To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Chcę kupić Lancera! - Nowy Lancer Sportback 2012r, 1.8 wersja Intense.

Luk - 08-04-2013, 10:41

RalfPi napisał/a:
Facet, co mi samochód przyjmował (przebieg 53kkm - zero problemów, oprócz pierdółek) mówi, że na Lancerze można zbankrutować ( w sensie serwis).

Nie wiem co ma na myśli ten facet, ale jeżeli chodzi o części eksploatacyjne, to mówi bzdury. Nawet samo ASO proponuje zamienniki części w bardzo dobrych cenach, a jak kupujesz w niezależnym sklepie, to masz jeszcze taniej (np. klocki przód 120 zł, tył 80 zł)

RalfPi napisał/a:
Dzwonisz do Dealera i się umawiasz na jazdę próbną! Ja tak zrobiłem i mi się tak spodobał, że się minuty nie zastanawiałem..

Jak byś dobrze doczytał co pisał założyciel wątku, to byś zauważył, że diler nie posiada silnika 1.8 do testów... :)

qba_2 - 08-04-2013, 10:54

Myślę, że odczucia każdego właściciela Lancera są raczej subiektywne.
Każdy chwali swoje.
Mam porównanie, bo jeździłem ostatnio ponad tydzień zastępczym w Invicie na trasie i w mieście.
I różnica jest bardzo duża.
- jak ktoś słucha dosyć głośno to Rockford Fosgate nie można porównać do 6 głośników
- ksenonów do halogenów (tutaj różnica jest nawet bardzo duża)
- siedzenia podobnie, nie mówie tu o skórze, ale o trzymaniu bocznym bo z tego co wiem w Intense mają takie same
- 18" może trochę twardsze, ale kompletnie nie przeszkadza, a z progami komponują się super (choć nowe 18-tki moim zdaniem są słabsze, 8-ramienne, a nie 10-cio).

RalfPi - 08-04-2013, 14:01

Luk napisał/a:
Nie wiem co ma na myśli ten facet, ale jeżeli chodzi o części eksploatacyjne, to mówi bzdury.

To znaczy, że nie wiesz co ma na myśli ;)
Chodziło mu o to jak bardzo Lancer jest awaryjny.. ( a w zasadzie jak mało awaryjny)
A mówił, że SX4 to już wogóle - mówił, że odkąd pracuje tylko coś tam w silniku 1.6 się działo (i wymieniali na gwarancji).
Luk napisał/a:
Jak byś dobrze doczytał co pisał założyciel wątku,

Pewnie czytałem, ale zdążyłem zapomnieć - mój błąd - myślę, że w okolicy znajdzie się jakaś testowa 1.8.. albo w jakimś komisie :twisted:

Luk - 08-04-2013, 14:09

RalfPi napisał/a:
To znaczy, że nie wiesz co ma na myśli ;)
Chodziło mu o to jak bardzo Lancer jest awaryjny.. ( a w zasadzie jak mało awaryjny)

A, no widzisz, bo ja to odczytałem tak, że z powodu serwisu właściciel może zbankrutować :wink:

Trik - 08-04-2013, 20:24

SztolpenOS napisał/a:
chyba inne materialy wewnatrz i siedzenia (prawda?).

Częściowo nieprawda :wink: .
Różnica pojawia się jedynie w kształcie foteli, tzn mają lepsze trzymanie boczne. Materiały wykończeniowe są takie same jak w Invite. Poza wersją w eko-skórze oczywiście.

[ Dodano: 08-04-2013, 20:30 ]
Luk napisał/a:
Nie wiem co ma na myśli ten facet, ale jeżeli chodzi o części eksploatacyjne, to mówi bzdury

Części może są drogie, ale prawdą jest że potrzebne są tak sporadycznie, że serwisy "tracą" na obsłudze aut z silnikami benzynowymi, tylko przeglądy i przeglądy, nuda :badgrin: . Silnik 2.0 od VW był dla ASO mitsu złota rybką.
Chciałbym potwierdzić w ten sposób słowa Jackie z roku 2009, o fatalnej dla ASO niskiej awaryjności miśków z silnikami benzynowymi 1.5 i 1.8.

SztolpenOS - 08-04-2013, 22:27

Dzieki bardzo wszystkim za dyskusje:>
Niestety salon nie odezwal sie dzis do mnie, podejrzewam wiec ze jest problem z dostepnoscia tej wersji w Polsce (w Zielonej Gorze stoja wg. otomoto 2 sztuki SB 1.8, z tym ze biale) - ale to tez moze byc nieaktualne (jutro zadzwonie).
Cieszy mnie opinia malej awaryjnosci, po przemysleniach przedkladam to nad wartosci przyspieszenia :)
W najgorszym przypadku bedzie trzeba czekac do czerwca, az rocznik 2013 zjedzie z wyspy:)

Swoja droga ciekawe czy rzut modeli 2013 bedzie mial jakies nowosci. Wie ktos cos o tym? W salonie mowili, ze nie maja jeszcze szczegolow co do ewentualnych zmian gamy silnikow/modeli na Polske.

Luk - 08-04-2013, 22:46

SztolpenOS napisał/a:
w Zielonej Gorze stoja wg. otomoto 2 sztuki SB 1.8, z tym ze biale

Bierz biały!!! Wg mnie wygląda czadowo, ja żałuję, że nie wziąłem... Z drugiej strony utrzymanie białego (jak i czarnego) to mordęga... A mojemu (szary - Stone Grey) wystarczy myjnia raz na kwartał, albo rzadziej :)

Trik - 08-04-2013, 23:02

SztolpenOS napisał/a:
W salonie mowili, ze nie maja jeszcze szczegolow co do ewentualnych zmian gamy silnikow
Na nową gamę silników raczej bym nie liczył. Już kiedyś była dyskusja o tym czemu brakuje w ofercie krajowej (na zamówienie) silników 2.0 i 2.4 4x4 benzynowych. Ruscy mogli mieć, a u nas akcyza jebut i po ptokach. :idea: Powinien wejść nowy silnik 1.8 140KM z pojedynczym wałkiem rozrządu, z typoszeregu jaki jest aktualnie w OIII, chyba 4J10. Ale co podadzą na stół :?:
SztolpenOS - 11-04-2013, 23:31

Witam.

Mam kilka dosc pilnych pytan - ku pewnosci.

Lancer, rocznik 2011 wersja Intense - jakie mial wyposazenie? (tez 9 glosnikow rockford, wieksze alusy, bluetooth, sportowe zawieszenie?)
Czy silnik benzyna: Mitsubishi 1.8 MIVEC 140KM rocznik 2011, to ten nowszy silnik, czy ten wczesniejszy "wiecej palacy"??

Czy byla jakas dziwna akcja z czerwonym lakierem w wersji 2011? Czy byla to sytuacja z czasow wczesniejszych niz 2011?

Dzieki z gory za odpowiedzi!!!

qba_2 - 12-04-2013, 08:43

SztolpenOS napisał/a:

(tez 9 glosnikow rockford, wieksze alusy, bluetooth, sportowe zawieszenie?)
Czy silnik benzyna: Mitsubishi 1.8 MIVEC 140KM rocznik 2011, to ten nowszy silnik, czy ten wczesniejszy "wiecej palacy"??

wyposażenie się zgadza, poza tym nowe zegary od Intense w górę (w sensie wyświetlacz)
silnik 2011 to 140KM (poprzedni 143), ten niby mniej palący, chociaż mi wychodzi spalanie jak w tym starym...

SztolpenOS - 12-04-2013, 20:02

Dostalem taki opis, mam rozumiec, ze to starszy silnik? jezeli tak, to on jest ok wogole czy jakis wybrakowany? :)

Silnik DOHC 16 zaworów MIVEC
Pojemność silnika cc 1798
Norma emisji spalin Euro-4
Moc max. (EEC net) kW (KM) obr/min 105(143)/6000
Max.moment obrot.(EEC net) Nm (kgm) obr/min 178/4250
Układ paliwowy Paliwo Benzyna bezołowiowa (RON95)
Zasilanie ECI-MULTI
Pojemność zbiornika paliwa 59 l
Osiągi Przyspieszenie (0-100km/h) sek. 10,4
Prędkość maksymalna* km/h 196
Zużycie paliwa
Cykl miejski l/100km 10,5
Cykl pozamiejski l/100km 6,4
Cykl mieszany l/100km 7,9

[ Dodano: 12-04-2013, 20:04 ]
qba_2 napisał/a:

poza tym nowe zegary od Intense w górę (w sensie wyświetlacz)


Chodzi o wyswietlacz pomiedzy zegarami obrotomierza i predkosci? Nizsze wersje nie maja?

Lucas123w - 12-04-2013, 20:55

To jest ten całkiem pierwszy. nowszy jest z Euro-5 i 140 KM
Luk - 12-04-2013, 21:32

SztolpenOS napisał/a:
Dostalem taki opis, mam rozumiec, ze to starszy silnik? jezeli tak, to on jest ok wogole czy jakis wybrakowany?

Starszy jest lepszy :wink: Po prostu w nowym ograniczyli minimalnie moc i minimalnie zmniejszyli spalanie. Zapewne by spełnić nowe normy Euro.

SztolpenOS napisał/a:
Chodzi o wyswietlacz pomiedzy zegarami obrotomierza i predkosci? Nizsze wersje nie maja?

Mają wszystkie wersje, tylko niższe mają jednokolorowy (a właściwie 2-kolorowy jak dodać komunikaty ostrzegawcze), a wyższe kolorowy. Ale tak jest dopiero od MY 2011.

SztolpenOS - 22-04-2013, 22:19

Luk napisał/a:
... Ale tak jest dopiero od MY 2011.


Od MY 2011, czyli ze dopiero modele 2012 to maja? Patrze na modele z 2011 i nie widze w zadnym kolorowego, nawet w Intense.

Nie odzywalem sie dosc dlugo, ale przez ten czas dzialalem :) Otoz, kupuje Lancera- kolor czerwony, rocznik 2011 - jego wyglad, opis i wyposazenie przedstawie dokladnie jak juz do mnie przyjdzie, na ta chwile mam jeszcze jedno pytanko.

Sa sobie takie dodatki, jak:

Osłona zabezpieczająca podwozia
Solidna płyta stalowa w celu zabezpieczenia silnika
i układu napędowego. Dostępne są dwie wersje. Sprawdź
u swojego dealera możliwość prawidłowego zastosowania.

Tu pytanie: jest sens to robic? Aluminiowa to koszt >2000 zl. Jezde po stoczni... pytanie tylko czy obecnosc tej plyty nie zmuli auta itd.

oraz:

Listwa pokrywy bagażnika chromowana

i

Płyta ochronna tylnego zderzaka
Tylko do Lancera Sportback. Płyta ze stali nierdzewnej. MZ574508EX

Tu pytanie: czy jedno i drugie jednoczesnie wyglada jakos sensownie, czy w przypadku, jak biore Plyte ochronna zderzaka, to lepiej podarowac sobie listwe pokrywy bagaznika?

Dzieki z gory za odpowiedzi :)

Luk - 22-04-2013, 23:23

SztolpenOS napisał/a:
Osłona zabezpieczająca podwozia
Solidna płyta stalowa w celu zabezpieczenia silnika
i układu napędowego. Dostępne są dwie wersje. Sprawdź
u swojego dealera możliwość prawidłowego zastosowania.

Tu pytanie: jest sens to robic? Aluminiowa to koszt >2000 zl. Jezde po stoczni... pytanie tylko czy obecnosc tej plyty nie zmuli auta itd.

Nie zamuli, ale nie ma sensu. To nie terenówka. Prawdopodobnie będziesz miał już osłonę z plastiku, a jak nie, to można dokupić dużo taniej. Ja nie mam wcale i jest OK :)

SztolpenOS napisał/a:
Listwa pokrywy bagażnika chromowana

i

Płyta ochronna tylnego zderzaka
Tylko do Lancera Sportback. Płyta ze stali nierdzewnej. MZ574508EX

Tu pytanie: czy jedno i drugie jednoczesnie wyglada jakos sensownie, czy w przypadku, jak biore Plyte ochronna zderzaka, to lepiej podarowac sobie listwe pokrywy bagaznika?


Listwa pokrywy - tylko efekt wizualny.
Płyta ochronna zderzaka - praktycznie też tylko dla efektu wizualnego.
Teoretycznie ma ochraniać zderzak podczas pakowania bagaży, ale naprawdę bardzo trudno zarysować zderzak, bo i tak trzeba podnieść bagaż z powodu progu z uszczelką... Jak będziesz wsuwał bez podnoszenia, to prędzej zniszczysz uszczelkę niż zderzak.
Ja bym nie brał tych dodatków, bo nie przepadam za nadmiarem chromu, a płyta na zderzak pasuje bardziej do orurowanej terenówki niż Lancera...
Ale o gustach się nie dyskutuje :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group