To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

ASX Techniczne - Przegląd 45.000 i regulacja zaworów

Bartek - 19-07-2012, 12:44

herman napisał/a:
Trik napisał/a:

IMO to nie zamyka dyskusji. Bo jeśli dokonano samego sprawdzenia to powinna być cena za samo sprawdzenie (robocizna + ew uszczelki). Jeśli natomiast dokonano regulacji poprzez wymianę szklanek, to cena na fakturze powinna zawierać liczbę wymienionych szklanek, cenę za sztukę i czas pracy miszcza. To było by logiczniejsze. :idea:
BTW cena tej nieszczęsnej regulacji występowała już w postach w dziale ASX. Ponad to dodam, że w L200 regulacja luzów zaworówych odbywa się co 40000km. Nie wiem w jakiej cenie obecnie, ale 4 lata temu było to ok 3600pln. :doubt:


Serwis tłumaczy się, że 1900 jest to cena kontroli a sama regulacja jest gratis ;-)


To następnym razem poproś samą regulację bez kontroli :roll:

A swoją drogą zgadzam się z Trik'iem zwłaszcza, że regulacja płytkami faktycznie jest przerąbana i pracochłonna w przeciwieństwie to kontroli

tonyhc - 19-07-2012, 14:45

zapłaciłem 1900 za przegląd po 45tyś, cena ta nie odbiegała znacząco od poprzednich więc o co chodzi ? ;) nie ma co roztrząsać tematu, faktem jest że czytałem te wszystkie czarne scenariusze na forum, że będzie to koszt kilku tysięcy - cena nie różni się jednak od przeglądu bez tej kontroli - ja tam jestem zadowolony. bardziej mnie smuci kilka tysięcy które zapłaciłem wczoraj za ubezpieczenie
Luk - 19-07-2012, 23:51

tonyhc napisał/a:
1900 za przegląd po 45tyś, cena ta nie odbiegała znacząco od poprzednich

O Matko... Ja za Lancera płaciłem 600-800 zł...

Dario1983 - 20-07-2012, 23:56

Poczytałem wasze odpowiedzi i prawdę mówiąc jestem trochę zszokowany.
Otóż ja uzyskałem informację z serwisu Mitsu, że ASX posiada układ kompensujący luz zaworowy...tak więc wszystko opiera się na kontroli, a nie wymianie płytek...itp.
Dla mnie to wyciąganie kasy i nic więcej...podsumowując powiem tyle, że jak zadałem to pytanie w serwisie to powiedzieli wprost, że w autach jeszcze 10 -15 lat temu regulowało się " ręcznie" luz zaworowy...teraz samo-regulatory są standardem.

tomekrvf - 21-07-2012, 11:39

Dario1983 napisał/a:
że ASX posiada układ kompensujący luz zaworowy...tak więc wszystko opiera się na kontroli, a nie wymianie płytek...itp.

W 1.8DID nie ma żadnego układu kompensacji tylko są śruby którymi reguluje się luz zaworowy jak np. Polonezie, dużym fiacie i żuku.

mitsu00 - 21-07-2012, 13:00

tomekrvf napisał/a:

W 1.8DID nie ma żadnego układu kompensacji tylko są śruby którymi reguluje się luz zaworowy jak np. Polonezie, dużym fiacie i żuku.
Zatem technika niczy prosto z NASA.... :mrgreen:
vavoom - 21-07-2012, 14:54

mitsu00 napisał/a:
tomekrvf napisał/a:

W 1.8DID nie ma żadnego układu kompensacji tylko są śruby którymi reguluje się luz zaworowy jak np. Polonezie, dużym fiacie i żuku.
Zatem technika niczy prosto z NASA.... :mrgreen:

Nie z NASA, tylko z NYSA ;)
A tak przy okazji, to dlaczego lista czynności przeglądowych ASX diesel zawiera - cyt. "z wyjątkiem pojazdów z samoczynną kompensacją luzów zaworowych"? Błąd MMP?

tomekrvf - 21-07-2012, 23:42

mitsu00 napisał/a:
Zatem technika niczy prosto z NASA....

Eee tam... Winnym jest tutaj MIVEC którego konstrukcja nie pozwala na zastosowanie hydrauluicznej kompensacji luzu zaworowego. Co prawda mazda w silnikach SKYACTIVE D też ma zmienne fazy i wznios zaworów a tam już są kasowniki. Ale system jest nieco inaczej zrobiony.
Śruby mają duży plus - do regulacji nie trzeba wymieniać kosztownych popychaczy szklankowych i sama robota nie zajmuje dużo czasu. Ja tam w śrubach nic złego nie widzę.
Wyczesany sposób regulacji śrubami luzów jest w silnikach z serii 4J1x (SOHC, płynna zmiana skoku zaworów dolotowych)

mitsu00 - 22-07-2012, 00:23

tomekrvf napisał/a:

Eee tam... Winnym jest tutaj MIVEC którego konstrukcja nie pozwala na zastosowanie hydrauluicznej kompensacji luzu zaworowego. Co prawda mazda w silnikach SKYACTIVE D też ma zmienne fazy i wznios zaworów a tam już są kasowniki. Ale system jest nieco inaczej zrobiony.
Śruby mają duży plus - do regulacji nie trzeba wymieniać kosztownych popychaczy szklankowych i sama robota nie zajmuje dużo czasu. Ja tam w śrubach nic złego nie widzę.
Wyczesany sposób regulacji śrubami luzów jest w silnikach z serii 4J1x (SOHC, płynna zmiana skoku zaworów dolotowych)
Zatem w MIVEC:u 2.2 w OII mamy podobny Set Up i koszta serwisowania jak w ASXie?
Dario1983 - 25-07-2012, 21:01

To już na prawdę nie wiem, co o tym wszystkim myśleć...co serwis Mitsu to inne podejście. A tak na marginesie wiadomo jakie są prawidłowe luzy zaworowe w silniku 1.8 did?
tomekrvf - 27-07-2012, 13:33

mitsu00 napisał/a:
Zatem w MIVEC:u 2.2 w OII mamy podobny Set Up i koszta serwisowania jak w ASXie?

Dokładnie tak. Silnik jest identyczny w sensie konstrukcyjnym.

vavoom - 27-07-2012, 17:34

Dario1983 napisał/a:
A tak na marginesie wiadomo jakie są prawidłowe luzy zaworowe w silniku 1.8 did?

Valve clearance (at cold) [indicates clearance between cam and roller]
Intake valve: 0.08 ± 0.03 mm
Exhaust valve: 0.16 ± 0.03

Dario1983 - 30-07-2012, 20:36

vavoom napisał/a:
Dario1983 napisał/a:
A tak na marginesie wiadomo jakie są prawidłowe luzy zaworowe w silniku 1.8 did?

Valve clearance (at cold) [indicates clearance between cam and roller]
Intake valve: 0.08 ± 0.03 mm
Exhaust valve: 0.16 ± 0.03


Pewne są to dane regulacyjne dotyczące luzu zaworowego?

vavoom - 30-07-2012, 20:46

Dario1983 napisał/a:
Pewne są to dane regulacyjne dotyczące luzu zaworowego?

Źródło - Mitsubishi ASX Workshop Manual, link jest gdzieś na forum.

mitsu00 - 30-07-2012, 20:54

[ Dodano: 31-07-2012, 07:47 ]
mitsu00 napisał/a:
vavoom napisał/a:
Dario1983 napisał/a:
Pewne są to dane regulacyjne dotyczące luzu zaworowego?

Źródło - Mitsubishi ASX Workshop Manual, link jest gdzieś na forum.
Doczytalem ze w OII 3:ej generacji olali juz MIVEC:a. To samo zapowiada sie chyba tez i w ASX.
System widocznie nie za bardzo sie sprawdza w dieslach.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group