Pajero II - [2.5 TD] nie działa napęd 4X4
lukas 78 - 27-02-2012, 20:04
luz na boki jak jest za duży to masz wyrąbane łożysko wałeczkowe piasty i/lub podkładkę dystansową, chwyć za przegób i pomagluj na boki
u mnie gdzie nie mam sprzegieł a super select serwisówka podaje dopuszczalny luz wdłużny na półosi międzie podkładką a pokrywą piasty 0,4-0,7 mm ale to inna bajka
[ Dodano: 27-02-2012, 20:21 ]
http://mitsubishi-motors....D150%26page%3D2
wychodzi na to że u ciebie półoś też jest zabezpieczona pierścieniem i luz reguluje się podkładkami tak przynajmniej wygląda to na schemacie więc luz pewnie powinien być taki jak u mnie
patrzę ,że masz dużo problemów z tym swoim autem ...chyba ci się mina jakaś trafiła
T@M - 27-02-2012, 20:24
U mnie jak się złapie za półoś od strony sprzęgiełka i się porusz góra dół to ma luz
lukas 78 - 27-02-2012, 20:28
tam będzie trochę luzu bo łożysko siedzi od wewntrz piasty zaraz przy przegubie przynajmniej ja tak mam
T@M - 27-02-2012, 20:32
Aha, bo u mnie jak mam teraz uszkodzone sprzęgiełka to jak ostatnio włączyłem napęd i kawałek ruszyłem to tak jakby coś na środku stukało
lukas 78 - 27-02-2012, 20:45
masz wyrąbane pewnie te łożyska
żeby się dobrać do nich musisz ściągnąć piastę
czyli górny i dolny sworzeń wachacza i drążek kierowniczy (pamiętaj że tam jest do dolnego przypiety drązek skrętny
podejrzewam ,że u ciebie tych łożysk już nie ma
T@M - 27-02-2012, 20:54
A jak z tymi łożyskami można je łatwo dostać ?
lukas 78 - 27-02-2012, 23:21
łożysko w sklepie z łożyskami symbol Torrington B-2012 lub zamiennik 30-50 zł
do tego podkładka serwis lub allegro nr MB160671 oryginał mitsu ostatnio kupowałem po 40 zł i uszczelniacz serwis lub allegro nr MB160850 oryginał mitsu-60 zł
chyba że dopasujesz jakiś zamiennik ale ten jest specyficznie zbudowany
to na jedną stronę
zbyszekm2 - 27-02-2012, 23:53
T@M napisał/a: | A jak z tymi łożyskami można je łatwo dostać ? |
http://allegro.pl/show_item.php?item=2164723578
dla mitsumaniak trochę taniej
[ Dodano: 28-02-2012, 08:33 ]
T@M napisał/a: | A powiedzcie mi jeszcze jedną sprawę czy po ściągnięciu sprzęgiełka, to jak się złapię za półoś czy powinna mieć luz ? |
Na boki nie powinna.
T@M - 28-02-2012, 09:09
Ok dzięki, jak coś to się odezwę
pantonik1 - 29-02-2012, 08:16 Temat postu: luzy? No na pewno nie powinna latać w łożysku (czyli na boki i góra dół). To świadczy o potrzebie wymiany łożysk (to są chyba takie igiełkowe - Zbyszekm2 powinien je mieć). A czy się powinno przekręcić? myślę, że odrobine tak, bo jest nie zapięte, nie ma przyblokowania przez reduktor - ale tutaj mogę się mylić
lukas 78 - 29-02-2012, 10:24
torringtony trochę podrożały w tej chwili cena detaliczna to 39 zł
to jest rozmiar 31.75 x 38.1 x 19.05
nieoryginalny uszczelniacz kupisz pewnie za śmieszne pieniądze zł 56x76x6,4\11.4
cytuję wypowiedź innego usera"zamiennik uszczelniacza nie ma metalowego kołnierza , więc wysuń trochę ten ze zwrotnicy , coby syf się nie dostawał bezpośrednio na niego , w szparę wstrzyknij silikon między zwrotnicę a kołnierzyk"
jawaldek - 29-02-2012, 13:14
lukas 78 napisał/a: | w szparę wstrzyknij silikon między zwrotnicę a kołnierzyk" | żeby kamyczki i piasek miał się do czego przyczepić lukas 78 napisał/a: | zamiennik uszczelniacza nie ma metalowego kołnierza | rób wszystko aby odzyskać ten który jest założony obecnie no chyba ze go nie ma->> nie wiem czy bym się nie pokusił na kupno jakiejś używanej pół oski dla tego uszczelniacza. Po założeniu łożysk dociągaj kluczem dynamometrycznym z siłą... to musisz poszukać->> moja skleroza ostatnio bardzo dokucza mi Nie wykonaj manewru do oporu a potem odpuszczenie -->> kupuj od razu drugi zestaw łożysk. Taka rada praktyczna,z własnego doświadczenia-->> wymień łożyska też na drugiej pół ośce bo szczęśliwy pojeździsz troszkę i zaczną odzywać się nie wymienione. Ja popełniłem ten błąd i w efekcie były wymieniane 3 komplety łożysk->> najpierw jedna strona potem druga i w bardzo krótkim czasie powtórnie ta co była wymieniana wcześniej-->> może to była wina łożysk bo ryż z nich się wysypał a niby oryginalne miały być ale o tym dowiedziałem się jak odebrałem przesyłkę od kuriera.
lukas 78 - 29-02-2012, 14:05
jawaldek tam nie ma co odzyskiwać przy tej naprawie daje się nowy symering w serwisie kosztuje 60 zł jeśli go nie wymieni to zakładanie nowych łożysk igiełkowych nie ma sensu
łożyska kół dokręca się do końca i poluzowuje 1/4-1/3 obrotu. Nie podejrzewam żeby miał klucz do łożysk mb990954 ale jeśli ma to 162 nm popuścić na 0 dokręcić na 25 nm i odkręcić 30-40 stopni. I nie wymienia się dobrych łożysk kół na pałę bo jeśli są ok to oryginały pochodzą dłużej niż każda podróba. Niech wyjmie i wymyje w nafcie a później napakuje dobrego smaru. Co do silikonu to podany cytat jest z wersji dla oszczędnych. Ja zakładam oryginały
jawaldek - 29-02-2012, 16:30
lukas 78 napisał/a: | przy tej naprawie daje się nowy symering | to oczywiście, chyba źle nazwałem-->> chodzi mi o "podkładkę" chyba miedzianą o profilu "U" lukas 78 napisał/a: | bo jeśli są ok to oryginały pochodzą dłużej niż każda podróba. | a to prawda i fakt tylko.... co ktoś wcześniej włożył ???? Opisałem tylko swój przypadek. lukas 78 napisał/a: | Ja zakładam oryginały | o nic innego Cię nie posądzałem lukas 78 napisał/a: | łożyska kół dokręca się do końca | i być może własnie dla tego zmieniałem dopiero co założone-->> przy następnej wymianie uparłem się na klucz dynamometryczny i jest , odpukać w niemalowane, OK.
lukas 78 - 29-02-2012, 16:59
i masz taki fikuśny klucz
https://mitsubishi.spx.com/detail.aspx?tid=880&g=11
|
|
|