ASX Techniczne - Przegląd 45.000 i regulacja zaworów
Bartek - 19-07-2012, 12:44
herman napisał/a: | Trik napisał/a: |
IMO to nie zamyka dyskusji. Bo jeśli dokonano samego sprawdzenia to powinna być cena za samo sprawdzenie (robocizna + ew uszczelki). Jeśli natomiast dokonano regulacji poprzez wymianę szklanek, to cena na fakturze powinna zawierać liczbę wymienionych szklanek, cenę za sztukę i czas pracy miszcza. To było by logiczniejsze.
BTW cena tej nieszczęsnej regulacji występowała już w postach w dziale ASX. Ponad to dodam, że w L200 regulacja luzów zaworówych odbywa się co 40000km. Nie wiem w jakiej cenie obecnie, ale 4 lata temu było to ok 3600pln. |
Serwis tłumaczy się, że 1900 jest to cena kontroli a sama regulacja jest gratis |
To następnym razem poproś samą regulację bez kontroli
A swoją drogą zgadzam się z Trik'iem zwłaszcza, że regulacja płytkami faktycznie jest przerąbana i pracochłonna w przeciwieństwie to kontroli
tonyhc - 19-07-2012, 14:45
zapłaciłem 1900 za przegląd po 45tyś, cena ta nie odbiegała znacząco od poprzednich więc o co chodzi ? nie ma co roztrząsać tematu, faktem jest że czytałem te wszystkie czarne scenariusze na forum, że będzie to koszt kilku tysięcy - cena nie różni się jednak od przeglądu bez tej kontroli - ja tam jestem zadowolony. bardziej mnie smuci kilka tysięcy które zapłaciłem wczoraj za ubezpieczenie
Luk - 19-07-2012, 23:51
tonyhc napisał/a: | 1900 za przegląd po 45tyś, cena ta nie odbiegała znacząco od poprzednich |
O Matko... Ja za Lancera płaciłem 600-800 zł...
Dario1983 - 20-07-2012, 23:56
Poczytałem wasze odpowiedzi i prawdę mówiąc jestem trochę zszokowany.
Otóż ja uzyskałem informację z serwisu Mitsu, że ASX posiada układ kompensujący luz zaworowy...tak więc wszystko opiera się na kontroli, a nie wymianie płytek...itp.
Dla mnie to wyciąganie kasy i nic więcej...podsumowując powiem tyle, że jak zadałem to pytanie w serwisie to powiedzieli wprost, że w autach jeszcze 10 -15 lat temu regulowało się " ręcznie" luz zaworowy...teraz samo-regulatory są standardem.
tomekrvf - 21-07-2012, 11:39
Dario1983 napisał/a: | że ASX posiada układ kompensujący luz zaworowy...tak więc wszystko opiera się na kontroli, a nie wymianie płytek...itp. |
W 1.8DID nie ma żadnego układu kompensacji tylko są śruby którymi reguluje się luz zaworowy jak np. Polonezie, dużym fiacie i żuku.
mitsu00 - 21-07-2012, 13:00
tomekrvf napisał/a: |
W 1.8DID nie ma żadnego układu kompensacji tylko są śruby którymi reguluje się luz zaworowy jak np. Polonezie, dużym fiacie i żuku. | Zatem technika niczy prosto z NASA....
vavoom - 21-07-2012, 14:54
mitsu00 napisał/a: | tomekrvf napisał/a: |
W 1.8DID nie ma żadnego układu kompensacji tylko są śruby którymi reguluje się luz zaworowy jak np. Polonezie, dużym fiacie i żuku. | Zatem technika niczy prosto z NASA.... |
Nie z NASA, tylko z NYSA
A tak przy okazji, to dlaczego lista czynności przeglądowych ASX diesel zawiera - cyt. "z wyjątkiem pojazdów z samoczynną kompensacją luzów zaworowych"? Błąd MMP?
tomekrvf - 21-07-2012, 23:42
mitsu00 napisał/a: | Zatem technika niczy prosto z NASA.... |
Eee tam... Winnym jest tutaj MIVEC którego konstrukcja nie pozwala na zastosowanie hydrauluicznej kompensacji luzu zaworowego. Co prawda mazda w silnikach SKYACTIVE D też ma zmienne fazy i wznios zaworów a tam już są kasowniki. Ale system jest nieco inaczej zrobiony.
Śruby mają duży plus - do regulacji nie trzeba wymieniać kosztownych popychaczy szklankowych i sama robota nie zajmuje dużo czasu. Ja tam w śrubach nic złego nie widzę.
Wyczesany sposób regulacji śrubami luzów jest w silnikach z serii 4J1x (SOHC, płynna zmiana skoku zaworów dolotowych)
mitsu00 - 22-07-2012, 00:23
tomekrvf napisał/a: |
Eee tam... Winnym jest tutaj MIVEC którego konstrukcja nie pozwala na zastosowanie hydrauluicznej kompensacji luzu zaworowego. Co prawda mazda w silnikach SKYACTIVE D też ma zmienne fazy i wznios zaworów a tam już są kasowniki. Ale system jest nieco inaczej zrobiony.
Śruby mają duży plus - do regulacji nie trzeba wymieniać kosztownych popychaczy szklankowych i sama robota nie zajmuje dużo czasu. Ja tam w śrubach nic złego nie widzę.
Wyczesany sposób regulacji śrubami luzów jest w silnikach z serii 4J1x (SOHC, płynna zmiana skoku zaworów dolotowych) | Zatem w MIVEC:u 2.2 w OII mamy podobny Set Up i koszta serwisowania jak w ASXie?
Dario1983 - 25-07-2012, 21:01
To już na prawdę nie wiem, co o tym wszystkim myśleć...co serwis Mitsu to inne podejście. A tak na marginesie wiadomo jakie są prawidłowe luzy zaworowe w silniku 1.8 did?
tomekrvf - 27-07-2012, 13:33
mitsu00 napisał/a: | Zatem w MIVEC:u 2.2 w OII mamy podobny Set Up i koszta serwisowania jak w ASXie? |
Dokładnie tak. Silnik jest identyczny w sensie konstrukcyjnym.
vavoom - 27-07-2012, 17:34
Dario1983 napisał/a: | A tak na marginesie wiadomo jakie są prawidłowe luzy zaworowe w silniku 1.8 did? |
Valve clearance (at cold) [indicates clearance between cam and roller]
Intake valve: 0.08 ± 0.03 mm
Exhaust valve: 0.16 ± 0.03
Dario1983 - 30-07-2012, 20:36
vavoom napisał/a: | Dario1983 napisał/a: | A tak na marginesie wiadomo jakie są prawidłowe luzy zaworowe w silniku 1.8 did? |
Valve clearance (at cold) [indicates clearance between cam and roller]
Intake valve: 0.08 ± 0.03 mm
Exhaust valve: 0.16 ± 0.03 |
Pewne są to dane regulacyjne dotyczące luzu zaworowego?
vavoom - 30-07-2012, 20:46
Dario1983 napisał/a: | Pewne są to dane regulacyjne dotyczące luzu zaworowego? |
Źródło - Mitsubishi ASX Workshop Manual, link jest gdzieś na forum.
mitsu00 - 30-07-2012, 20:54
[ Dodano: 31-07-2012, 07:47 ]
mitsu00 napisał/a: | vavoom napisał/a: | Dario1983 napisał/a: | Pewne są to dane regulacyjne dotyczące luzu zaworowego? |
Źródło - Mitsubishi ASX Workshop Manual, link jest gdzieś na forum. | Doczytalem ze w OII 3:ej generacji olali juz MIVEC:a. To samo zapowiada sie chyba tez i w ASX. | System widocznie nie za bardzo sie sprawdza w dieslach.
|
|
|