To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - [2.8 TD] Jazda na paliwie bez podatku.

Anonymous - 06-01-2012, 22:26

Mirek1275 napisał/a:
bartek2800 napisał/a:


Ja osobiście nie miałem styczności, ale mój kolega pracował Dieslem na "czerwonej" i tylko na jego opinii się "opieram" 8)


Oranżada to jednak nie jest to samo co ON gdyż OO ma inny skład chemiczny.
Olej opałowy ma między innymi nieco większą gęstość więc nie każdy silnik będzie dobrze pracować na OO.


I teraz sprawę mamy klarowną jak ON 8)

jawaldek - 07-01-2012, 10:41

http://kontrowersje.wp.tv...d=5db23#m913093
rico.1 - 07-01-2012, 21:47

Mirek1275 napisał/a:
Olej opałowy ma między innymi nieco większą gęstość więc nie każdy silnik będzie dobrze pracować na OO.
Z tą gęstością OO to nie wiem, ale na pewno pamiętam z chemii, że większa gęstość/masa węglowodoru=wyższa liczba cetanowa, a im wyższa tym lepiej dla diesla. Powyżej pewnego progu to juz ciało stałe i problem z rozruchem.
Ale z tego co piszesz by wynikało że OO jest czystszy i lepszy niż ON :?:

Mirek1275 - 08-01-2012, 22:22

rico.1 napisał/a:
Z tą gęstością OO to nie wiem, ale na pewno pamiętam z chemii, że większa gęstość/masa węglowodoru=wyższa liczba cetanowa, a im wyższa tym lepiej dla diesla. Powyżej pewnego progu to juz ciało stałe i problem z rozruchem.
Ale z tego co piszesz by wynikało że OO jest czystszy i lepszy niż ON :?:


Wniosek jest błędny ale często się zdarza że OO na stacji paliw jest lepszej jakości od ON.
Nie jest to natomiast lepsze paliwo dla silnika, lecz da się go w nim spalać.
Trzeba jednak mieć świadomość że używanie oleju opałowego może mieć niekorzystny wpływ na jakość procesu spalania i żywotność silnika.
Na stronie http://orlenlaboratorium.pl/PL/olej_napedowy.html są opisane cechy ON oraz skutki jakie niesie stosowanie paliw niezgodnych z normą dla silników.

tompol34 - 09-01-2012, 21:16

pomijając liczbę cetanową OO posiada kilka razy więcej związków siarki, które z wodą w OO, a jest jej więcej dopuszczalnie normatywnie tworzy kwas siarkowy, przez co niszczy układy wtryskowe.
Mirek1275 - 10-01-2012, 02:22

tompol34 napisał/a:
pomijając liczbę cetanową OO posiada kilka razy więcej związków siarki, które z wodą w OO, a jest jej więcej dopuszczalnie normatywnie tworzy kwas siarkowy, przez co niszczy układy wtryskowe.


Olej napędowy produkowany w Płocku w pierwszych latach III RP miał większą zawartość siarki niż dzisiejszy olej opałowy z tej samej rafinerii. W okresie 20 lat zawartość siarki w olejach napędowych tam produkowanych spadła ponad tysiąckrotnie. Zawartość wody maksymalna w ON to 150 mg/kg a w OO to max. 200 mg/kg.
Zatem silniki starszej generacji nie powinny ucierpieć z powodu większej zawartości siarki w OO.
Gorszą rzeczą jest łatwiejsze wytracanie się z OO lak w komorze spalania i osadów smolistych i żywicznych w układzie zasilania.
Stosowanie OO do zasilania pojazdów samochodowych jest w UE zabronione a i cena OO nie jest aż tak atrakcyjna aby opłacało się uprawiać ten proceder. Ponadto istnieje ryzyko szybszego zużycia silnika i wystąpienia kłopotów z układem paliwowym niskiego i wysokiego ciśnienia.

lukas 78 - 10-01-2012, 11:47

cena jest nie za bardzo atrakcyjna żeby różnica była na pół to może ale na pewno nie do mojego PII :wink:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group