To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [CA4A 1.6] Colt nie odpala

lejm - 04-11-2011, 11:33

rosomak1983 napisał/a:
nie ma co sprzawdzac padł ECu wyjmij go sciagnij obudowe i sprawdz kondensatorki bo lubia sie wylewac.


DARO2504 wyraźnie napisał, że wymieniał kondensatory i całe ECU też.
Ewidentnie nie dochodzi zasilanie do ECU, a przyczyna jest miedzy bezpiecznikami i przekaźnikiem zza radia.

DARO2504 - 05-11-2011, 22:13

Witam, Dziś zlokalizowałem tą wtyczkę A09. Faktycznie znajduje się pod zbiorniczkiem spryskiwaczy. Nie starczyło mi już czasu by się do niej dostać i posprawdzać ale..

Zrobiłem jeszcze raz test pinu nr 4 wtyczki , zauważyłem że napięcie spada cały czas! przez ok 10 minut z 9,01v sadło do 5,09v.
Najdziwniejsze jest to że jak odłączę klemę minusową od aku to na pinie nr 4 jest dalej napięcie rzędu 0,15v....

Jutro dostanę sie do złącza A09 obym znalazł przyczynę tego dziwnego zjawiska, a swoją drogą co może się przyczynić do tak dużego spadku napięcia w tak krótkim czasie???

lejm - 06-11-2011, 10:14

Widzę, że robi się ciekawie... Sprawdź styki w tej wtyczce A09 (w poście gdzie pisałem o tej wtyczce był błąd, pin nr 2 - przewód czarno-żółty zasila przekaźnik), pomierz napięcia i jak będzie możliwość też opór poszczególnych fragmentów wiązki.

Zobacz, czy ktoś nie podłączył Ci czegoś do tego przewodu, Może alarm?

Masz dobrze naładowany akumulator?

DARO2504 - 06-11-2011, 12:03

Witam! Akumulator jest ok! trzyma stałe napięcie 12,45v.Także może faktycznie coś jest podłączone na sztywno pd ten kabel czarno-żółty i dlatego taki spadek ...dziś obadam sprawę

[ Dodano: 07-11-2011, 18:36 ]
Dzięki pomocy i zaangażowaniu w mój problem LEJMA dziś zlokalizowałem usterkę :D wymontowałem z pod maski obudowę filtra powietrza, i przepływomierz , Uszkodzony żółto czarny kabel przed wtyczką A09, a dokładnie przetarty , i zaśniedziały! Zarobiłem kabel i kontrolka Ce się zapaliła normalnie ale już nie zgasła. Trzy razy kręciłem rozrusznikiem lecz nie odpalił :x podłączyłem diodę pod złącze diagnostyczne, dioda cały czas się pali nie wymruguje błędów?Zabrakło mi już czasu by podmienić EKU ale jutro to zrobię i teraz będę szukał przyczyny palenia się kontrolki CE. Poszperam dziś jeszcze po forum bo zdaje się że kiedyś natknołem się na problem cały czas palącej się diode na złączu diagnostycznym .

lejm - 08-11-2011, 15:26

a pod które złącze diagnostyczne podłączasz diodę? Bo jeżeli masz złącze 16 pinowe o kształcie trapezu, to pin 1 wystarczy podłączyć do masy i błędy wymruga CE przy zegarach.
DARO2504 - 08-11-2011, 17:56

Witam! Dziś misiek ożył!!! Podmieniłem ECU na swoje orginalne z wymienionymi kondkami , i CE zgasło ,a on odpalił bez zająknięcia :D Kupione przeze mnie drugie ECU widać jest felerne, ale wymienie kondensatory i zobaczymy...
W związku z tymi faktami główną przyczyną był przetarty kabel przed złączem A09 koloru żółto-czarnego...
Szczególne podziękowania dla LEJMA gdyby nie on pewnie wydał bym już kupe kasy na pseudoelektryków i nie wiadomo co by z tego było. Jeszcze raz dziękuje i pozdrawiam darek :D :D :D

lejm - 08-11-2011, 21:27

Ciesze się, że mogłem pomóc. Życzę bezawaryjnej jazdy. :)
polls - 17-10-2015, 17:21

DARO2504 napisał/a:
Witam! Akumulator jest ok! trzyma stałe napięcie 12,45v.Także może faktycznie coś jest podłączone na sztywno pd ten kabel czarno-żółty i dlatego taki spadek ...dziś obadam sprawę

[ Dodano: 07-11-2011, 18:36 ]
Dzięki pomocy i zaangażowaniu w mój problem LEJMA dziś zlokalizowałem usterkę :D wymontowałem z pod maski obudowę filtra powietrza, i przepływomierz , Uszkodzony żółto czarny kabel przed wtyczką A09, a dokładnie przetarty , i zaśniedziały! Zarobiłem kabel i kontrolka Ce się zapaliła normalnie ale już nie zgasła. Trzy razy kręciłem rozrusznikiem lecz nie odpalił :x podłączyłem diodę pod złącze diagnostyczne, dioda cały czas się pali nie wymruguje błędów?Zabrakło mi już czasu by podmienić EKU ale jutro to zrobię i teraz będę szukał przyczyny palenia się kontrolki CE. Poszperam dziś jeszcze po forum bo zdaje się że kiedyś natknołem się na problem cały czas palącej się diode na złączu diagnostycznym .


Mojego miśka spotkało dokładnie to samo "przśniedziały przewód żółto-czarny wtyczka A09 w wyniku przetaecia izolacji" efekt brak zasilania na pinach 12,25 wtyczki ECU (B25) brak check engine.

poniżej zdjęcia dla potomnych





Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group