To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Space Star Techniczne - [MSS ALL] [SKRZYNIA, SPRZĘGŁO]

sqza - 03-07-2015, 07:55

Witam,

Jakiś czas temu sprzęgło w moim MSS 1.3B 86KM odmówiło posłuszeństwa i się przypiekło lekko (podczas podjazdu tyłem pod wysoki krawężnik). Od tamtego czasu widać było efekty ślizgania itd.

Zdecydowałem się na wymianę sprzęgła - ze względu na ograniczony budżet zdecydowałem się na kompletne sprzęgło Valeo (chciałem celować w AISIN ale z allegro nie było czasu a warsztat akurat nie miał sprzęgła tego producenta). Sprzęgło zostało wymienione na nowe ALE:
* łapie praktycznie przy podłodze
* brak właściwie możliwości jazdy na półsprzęgle
* pedła w zasadzie w połowie zakresu lata sobie tak lekko, że wogóle go nie czuć

Co radzicie w tej sytuacji?
Będę wdzięczy za szybką pomoc.

Piotrek_Opole - 08-07-2015, 23:17

U mnie też sprzęgło chyba kończy swój żywot.
Czuć, że się ślizga. Bywają sytuacje że czuć lekko spalenizną. Innym objawem jest piszczenie/skrzypienie dochodzące z okolicy sprzęgła, podczas gdy auto jest na biegu jałowym, a pedał sprzęgła nie jest wciśnięty. Hałas znika po wciśnięciu sprzęgła. Podobno to łożysko.
Sprzęgło bierze już przy niewielkim wciśnięciu pedału (bardzo wysoko), dalszy zakres jest jałowy.

Ponieważ czytałem w innym temacie o zabiegach takich jak odpowietrzanie wysprzęglika, i.t.p, to nasuwa mi się pytanie, czy istnieją jakieś metody (jak np. ta powyżej) na poprawienie działania sprzęgła,czy pozostaje już tylko wymiana ?

Jeśli już przyjdzie mi wymieniać, to waham się pomiędzy VALEO, a AISIN. Który zestaw jest lepszy, co polecacie?

zet-em - 09-07-2015, 20:12

Objawy o których piszesz, jednoznacznie świadczą, że sprzęgło się kończy.
Dobrym testem jest wciśnięcie gazu ,,do dechy,, po wrzuceniu np. 4 biegu.
Jeśli auto nie nabiera prędkości odpowiednio do obrotów silnika to masz 100% pewność,
że sprzęgło należy wymienić.
A które sprzęgło? Oczywiście Aisin - niedawno wymieniłem po sugestiach kolegów i nie narzekam.
Pozdr; :)

Piotrek_Opole - 09-07-2015, 23:04

Ten test wykonam chyba na niemieckiej autostradzie, bo na 4 biegu prędkość dochodzi u mnie do 270 km/h, nie mówiąc już o piątce... :)
A tak poważnie, to muszę spróbować.
Też raczej skłaniał bym się ku temu AISI-owi, ale czekałem na wasze opinie.
A co do kosztów... sprzęgło, tarcza docisk - ok 400-420 zł. (takie ceny pokazało mi allegro), ile za taką wymianę może wziąć machanior?
Słyszałem jeszcze o konieczności spuszczania oleju ze skrzyni, czy faktycznie tak jest?
I czy zalewa się później nowy olej, czy wykorzystuje ten spuszczony?

zet-em jak to wyglądało u Ciebie, i ile cię kosztowała ta impreza?

zet-em - 10-07-2015, 13:10

Witam :)
Możesz sprawdzić i na naszych drogach, po prostu przy prędkości 55-60 wrzucasz czwórkę i obserwujesz czy nabiera prędkości z wigorem czy mułowato.
Wymiana sprzęgła nie ma nic wspólnego z wymianą oleju, nie musisz.
W Zamościu ,,przyjemność,, wymiany sprzęgła to 300 zł. jeśli bierzesz sprzęgło od nich albo 350 jeśli przychodzisz ze swoim sprzęgłem.
Mnie się opłaciło kupić i zapłacić 350 za wymianę, bo Aisina chcieli mi w warsztacie sprzedać za ponad 600 zł.
Kupiłem je za 400 zł. tutaj (porządna firma, inne części też u nich kupowałem)

http://katalog.mroauto.pl...a-aisin-km-076/

Tak więc cała przyjemność kosztowała mnie 750 zł.

Piotrek_Opole - 10-07-2015, 22:25

Dzięki za informacje.
W najbliższym czasie muszę ogarnąć ten temat.
Pozdrawiam



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group