To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II Ogólne - [II 2.0 DID] Włączanie napędów

lexus - 16-11-2011, 22:10

Około 1 litra pali więcej na 4wd
krzychu - 17-11-2011, 09:10

Różnica będzie większa w mieście. Dużo mniejsza na trasie.
Nie ma też konstrukcyjnych przeciwwskazań, żeby zmieniać ustawienia pokrętła podczas jazdy z każdą prędkością. To pokrętło jedynie wybiera mapę, a nie fizycznie zespala napęd.

Grzesq - 17-11-2011, 10:30

krzychu napisał/a:
Różnica będzie większa w mieście. Dużo mniejsza na trasie.
To pokrętło jedynie wybiera mapę, a nie fizycznie zespala napęd.

Dokładnie tak.
Przy 4WD napęd załącza tył przy ruszaniu i utracie trakcji, dlatego dużo częściej dzieje się to w mieście niż na trasie. Jednak przy silniku po chiptuningu, można zauważyć różnicę w jeżdzie na trasie pomiędzy 2WD a 4WD, ponieważ samochód przy mocy~170KM ma tendencje to zrywania przyczepności przy ustawionym napędzie tylko na przód.

lexus - 17-11-2011, 10:45

wydaje mi sie że na 4wd napęd jest na 4 koła 50/50 do uslizgu to jest asc . W Hondzie jest tak że przy uslizgu włącza sie 4wd i jest do :butthead: .oczywiscie nie jest to reduktor napęd może sie wyłączyć jak się przegrzeje ale to tylko tyle.Wyrażnie czuć 4/4 czy 2wd nic tu się nie dołącza przy uślizgu poza ASC
krzychu - 17-11-2011, 10:51

lexus napisał/a:
wydaje mi sie że na 4wd napęd jest na 4 koła 50/50 do uslizgu to jest asc .


Było wiele razy na forum. W trybie Auto w zależności głównie od prędkości ogólnej pojazdu i różnicy prędkości między przednią a tylną osią oraz paru innych rzeczy jak zapewne położenie kierownicy i pedału przyspieszenia komputer wylicza jak bardzo dołączyć tylną oś. W przypadku trybu LOCK ta wartość jest mnożona prze 1,5x.

lexus - 17-11-2011, 14:05

Nie wiem jaki jest rozkład mocy ale na pewno mając tryb auto czyli 4wd nie masz dołaczanych kól przy uslizgu bo od tego jest asc .jadąc 4wd masz napęd na 4 koła :evil:
krzychu - 17-11-2011, 14:56

lexus napisał/a:
ale na pewno mając tryb auto czyli 4wd nie masz dołaczanych kól przy uslizgu


Nie jeździłem, ale z tego co np. nagrali ASX-a na ośnieżonym podjeździe we wszystkich możliwych trybach i ustawieniach ASC i przy 2WD nie chciał ruszyć, a na 4WD ruszył bez problemu (w obu przypadkach ASC OFF) wyciągnij sam wnioski.... Z materiałów udostępnionych przez importera też wynika, że tylna oś jest dołączana, a czym większy poślizg przedniej osi tym więcej momentu pójdzie na tył.

lexus - 17-11-2011, 15:21

krzychu napisał/a:
Nie jeździłem, ale z tego co np. nagrali ASX-a na ośnieżonym podjeździe we wszystkich możliwych trybach i ustawieniach ASC i przy 2WD nie chciał ruszyć, a na 4WD ruszył bez problemu (w obu przypadkach ASC OFF)
.Zgadzam się w pełni że na 4wd jedziesz na4/4 ja pisałem że nie czekasz na uślizg tylko od razu po przełączeniu gały masz napęd na 4 koła .Jak nie wyłączysz asc to nie wyjedziesz z zaspy bo asc będzie zmiejszało napęd tego koła które się slizga nawet przy gale na auto lock
small - 17-11-2011, 15:49

Panowie, jadąc na wąskich, ośnieżonych górskich podjazdach mam włączyć 4wd czy A wd lock i czy asc ma być w pozycji off?
lexus - 17-11-2011, 15:52

small napisał/a:
Panowie, jadąc na wąskich, ośnieżonych górskich podjazdach mam włączyć 4wd czy A wd lock i czy asc ma być w pozycji off
. napęd na 4WD asc nie ruszaj ma być włączone .Tak jak napisałem jedż z większymi prędkościami .jeżeli chcesz podjechać pod chałupę u Górala lub się zakopiesz to przełącz asc na off a napęd na Lock.
Muciek - 17-11-2011, 16:49

4WD to napęd na cztery koła, z tym że napęd sam sobie dobiera ile % mocy daje na tył a ile na przód, z tymże na tył idzie co najmniej 15%, więc tył nie dołącza się przy uślizgu, a działa cały czas. Było o tym na forum tyle razy wraz z prezentującym to filmikiem. Aż dziw że nikt nie pamięta :wink:
DJ Fazi - 17-11-2011, 20:34

krzychu napisał/a:
lexus napisał/a:
ale na pewno mając tryb auto czyli 4wd nie masz dołaczanych kól przy uslizgu


Nie jeździłem, ale z tego co np. nagrali ASX-a na ośnieżonym podjeździe we wszystkich możliwych trybach i ustawieniach ASC i przy 2WD nie chciał ruszyć, a na 4WD ruszył bez problemu (w obu przypadkach ASC OFF) wyciągnij sam wnioski.... Z materiałów udostępnionych przez importera też wynika, że tylna oś jest dołączana, a czym większy poślizg przedniej osi tym więcej momentu pójdzie na tył.


Outek to nie Rav4 lub CR-V !

Tu decyduje elektronika przy 4WD zawsze idzie na tyl nie mniej niż 15% momentu obrotowego, w lock x1,5.
Podobnie jest w Haldexie 4 gdzie nie hydraulika przedniej osi, a elektronika decyduje kiedy i ile ma iść na tyl.

krzychu - 17-11-2011, 20:58

Znaczy zrozumiałem czego się czepiacie... Tak zawsze coś momentu jest na tył przekazywane to jest dla mnie jasne nawet w 2WD. A o tym ile go ma być przekazane decyduje elektronika - dokładnie tak jest.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group