To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[96-02]Colt CJ0 - [CJ1A 1.3] Nie równe przyszpieszanie

krzysieg - 10-02-2012, 18:32

Napisałem parę postów wyżej jakie świece -dokładnie Denso W16EPR-U11 .

Ngk nie kupuj bo te francuskie nie są za dobre a za japońskie Ngk trochę zapłacisz .
Denso były na pierwszy montaż , dokładnie Nippon-Denso .

georgekaskader - 11-02-2012, 10:47

Dzięki kolego na zauważyłem, że napisałeś jakie świece :)popatrzę na aledrogo to co polecasz.
krzysieg - 12-02-2012, 16:53

Myślę że lepiej zamów w jakimś sklepie nie zapłacisz za wysyłkę a cena też tak samo ok 10zł szt .
Jak będziesz zamawiać kopułkę to daj znać jaką i za ile kupiłeś , też chce zmienić bo swoją już szlifowałem a wolałbym nową .
Patrzałem na allegro i w pare sklepach internetowych i nic ciekawego nie ma .
Np za 60zł firmy "facet" - co to za badziewie ?

idas - 12-02-2012, 17:15

krzysieg napisał/a:
Np za 60zł firmy "facet" - co to za badziewie ?

EPS - FACET, Włoska firma, nie polecam. Poszukaj kopułki firmy YEC.

georgekaskader - 14-02-2012, 21:41

Zapytam się kolego ile sobie liczą za tą kopułkę :) w tym tygodniu się przejadę i lookne ile mnie to będzie kosztować. Ja wyczyściłem na błysk i nic nie pomogło wraz nie równo przyszpiesza...
krzysieg - 20-02-2012, 18:34

Zamówiłem kopułkę i palec firmy Yec ,na jutro ma być.
W sumie ani palec ani styki w kopułce nie wyglądają źle ale jak już zamówiłem..
rok temu je szlifowałem bo były zwęglone .
Wniosek jest taki żeby co nawet rok je poczyścić zamiast czekać aż będą czarne, to przedłuży żywotność .
Problem w tym że nie wiem jak zdemontować palec ?
Tak to u mnie wygląda :


Pafab - 20-02-2012, 20:51

Cytat:
Problem w tym że nie wiem jak zdemontować palec ?


O ile dobrze pamiętam to wystarczy: pociągnąć :P
W środku jest coś jakby zatrzask więc trzeba dość mocno szarpnąć.


Kdzie kupiłeś i za ile jeśli można wiedzieć?

Tovija - 20-02-2012, 20:55

Wejź płaski śrubokręt i wciśnij go między palec rozdzielacza a apek zapłonowy, rozruszaj go i potem pociągnij, zejdzie elegancko :)
georgekaskader - 21-02-2012, 13:55

Dokładnie tak jak kolego mówi UP. CO do spalania miałem ustawiony zapłon na 10stopni... świece były mokre, wczoraj ustawiłem na 5 i wskazówka stoi w miejscu praktycznie tyle ze autko jest ciut zmulone. Teraz idę ustawię na 7 myślę że będzie niezłe już. Tylko nie jestem pewny czy go dobrze ustawiam bo na podziałce jest 0 oraz taki znak _I_ ( bez skojarzeń :D ) ustawiłem pomiędzy 10 a tym znakiem ktoś się orientuje czy to właśnie tak powinny być??/
krzysieg - 21-02-2012, 19:18

Pafab napisał/a:
Cytat:
Problem w tym że nie wiem jak zdemontować palec ?


O ile dobrze pamiętam to wystarczy: pociągnąć :P
W środku jest coś jakby zatrzask więc trzeba dość mocno szarpnąć.


Kdzie kupiłeś i za ile jeśli można wiedzieć?


Zgadza się podważyłem na wyczucie z każdej strony i zszedł .
Niestety ten zamiennik YEC nie pasuje ,byłem tak zdesperowany :D że popsułem go wyjmując z niego tą blaszkę zatrzaskującą i też nic z tego , minimalnie się różni ale nie wejdzie .
Wyczyściłem stary z obu stron założyłem i tak zostawiam , od idealnego różni się
tylko tym że końcówka która wysyła iskrę była zaśniedziała ,zaczerniona i przetarłem papierem ściernym - jest ułamek mm krótsza , chyba faktycznie tylko oryginał pasuje .
Kopułka pasuje chociaż ciasno-rozstaw mocowań na śruby nie jest idealny ,złe opisy podłączenia (1,2,3,4) .
Żółtki zrobili psikusa :D podłączyłem wg. opisu na kopułce i ...nie odpala :shock:
zmieniłem wg takiej kolejności jak na oryginalnej i jest ok .

Kopułka -80zł , palec -30zł kupione w sklepie obok :D
Obie części YEC (made in japan) .

Pafab - 21-02-2012, 21:14

krzysieg, nie pasi? ale jaja, może to podróba??? albo hmm, sam nie wiem.

Jakiś czas temu patrzyłem w jakimś sklepie internetowym i znalazłem dwa palce rozdzielacza YEC do mojego colta, jeden wyglądał jak ten co mam w aucie a drugi trochę inaczej, może ci się trafił ten iNNy. Podobnie było z kopułką.

Ciekawe, może są dwa rodzaje palców/kopułek w zależności od np. modelu aparatu zapł., albo przed/poliftowe. Wymieniałeś może aparat zapłonowy wcześniej?

A co do kolejności zapłonów to już ewidentna wtopa, chyba że ów kopułka to wogle do innego samochodu skoro nawet otwory nie bardzo pasują.

Wrzuć może foty tych gratów, tsza obadać temat.

Cytat:
chyba faktycznie tylko oryginał pasuje .

Ja mam zamiennik kopułkę, niemiec ją zmienił przy 90 kkm.

krzysieg - 22-02-2012, 15:25

Pafab napisał/a:
Cytat:
chyba faktycznie tylko oryginał pasuje .

Ja mam zamiennik kopułkę, niemiec ją zmienił przy 90 kkm.

Miałem na myśli palec że tylko oryginał .

Rozstaw otworów minimalnie się różni , w oryginalnej kopułce luźno wchodzą śrubki można ręką przykręcić ,otwory są dobrze wycentrowane do gwintów w aparacie a w tej tak na styk ale to drobiazg .
Wygląda identycznie tylko opis kolejności świec inny .

Ośka w aparacie ma kształt bardziej trójkąta z szerszą podstawą i zaostrzonego u góry
a w tym palcu trochę inaczej .

Po za tym właśnie wróciłem z myjni , wybrałem program z myciem podwozia .
Po wyjechaniu zauważyłem że gorzej się wkręca na obroty muli się , coś zamokło ciekawe co , nie byłem wcześniej podwozia jeszcze .
Po otwarciu maski nawet pokrywa zaworów była mokra .

Na zdjęciach jest nowy palec i kopułki nowa i stara , ze znaczkiem mitsu stara .










Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group