ASX Techniczne - Jak skasować check engine oil level?
Bzyk_R1 - 23-02-2020, 16:23
pawelzaw, nie jestem mechanikiem, nie chcę Cię oskubać, ale jeżeli dbasz o auto to wymień to co w misce jest. A co do wymiany oleju to myślę że normalny warsztat da radę to załatwić. Pojeździj nim na trasie niech się dopali ten dpf. Ja olej zmieniam co 8000 km więc jeden raz odżałuj ten Twój po 5000km.
mkm - 23-02-2020, 16:36
pawelzaw napisał/a: | Przy kazdej wymianie oleju trzeba jechac do serwisu ?. To jakis obled. |
a czytałeś temat, który odkopałeś?
Przecież napisane jest wprost (i to 6lat temu), że warsztat musi mieć MUT-III lub Bosch-owskiego KTS-a . Czego tu nie rozumiesz?
pawelzaw - 24-02-2020, 09:49
Czytalem, ale jestem mocno zaskoczony. Wymiana oleju to podstawowa czynnosc eksploatacyjna, ktora powinno sie wykonac w dowolnym warszatacie i juz. Mialem wiele roznych aut (w tym dosc egzotycznych).
I nigdy nie przyszlo mi do glowy, ze po wymianie oleju MUSZE ustawiac (resetowac) jakies parametry.
Znajmi maja auta z dieslami i DPF i jezdza do miejscowych mechanikow, wymieniaja olej plus filtry i koniec piesni.
Cuz jesli bede musial wymieniac olej na skutek wypalania DPF co 5000 km to najlepiej bedzie sprzedac to cudo i kupic "normalne" auto. I nie chodzi tu o oszczednosci, ale jakas kretynska technologie.
Kumpel ma skode Octavie Scout. Ma juz dobrze pow 250 tys km. Jezdzi raz na rok do mechanika w Tomaszowie. Ten wymienia olej, filtry i wszystko. Wsiada i jezdzi dalej. Jak uslyszal, ze ja musze cos resetowac, podlaczac pod kompa, to tylko postukal sie w glowe.
mkm - 24-02-2020, 20:13
pawelzaw, jak Ty pojedziesz do normalnego warsztatu, który ma normalny sprzęt to nawet nie bedziesz znał "problemu"
Moim pierwszym autem który mnie zaskoczył przy wymianie oleju to były BMW w końcówce lat 90tych...
Sławetne "inspekcje"', które albo kasowałeś w dobrych warsztatach i miałeś spokój, albo kasował Ci kolega zwierając odpowiednie kabelki i albo się udało, albo zaczynały się dziać "diodowe cyrki"
To nie jest żadna nowość.
Nowością dla niektórych jest jedynie to, że do Mitsubishi nie podepniesz się byle czym
Ciekaw jestem jak się zdziwisz jak kupisz inną (bardziej zabezpieczoną przed ingerencją warsztatów innych niż ASO) markę i dowiesz się, że klocków hamulcowych sobie sam nie wymienisz, akumulatora także... bo bez oryginalnego oprogramowania nie otworzysz zacisków, lub auto "nie zobaczy" nowego aku
pawelzaw - 25-02-2020, 09:26
I to w tym wszystkim jest chore. Juz w kilkuletnim Passacie nie wymieni sie klockow bez kompa - to wiem. Ale wystarczy laptop i jakies malo wyrafinowane oprogramowanie. Przerabialem. Mialem Subaru w ktorym jeden blad mozna bylo skasowac tylko w serwisie albo.... najtanszym skanerem bledow (taki przenosny podobny do czytnika kodow kreskowych ).
Ale to sytuacje, ktore niczym nie zgrazaja. Nie wymienie klockow bez kompa. OK. Gdyby bylo zabezpieczenie, ze po wymianie oleju nigdzie nie rusze, jak nie poustawiam czegos, tez bym to lyknal. Ale nieswiadoma niczego osoba wymienia olej, filtry i cos tam jeszcze, jedzie gdzies dalej po jakims czasie i nie moze wrocic do domu bo w misce zamiast oleju jest ropa. Bo zaloze sie, ze w 90% aut po wymianie oleju nikt nie ustawia interwalow wypalania DPF'a. A przynajmniej ja o niczym takim nie slyszalem.
plecho1 - 25-02-2020, 09:41
Za mało jeździsz trasy, jak kupiłeś diesla i to jeszcze z tą ecościemą która nie oczyszcza spalin a tylko przenosi syf z miejsca na inne miejsce to powinieneś się liczyć że taki silnik średnio się nadaje do jazdy wokół komina. A coraz to nowsze patenty wymyślane przez księgowych dają coraz bardziej po kieszeni zwykłym użytkownikom.
pawelzaw - 25-02-2020, 11:04
Jezdzilem wiecej, a w zasadzie zona, ale zmienila prace i teraz mam zgryz. Sprzedac auto po niecalym roku ?. Kto uwierzy ze sprzedaje z takiego powodu ?. Pech jak cholera. Teraz faktycznie auto jezdzi w krotkie trasy i wiem, ze to dla tych nowych szajsow diesli zabojstwo. W zasadzie strach kupic nawet jak pracujesz 30 km od domu, bo a nuz zmienisz prace.Zebym wiedzial rok temu to co wiem teraz, nie sprzedawalbym Subaru. Ale zachcialo mi sie oszczednosci na paliwie.
mustaf - 27-07-2020, 10:01
Miałem ten sam problem po wymianie oleju w moim Outlanderze 2 z silnikiem 4N14- pojawił się komunikat "Check Engin Oil Level".
Kilku elektryków próbowało pomóc różnymi programami, m. in Bosch KTS- bez skutku. Nawet jeden stwierdził że czujnik poziomu oleju jest do wymiany.
Udało się bez ASO, programem G-Scan. usunął przypominajkę i wymusił wypalenie DPF, po czym samochód przerwał wypalanie bo stwierdził że nie potrzebuje. Wszystko działa OK już 2 tygodnie. Warsztat- okolice Ostrowi Mazowieckiej.
DENUS - 30-04-2023, 00:27
Polecam zakup interfejsu LEXIA do aut grupy PSA. Mam takiego "klona" i Check wysokiego poziomu oleju lub kasowanie wymiany oleju w ASX 1.8 2012 z silnikiem 4N13 robię diagboxem.
9.68
Peugeot>4008>4008(j3)> identyfikacja pojazdu> znajduje vin>naprawa>odczyt błędów>usuń błędy>
Wracamy do testu
Test kalkulatorów> kalkulator kontroli silnika>
Hdi_4n13>kalkulator nierozpoznany>hdi_4n13>naprawa>opakowanie naprawa>części zamienne>zerowanie liczników zużycia oleju>zatwierdź
Pozdrawiam
jan1994 - 01-05-2023, 20:47
Zapominacie Panowie o jednym - tę przypominajkę można WYŁĄCZYĆ, a do tego wyłączenia nie potrzeba nawet komputera
apikus - 02-05-2023, 09:58
jan1994 napisał/a: | tę przypominajkę |
Tu nie chodzi o interwał przeglądu pojawiający się na wyświetlaczu, tylko o kasowanie inspekcji olejowej.
Dla 1,8 DiD jest to bardzo ważne do prawidłowej pracy DPF.
|
|
|