To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - [CY3A 1.8] "drganie" pedału hamulca

krzychu - 21-06-2012, 20:07

RYBOSTWOR napisał/a:

A czym się różni toczenie od szlifowania?


No zasadnicza! :shock: Zupełnie inna obróbka.

RYBOSTWOR napisał/a:
I tak te miejsca o mniejszych przekrojach będą nagrzewały się szybciej i szybciej stygły, a miejsca o większych przekrojach będą wolniej się nagrzewały i wolniej stygły i wiesz do czego to doprowadzi?


A z jaką dokładnością są robione odlewy? Na pewno nie co do dziesiątych części mm, a tyle wystarczy do tego, żeby odczuwać bicie tarczy. Więc przy toczeniu tarcz to czy z jednej strony zbierzesz 0,05 zamiast 0,1mm nie ma znaczenia takiego jak Ci się wydaje. Po prostu fabrycznie te "2 polówki" nie są robione aż z taką dokładnością wewnątrz.

RYBOSTWOR napisał/a:
A do powstania naprężeń termicznych i ponownego pokrzywienia (pofalowania) tarcz.


Mnie wystarczało na około 15 tysięcy takie toczenia za 80zł (wtedy po deszczu wyprzedziłem parę aut z kilkoma hamowaniami pod kolei i od razu poczułem wibracje na kierownicy), a potem jak już miałem je wymieniać to je mocno przegrzałem (chyba im pomogło bo pierwsze zmniejszyło się bicie, a potem ustąpiło) i do dzisiaj działają.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group