To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero III - Zamarzł ?

shutter - 05-02-2012, 21:10

A na stronie Petrolotu podana jest cena 3.5kpln za 1m^3 bez VAT i akcyzy, a sama akcyza to 1.40pln/litr. :mrgreen:
tompol34 - 05-02-2012, 21:20

Wyszukałem dla Was parametry, piloci śmigają dieslami, tylko na cały zbiornik 1litr miksolu:

Olej napędowy I Z-40
Olej napędowy I Z-40 stosuje się do napędu silników z zapłonem somoczynnym oraz szczególnie przeznacza się do stosowania w aglomeracjach miejskich. Z uwagi na wyjątkowe własności niskotemperaturowe olej można stosować w warunkach arktycznych.
Spełnia wymagania
Produkt spełnia wymagania Warunków Technicznych Grupy LOTOS S.A. WT 39/06 wyd. 3.
Specyfikacja
Gęstość w 15ºC, kg/m3 800÷840
Zawartość siarki, max, mg/kg 10,0
Lepkość w 40ºC, min, mm2/s 1,50÷4,00
Temperatura zapłonu, min, ºC 56
Temperatura zablokowania zimnego filtra, max, ºC -32
Temperatura mętnienia, max, °C -22
Indeks cetanowy, min 46,0
Liczba cetanowa, min 51,0
Badanie działania korodującego na miedzi (3h, 50ºC), max 1

Eurodiesel
Olej napędowy EURODIESEL LOTOS stosuje się jako paliwo do silników Diesla. Produkt spełnia wymagania Warunków Technicznych Grupy LOTOS S.A. WT 68/04 wyd. 4.

• SDS - Karta Charakterystyki
Spełnia wymagania
Spełnia wymagania PN-EN 590 oraz Warunków Technicznych Grupy LOTOS S.A. WT 68/04 wyd. 4.
Specyfikacja
Gęstość w 15ºC, max, kg/m3 820÷845
Zawartość siarki, max, mg/kg 10,0
Lepkość w 40ºC, min, mm2/s 2,00÷4,50
Temperatura zapłonu, min, ºC 56
Temperatura zablokowania zimnego filtra, max, ºC
- lato 0
- zima -20
- okres przejściowy -10
Indeks cetanowy, min 46,0
Liczba cetanowa, min 51,0
Badanie działania korodującego na miedzi (3h, 50°C), max 1


Paliwo lotnicze Jet A-1
Paliwo lotnicze turbinowe Jet A-1 stosuje się jako paliwo do silników turboodrzutowych.

• SDS - Karta Charakterystyki
Spełnia wymagania
Produkt spełnia wymagania Warunków Technicznych Grupy LOTOS S.A. WT 3/89 wyd. 18.
Specyfikacja
Zawartość siarki całkowitej, max, % ( m/m ) 0,30
Zawartość siarki merkaptanowej, max, % ( m/m ) 0,0030
Temperatura zapłonu, min, ºC 38,0
Gęstość w temp. 15ºC, kg/m3 775,0÷840,0
Temperatura krystalizacji, max, °C -47,0
Lepkość kinematyczna w -20ºC, max, mm2/s 8,000
Zawartość węglowodorów aromat., max, % (V/V) 25,0
Wysokość niekopcącego płomienia, min, mm 19,0
Korozja na Cu, max 1
Stabilność termiczna (JFTOT) :
- spadek ciśnienia na filtrze, max, mm Hg 25,0
- wizualna ocena osadu na rurze mniej niż 3
Przewodność elektryczna, pS/m 50÷600

styszkiew - 07-02-2012, 21:40
Temat postu: Mój zamarzł
W sobotę rano to było chyba koło -30*C bo mój misiek chociaż odpalił bez problemu to po jakiejś minucie zaczął przerywać, i zgasł ze trzy razy ( chodził na wolnych obrotach), potem gdy ruszyłem w drogę przez jakieś 3 km było w miarę normalnie następnie zaczęła zaświecać się i gasnąć kontrolka od silnika i przeszedł w tryb awaryjny ( tylko 1500 obr), tak jakoś dojechałem do stacji i nalałem jakiegoś środka z Orlenu ( niby na rozpuszczenie parafiny) i dolałem jeszcze niby zimowego on. Gdy się zagrzał zaczął w miarę normalnie chodzić ale kontrolka dalej świeci.
Teraz jak jest zimny jak go zapalam to z 10-20sek. chodzi jak by na 3 gary (nierówno i słabo reaguje na gaz) i jest jakiś mulasty.
Byłem u mechanika wymienił filtr paliwa i sprawdził świece żarowe i nic dalej to samo.
Koledzy pomóżcie bo nie wiem co mam robić , byłem w paru warsztatach ale nikt nie umie się podłączyć do ECU żeby chociaż sczytać błąd, może by to jakość kodami migowymi można było. PAJERO DAKAR 3.2 DID V78
Swego czasu przed Pajero miałem Carisme z Dislem i sobie sam naprawiałem, ale tu jeszcze nie grzebałem choć mam go już 4 lata i jak do tej pory był niezawodny.

Anonymous - 07-02-2012, 23:31
Temat postu: Re: Mój zamarzł
styszkiew napisał/a:
W sobotę rano to było chyba koło -30*C bo mój misiek chociaż odpalił bez problemu to po jakiejś minucie zaczął przerywać, i zgasł ze trzy razy ( chodził na wolnych obrotach), potem gdy ruszyłem w drogę przez jakieś 3 km było w miarę normalnie następnie zaczęła zaświecać się i gasnąć kontrolka od silnika i przeszedł w tryb awaryjny ( tylko 1500 obr), tak jakoś dojechałem do stacji i nalałem jakiegoś środka z Orlenu ( niby na rozpuszczenie parafiny) i dolałem jeszcze niby zimowego on. Gdy się zagrzał zaczął w miarę normalnie chodzić ale kontrolka dalej świeci.
Teraz jak jest zimny jak go zapalam to z 10-20sek. chodzi jak by na 3 gary (nierówno i słabo reaguje na gaz) i jest jakiś mulasty.
Byłem u mechanika wymienił filtr paliwa i sprawdził świece żarowe i nic dalej to samo.
Koledzy pomóżcie bo nie wiem co mam robić , byłem w paru warsztatach ale nikt nie umie się podłączyć do ECU żeby chociaż sczytać błąd, może by to jakość kodami migowymi można było. PAJERO DAKAR 3.2 DID V78
Swego czasu przed Pajero miałem Carisme z Dislem i sobie sam naprawiałem, ale tu jeszcze nie grzebałem choć mam go już 4 lata i jak do tej pory był niezawodny.
Wymienił filtr ale nie skasował błędu - więc dalej może być w trybie awaryjnym i dla tego jest mulasty .
styszkiew - 08-02-2012, 12:19
Temat postu: Mam kody migowe
Odczytałem kody migowe i mam 25, 51 i 43
Proszę o pomoc w odszyfrowaniu .

tompol34 - 08-02-2012, 12:23

25- zawór TPS
43- zawór CTV
51- zawór EGR

TPS i CVT te błędy są za sobą powiązane

styszkiew - 08-02-2012, 12:46

Jak to naprawić?
tompol34 - 08-02-2012, 12:55

Zawory się wymienia jeżeli są zepsute. Trzeba je wymontować i sprawdzić. Poczytaj forum wszystkie wypowiedzi Zbyszka i moje odnośnie pomp tam masz wszystkie odpowiedzi.
styszkiew - 08-02-2012, 19:38

Dzisiaj rozebrałem zawór EGR i wyczyściłem był totalnie zapchany.
Miałem zabrać się za resztę ale widzę że to więcej roboty żeby się dostać do pompy.Jest pod kolektorem i akumulatorem i jeszcze osłonięta wygłuszeniem.
Chyba muszę to wszystko odkręcić żeby tam się dostać.
Proszę o jakieś sugestie jak tam się w miarę szybko dostać żeby za dużo nie rozkręcać.
Apropo zaworu konta wtrysku , przed Pajero miałem Carisme z silnikiem Diesla od Reno( montowane w EU) i tam też miałem uwalony zawór konta wtrysku, jeździłem po warsztatach i w każdym mówili ze pompa do wymiany więc sam trochę poszperałem i okazał się banał (wystarczyła sprężynka od długopisu i wszystko chodziło super).
Mam cichą nadzieje że tu będzie podobnie. :doubt:

tompol34 - 08-02-2012, 20:39

aku,podstawę aku i osłonę musisz zdjąć. Jeżeli chodzi o TPS to może być uszkodzony ale najczęściej jest ułamany trzpień ponieważ tłoczek kąta wtrysku jest unieruchomiony. Jeżeli chodzi o CTV to opiłki pod sitkiem mogą powodować unieruchomienie oraz zablokowany tłok kąta wtrysku.
watcher79 - 10-02-2012, 16:16

A czy przypadkiem ta rozpuszczona jakimiś chemikaliami parafina nie zaszkodziła np. pompie ? Po rozpuszczeniu filtr paliwa nie jest w stanie się nią zapchać czyli jej nie zatrzyma. A może właśnie lepiej żeby się zapchał i wtedy go wymienić.
Mnie w ASO poradzili żeby wyjeździć ropę z i tak już wytrąconą parafiną do końca i dopiero dolać czystego zimowego paliwa. A po wyjeżdżonych 2 bakach zamierzam jeszcze raz wymienić filtr paliwa.

zbyszekm2 - 13-02-2012, 18:04

styszkiew napisał/a:
Jak to naprawić?

to czujnik w pomie.
zadzwoń jutro to opowiem co trzeba zrobić, bo sporo pisać trzeba by.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group