
Wydech z przyczyny montażu turbiny to wiadomo że zmieni się nie do poznania
Turbina- jaka może mieć wydajność 0,11 m3 /min przy doładowaniu 0,3 -0,4 bara (?)

rosomak1983 - 12-11-2011, 01:57

Maretzky85 napisał/a:
Tłoki najlepiej było by wziąć z lancera bo ponoć są kute

jasne , co chwile słysze ze kucizna jest w serii wEVO, Skad wy takie bzdury bierzecie???



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group