To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[96-02]Lancer CK0 - [CK1A 1.3] bierze olej;/

Krzyzak - 15-12-2006, 08:45

Bastek napisał/a:
Lotosa i Mobila to ledwo łapały się w tej klasie co na opakowaniu

to mi w zupelnosci wystarczy - 15 lat temu, jak robili moje auta, to nawet takich klas na rynku nie bylo a producent zalecal oleje kilka klas nizej, wiec mysle, ze silnik nie bedzie wybrzydzal jak mu takie cos zaleje

Colt juz od dawna jezdzi na mineralnym Lotosie i swietnie sobie radzi, natomiast w sobote przy okazji wymiany w Galancie okazalo sie, ze brakuje mi troche oleju, wiec dokupilem litr tego, co bylo pod reka - Lotos Semisyntetic i testy organoleptyczne (zapach, kolor, konsystencja itd.) byly identyczne dla Lotosa i Mobila Super S
nie jest to nic miarodajnego, ale zaczynam sie zastanawiac nad jednorazowa wymiana na Lotos i testem jak kiedys z Castrolem

saphire - 15-12-2006, 09:02

Moje Corsiątko jeździło na Castrolu Magnatec 5W40 i czyściutki silnik był wewnątrz a i nie brało oleju więc co do Castrola to nie mam zastrzerzeń.
Anonymous - 15-12-2006, 18:33

Krzyżak właśnie o tym mówiłem jest to za dobry olej do 15 letniego motoru! Lotos oczywiście nie zaszkodzi takiemu silnikowi, a nie będzie go ubywało.
Cała moja rodzina i znajomi zawsze lali Castrola i z silnikami nigdy nic się nie działo,
Vectra 1.8 ma ponad 360 tys i smiga nadal bez problemu od lat na Castrolu właśnie.

Anonymous - 16-12-2006, 15:25

Mój Colt 1.8 gti tez bierze olej mimo wymiany pierscieni, regeneracji i naprawy głowicy (nowe zawory, uszczelniacze prowadnice zaworów itp.) Czy jest jeszcze jakis inny powod niz olej i uszczelniacze?? :?: :?:
Anonymous - 16-12-2006, 16:52

Czasem przy mocno zużytej gładzi cylindra wymiana pierścieni nie pomoże.
Drugą możliwością jest wyciek oleju.

Anonymous - 17-12-2006, 12:47

Ciśnienie na tłokach ma idealne, z kad wiec wycieki :?: :?:

[ Dodano: 18-12-2006, 08:18 ]
Wszystko zaczeło się gdy pękł mi pasek rozrządu i rozwalilo mi glowice (pokrzywione zawory itp.) Wyciągnełem silnik i zciągnełem głowice którą zawiozłem do naprawy. Zrobili mi ją za 1200zł wszystko co było nie tak wymienili, poddana została testom które wyszły bardzo dobrze. Potem zawiozłem blok do sprawdzenia, okazało sie, ze tez nie ma zadnych zniekształceń. Wymieniłem napinacze, pasek, wszystkie uszczelki, rolki i pierścienie. Wszystko złożyłem i silnik chodził jak złoto, ale niestety wciągał olej i kopcił pojezdziłem nim około 1000km i dalej było to samo. Silnik rozkręciłem ponownie i jeszcze raz zawiozlem głowice do sprawdzenia. Okazało się, że na zaworach były opiłki i nie domykały cie do końca. Wszystko wyczyścili i znów było OK. Złożyłem wszystko jak śie należy, ciśnienie na tłokach ma idealne, ale dalej kopci, co prawda mniej, ale kopci :( Macie może jakiś pomysł co może być nie tak??

Anonymous - 21-12-2006, 00:33

Idealne cisnienie możesz mieć, tyle że pierścienie mogą się uszczelniać olejem, wtedy ciśnienie może być nawet wyższe niż nominalne. Czy po za sprawdzeniem głowicy i bloku sprawdziłeś stan tłoków i pierścieni, w końcu to tłoki pocałowały się z zaworami, a nie blok. Opiłki na zaworach nie świadczą dobrze o tych co robili głowice. Pytanie co dokładnie wymienili, jeżeli zawory były pokrzywione to i prowadnice dostały.

No i kwestia najistotniejsza jakiej firmy uszczelniacze użyłeś ?

Anonymous - 21-12-2006, 08:40

tłoki i pierścienie były wymienione na orginalne sprowadzane mitsubishi. Zawory były wymienione wraz z prowadnicami, nie wiem jakie mi wsadzili uszczelniacze, test który robili na moich oczach wykazał, że głowica jest szczelna. Można powiedzieć, ze colt puszcza dym wtedy kiedy mu sie chce na wolnych obrotach jest mała chmurka natoiast jak przygazuje to wtedy jest wieksza, ale nie zawsze. Zastanawiam, sie czy po ostatniej usterce nie wleciał mi olej do tłumików i teraz poprostu się wypala. Co najlepiej zrobić w tym przypadku? Nie chce po raz 4 zciągać głowicy (po każdym zciągnieciu wymieniałem uszczelke:)) Jeżeli puszcza olej przez tłoki to świece powinny chyba być zakopcone a nie są. POratój!! :cry:
Anonymous - 21-12-2006, 09:07

Wojtass 1.8 napisał/a:
tłoki i pierścienie były wymienione na orginalne sprowadzane mitsubishi. Zawory były wymienione wraz z prowadnicami, nie wiem jakie mi wsadzili uszczelniacze...


Czy sam składałeś silnik? Czy zamki pierścieni ułożone są właściwie? Czy na pewno siedzą tam nowe tłoki i pierścienie? Różnie to bywa przy naprawach, czasem klient płaci za wirtualne części. Czy cylindry były szlifowane pod te nowe tłoki?
Bo jeśli założono nowe tłoki i pierściene bez szlifowania garnków to mogą być niedopasowane. To że sprężanie jest dobre to znaczy że pierścienie uszczelniające trzymają dobrze, a wystarczy że jest coś nie tak z pierścieniami zgarniającymi olej i będzie chmura.
Kolejna prozaiczna sprawa: może pierścienie się zwyczajnie jeszcze nie dotarły. Po generalnym remoncie dobrze jest pojeździć z leciutką nogą 500-1000km na słabym oleju, żeby pierścienie się szybko dotarły. Na dobrym oleju będzie to trwało znacznie dłużej.

Anonymous - 21-12-2006, 09:35

U mnie po remoncie silnik został zalany olejem półsyntetycznym Lotosa. W ciągu 1500 km wciągnęło ok. 100 ml oleju - właśnie za sprawą docierających sie pierścieni. Potem wymiana na syntetyk. Przez ok 2000 wciągnnęło kolejną setkę - i koniec. Branie oleju zupełnie ustało.
Anonymous - 22-12-2006, 08:37

Składał ze mna znajomy mechanik który na co dzien pracuje w ASOS on też wszystko mi sprawdzał zrobiłem Coltem narazie 300 km pierścienie i tłoki sa nowe, wiem napewno, głowica była dopasowana, do tej pory dolałem juz 300ml oleju. Mam wlany BP 15w40, teraz bede musiał wlać kolejne 200ml. Czy to, ze mam założony gaz może mieć znaczenie?? Lepiej jedzic teraz na paliwie czy na gazie?? Gdy auto jest zimne to cieszko jest nim ruszyć z tego wzgledu, ze sie dławi, po czasie gdy troche sie nagrzeje to mija.

[ Dodano: 22-12-2006, 08:38 ]
Dławi się na paliwie.

josie - 22-12-2006, 11:43

Wojtass 1.8 napisał/a:
Dławi się na paliwie.


Na pewno dobrze ustawiliście zapłon po wszystkich operacjach? Do ustawiania zapłonu masowaliście złącze na ściance grodziowej?
Mi też dię dławił na paliwie i wymieniłem pół układu paliwowego, a na koniec okazało się że miałem solidnie opóźniony zapłon.

Anonymous - 22-12-2006, 23:01

tak to wszystko jest bardzo dobrze ustawione. Jedynie miałem problem z przepustnica bo przez nia spadaly mi obroty, ale juz jest wymieniona.
Anonymous - 22-12-2006, 23:15

jednakże jest jedno ale - u mnie jest autoryzowany serwis boscha, diesli /deutz, magirus, mb, itp/ i też twierdzą, że castrol jest do d..... Szczególnie zaś po dystrybucji w RP.
Obywatel - 28-08-2012, 14:50

No to będzie odkop roku :P Czy ubytek oleju rzędu 1,5l na 10 tys. km to duży ubytek dla 1.3 12V? Olej Shell Helix Ultra 5w40.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group