To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [CA1A 1.3] Zły zapłon brak mocy trudności z porannym odpalen

idas - 22-07-2012, 23:27

Wiesz co ja specem od składania rozrządu niestety nie jestem bo sam nigdy tego nie robiłem ;-) Generalnie jednak rozrząd w tym silniku to podobno banał i jeśli ściągniesz sobie manuala z tego forum to na pewno dasz radę! trzymam kciuki:-)
pitnit - 23-07-2012, 16:06

Na który znak patrzeć na tą kropkę czy na kołeczek bo nie mam pewności.
[img][/img]

idas - 23-07-2012, 19:50

Na kropeczkę:


Jak ustawisz rozrząd to nie zapomnij o przestawieniu aparatu zapłonowego - mniej więcej środek powinien pozwolić odpalić, później jedź na ustawienie.

pitnit - 23-07-2012, 20:00

Jak ustawiam na kołeczek to zgadza się z górnym znakiemiem koła wałka rozrządu i jak zakładam koło pasowe wału to wtedy jest na pozycji znaku T. Jak Przestawie na kropeczke to się nie zgadzają znaki to już niewiem czy mam przestawione czy nie?
idas - 23-07-2012, 20:42

Zapytaj najlepiej kogoś kto składał rozrząd w 4G13 (myślę, że kolega Krzyżak to robił ;-) ), bo nie mam pojęcia co to za kołeczek tam masz... U mnie jest kropka po prostu (4G92).
Dżony - 23-07-2012, 20:43

Ustawia się na kołeczek nie na kółeczko :P
idas - 23-07-2012, 20:48

Haha :) no widzisz tak to jest jak się czegoś nie robiło a stara się pomóc :-) Jednak manual mógłby być mniej dwuznaczny - daje mi to do zrozumienia że lepiej samemu się za to nie będę brał:-)
pitnit - 23-07-2012, 20:59

Ustawiłem dolny znak koła zębatego rozrządu zgodnie ze znakiem i okazało się, że znaki pokrywają się. . Wychodzi na to, że jednak rozrząd dobrze mam ustawiony. I znowu jestem w kropce. Teraz dalej myślę, że to może być cewka albo moduł. Znalazłem na innym forum taki post w którym gość ma podobne objawy cyt."teraz mam tak że aparat muszę mieć na maksa w prawko przekręcony to jedzie, inaczej się dusi i to też jest cewka bo jak wymienię tylko cewkę to jedzie dalej dobrze."
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1128698.html

Dżony - 25-07-2012, 14:01

idas napisał/a:
Haha :) no widzisz tak to jest jak się czegoś nie robiło a stara się pomóc :-) Jednak manual mógłby być mniej dwuznaczny - daje mi to do zrozumienia że lepiej samemu się za to nie będę brał:-)

Przypatrz się dokładnie obrazkowi który umieściłeś a zobaczysz że jednak manual pokazuje dokładnie :) . Zobacz że "Timing mark" jest wskazany na kole zębatym [czyli kołeczek] a nie na pierścieniu wewnątrz niego, poza tym pierścień wewnątrz koła zębatego wewnętrzny otwór nie ma okrągły tylko z takim jakby ścięciem, ścięcie to też jest zaznaczone na obrazku który pokazałeś :D .
Więc wymiana rozrządu raczej nie powinna być trudna, a nawet jeżeli by się taka wydawała to wiem że na coltmanii jest kilka osób co już wymieniało rozrząd w swoim 4G92/93 i na pewno by chętnie pomogli ;) .

pitnit - 25-07-2012, 15:48

Kolego Dżony dzięki za pomoc ale ja nie mam zamiaru wymieniać rozrządu chyba nie przeczytałeś wszystkich postów. Rozrząd jest ok. teraz czekam na dalsze sugestie.
Dżony - 26-07-2012, 13:25

Pitnit tamto akurat pisałem do idas'a ;) .
Wydaje mi się że będzie tak jak napisałeś czyli problem z cewką, albo z aparatem zapłonowym, choć dość mnie interesuje to co napisałeś iż z okolic filtra powietrza dobiega dźwięk jakby ktoś go szmatą zapchał, czyli zupełnie tak jakby dolot gdzieś był zapchany i silnik nie miał czym oddychać, można by to też jakoś sprawdzić. I na razie to niestety ale wszystkie sugestie jakie mi przychodzą do głowy.

pitnit - 26-07-2012, 21:59

Dolot powietrza jest ok. Ten dzwiek to chyba z powodu źle ustawionego zapłonu auto nie wkręcia sie na obroty tak jak trzeba przepustnica mocno otwarta zasysa dużo powietrza które nie jest wystarczająco szybko zużyte. Czy ktoś na forum wie jak sprawdzić moduł zapłonowy?

[ Dodano: 27-08-2012, 21:28 ]
Witam ponownie znalazłem przyczynę odwróciłem blaszkę w układzie optycznym i zapłon przestawił się w zakresie możliwym do regulacji. Dziękuje osobą próbującym mi pomóc ale z przykrością muszę stwierdzić, że to forum jest martwe. Wiem jedno jak będę miał okazje kupić samochód ze znaczkiem trzech diamentów z przodu dobrze się zastanowię. Na szczęście już pozbyłem się auta.

Marcelll - 02-02-2015, 18:52

Witam, odświeżam trochę temacik.
Co to jest ta blaszka w układzie optycznym??

ludinho1 - 05-02-2015, 10:39

być może chodzi o cienką tarczę z otworami w aparacie , tylko czy jej położenie może mieć znaczenie? o ile pamiętam to jest ona taka sama z obu stron
Marcelll - 08-02-2015, 10:19

Też mi się tak wydaje. I w jaki sposób miało by to wpływać na ustawienie zapłonu??


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group