To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Galant/Legnum VR4 EC5A/W 97-02 - Impulsator-czujnik prędkości

piotrkor1 - 14-01-2013, 12:18

danino88 napisał/a:
przecież wtyczki są kompatybilne, a niektórzy w V-kach mają zamontowane zegary z vr4

Ok sugerowałem się czym innym a różnica jest
W pokazywanej prędkości.

Juiceman - 14-01-2013, 20:14

danino88 napisał/a:
przecież wtyczki są kompatybilne, a niektórzy w V-kach mają zamontowane zegary z vr4


Tak ale po przeróbce obrotomierza.... ;-)

danino88 - 14-01-2013, 20:49

zgadza sie ale to tak jak się przekłada z 2.5 do 2.0 albo inaczej, ale musi działać :)
swinks_UK - 15-01-2013, 13:30

Tu masz schemat elektryczny:


Sprawdź, czy masz sygnał i napięcia podawany na wtyczkę speedsensora. Wszystko obraca się wokół komunikacji speed sensor - ecu - zegary - (tcu, jeśli masz tiptronic).
Wg. mnie ktoś sie wpinał konwewrterem (km>mile) albo na skrzyni, albo za zegrami (za deska rozdzielczą, albo przy ecu i po wymontowaniu konwertera pozostawił przerwany kabel sygnałowy.

anwi - 15-01-2013, 21:50

no i na schemacie pięknie widać co sprawdzić, także miernik i 15min roboty i będzie wszystko jasne, jak jest przerwa daj na krótko przewód i musi działać, o ile jest licznik sprawny,
piotrkor1 - 16-01-2013, 09:26

fiole1 napisał/a:
no i na schemacie pięknie widać co sprawdzić, także miernik i 15min roboty i będzie wszystko jasne, jak jest przerwa daj na krótko przewód i musi działać, o ile jest licznik sprawny,

Tak jak wcześniej mówiłem: masa sprawdzona,impulsy dochodzą sprawdzone miernikiem.
Teraz w najbliższym czasie wymontuje zegary i sprawdzę czy dochodzi napięcie do kości pod zegarami bo poprzednim razem miałem wrażenie,że ktoś dłubał przy nich.Wskazują na to nieoryginalne śrubki i pęknięta obudowa jednej kostki,czyli ktoś coś majstrował.
Chyba można bezpiecznie wypiąć te elementy bez uszkadzania?
jeżeli tam będzie ok to pozostaje tylko sprawdzenie zegara.

[ Dodano: 16-01-2013, 09:29 ]
swinks_UK napisał/a:
Wg. mnie ktoś sie wpinał konwewrterem (km>mile) albo na skrzyni, albo za zegrami (za deska rozdzielczą, albo przy ecu i po wymontowaniu konwertera pozostawił przerwany kabel sygnałowy.

Napewno masz rację co do konwersji km na mile bo "k" bylo wcześniej zaklejone.

[ Dodano: 16-01-2013, 09:32 ]
swinks_UK napisał/a:
za zegrami (za deska rozdzielczą

Prawdopodobnie tutaj bo przy tej okazji zakładano alarm SIGMA po którym pozostały przewody.

[ Dodano: 22-01-2013, 00:00 ]
danino88 napisał/a:
zgadza sie ale to tak jak się przekłada z 2.5 do 2.0 albo inaczej, ale musi działać :)

Czyli z 2.0 też można włożyć do VR-4 i prędkościomierz powinien ruszyć?
Pytam bo od 2.0 zegary mam w garażu.

[ Dodano: 23-01-2013, 21:30 ]
swinks_UK napisał/a:
za zegrami (za deska rozdzielczą,

Tak tam znalazłem konwernter,który już wypiąłem.Teraz prędkościomierz działa.
Tylko pytanie co się stanie jak przekroczę 180km/godz?
Zrobiłem kilka zdjęć ku potomności:


To jest przyczyna całego zamieszania.


anwi - 07-02-2013, 16:20

to jeszcze nie sprawdzałeś??, :mrgreen:


ps: pewnie wybuchnie :badgrin:

piotrkor1 - 07-02-2013, 16:41

fiole1 napisał/a:
to jeszcze nie sprawdzałeś??, :mrgreen:


ps: pewnie wybuchnie :badgrin:

Pewnie przekroczyłem to magiczne 180km/h ale to było przed wymianą oleju
jak jeszcze nie działał prędkościomierz.

swinks_UK - 08-02-2013, 10:36

piotrkor1 napisał/a:

Tak tam znalazłem konwernter,który już wypiąłem.Teraz prędkościomierz działa.
Tylko pytanie co się stanie jak przekroczę 180km/godz?

Nic, jeśli ogranicznik działa, to odczujesz tylko spadek mocy i nie pojedziesz szybciej mimo deptania po pedale gazu.
Ogranicznik można obejść albo poprzez flash ecu, albo prościej ale brutalniej przecinajac kabelek sygnałowy do ecu.

piotrkor1 - 08-02-2013, 21:46

swinks_UK napisał/a:
piotrkor1 napisał/a:

Tak tam znalazłem konwernter,który już wypiąłem.Teraz prędkościomierz działa.
Tylko pytanie co się stanie jak przekroczę 180km/godz?

Nic, jeśli ogranicznik działa, to odczujesz tylko spadek mocy i nie pojedziesz szybciej mimo deptania po pedale gazu.
Ogranicznik można obejść albo poprzez flash ecu, albo prościej ale brutalniej przecinajac kabelek sygnałowy do ecu.

1.Prawdopodobnie podepnę ten delimiter według Twojej procedury(DOBRA ROBOTA)
i prędkościomierz będzie przeliczał na mile.
2.Jak się rozpędzę ponad 180km/h to zobaczę co będzie.Z tego co mi wiadomo to zmieniano
w tym galu komputer może był i flesh kompa.

[ Dodano: 30-08-2013, 22:37 ]
Jestem już prawie przekonany,że jest zrobiony flash kompa,dlatego,że nie znalazłem innego delimitera niż ten za zegarami i po dobraniu się do komputera MD362895

kabel sygnałowy(biały z zielonym paskiem) był przecięty i połączony na konektory

.Wnioskuję z tego,że tylko podmiana kompa odpowie mi na moje pytanie.Czy prędkość będzie wskazywana w km/h.
Od poprzedniego właściciela dostałem dodatkowo drugi komputerMR578136

więc przy najbliższej okazji podmianka.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group