To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - [CY3A 1.8] Jakie obroty silnika przy 120km/h?

RalfPi - 24-04-2013, 19:52

Jak kupiłem Lancera, to ciąłem z Łodzi do Szczecina z Ojcem ( w lato z klimą..) i wyszło mi spalanie 8.5l Pb/100km. Jechałem 140 km/h albo kapkę wolniej (przez autostradę), i oczywiście ogólnie przepisowo.. A przy 140km/h mam około 4000 obr/min (czyli tuż przed "skokiem" momentu).
Luk - 24-04-2013, 23:33

RalfPi napisał/a:
A przy 140km/h mam około 4000 obr/min (czyli tuż przed "skokiem" momentu).

A masz wersję starą 143KM czy nową 140KM? Bo Twoja obserwacja pokrywa się z moją, a mam starą wersję.
Swoją drogą ciekawe, że producent wprowadził cichaczem zmiany w przełożeniach (jeżeli wprowadził) i nie wykorzystał tego w sposób marketingowy, np. hasłem "Teraz Lancer z ulepszonym silnikiem i nową, jeszcze lepszą skrzynią!" :)

bastek - 24-04-2013, 23:41

Luk napisał/a:
"Teraz Lancer z ulepszonym silnikiem i nową, jeszcze lepszą skrzynią!"
i nową wyższą ceną :)
silnik 1,5
3000 obr licznikowo 100 km/godz, gps 94
4000 obr było poniżej 140 licznikowych
140 na gps to 4500 obr - i ciszej się robiło, tylko spalanie rosło nie liniowo

jaką ty almerką jeździłeś, bo mam n15 i przy 100 km jest jakies 2800, a tata ma n16 sedana 1,5 i przy 100 km jest też ciut poniżej 3000 obr.
spalanie w obu almerkach niższe (ale n15 jest leciutka)

RalfPi - 25-04-2013, 06:56

Luk napisał/a:
A masz wersję starą 143KM czy nową 140KM?

Lepszą ;)
Żartuję - 143 kuce ze starymi przełożeniami.
Co do spalania, to na 100% wcale nie będzie jakiejś, nawet, średniej różnicy - tzn. myślę, że 140 Kuce spalają może o 0.2l Pb/100km mniej.
Co przy przebiegu 100kkm daje 200l paliwa czyli tysiąc złotych...
Myślę, że to "jeden pies" - a w kwestii komfortu, to faktycznie Lancer "trochę szumi" przy tych 140 (Lancer ze starą skrzynią).

piker - 25-04-2013, 09:07

bastek napisał/a:

jaką ty almerką jeździłeś, bo mam n15 i przy 100 km jest jakies 2800, a tata ma n16 sedana 1,5 i przy 100 km jest też ciut poniżej 3000 obr.
spalanie w obu almerkach niższe (ale n15 jest leciutka)


Almerka 1,8 116KM. Może faktycznie ma ciut poniżej 3000 ale w porównaniu do Lancera to jest mega głośna.
Czyli wychodzi na to, że jakaś różnica w przełożeniach jest. I przy okazji w komforcie podróży (ciszej). A co do spalania to wg mnie może być znaczna różnica. Po przeczytaniu całego wątku o spalaniu 1,8 średnie w mieście 10l albo i więcej to standard. A tym "nowym" silniczkiem średnie z całego weekendu poniżej 8l. Pruszków, Warszawa i testy na A2 :D

Luk - 25-04-2013, 09:23

piker napisał/a:
A co do spalania to wg mnie może być znaczna różnica.

Ale tylko wtedy, jak ktoś jeździ dużo po autostradach i ekspresówkach (nieprzekraczanie magicznych 4000 obr.).

piker - 25-04-2013, 10:28

Luk napisał/a:
piker napisał/a:
A co do spalania to wg mnie może być znaczna różnica.

Ale tylko wtedy, jak ktoś jeździ dużo po autostradach i ekspresówkach (nieprzekraczanie magicznych 4000 obr.).


Wszystko wskazuje na to, że w nowym nie trzeba przekraczać tej bariery, bo przy 140km/h ma 3500. Mam jednak wrażenie (niestety nie porównanie), że i w mieście może łyknąć dobry litr mniej. Oczywiście przy umiarkowanym stylu jazdy. Jak ktoś lubi w trasie nadmiernie przekraczać prędkość czy śmigać przez miasto na 2 biegu, to wyniki pewnie będą podobne jak w starszej wersji :D

Lucas123w - 25-04-2013, 11:37

Potwierdzam co wcześniej napisałem przy 140km/h 3500 obr. czyli dalsze prędkości powinny wyglądać jak wcześniej napisałem.

Po 25 km dzisiaj w mieście spalanie bez spinania się wyszło 8,2, trochę świateł, mikro korki i jazda na jak najwyższym biegu.

Sprawdzone po powrocie z majówki dzisiaj 160km/h na piątym biegu i 4tyś. obr (obwodnica trójmiasta), wyprzedzanie peletonów dziadkowozów 3 i 4 bieg (po krajowych duktach, wiem zabijecie mnie) do 160km/h potem 5 bieg i spalanie 7,5 litra na 100km. Średnia prędkość wyszła trochę ponad 60km/h (trochę cienko parę mikro korków)
Podsumowując z tego co piszecie to wersje z euro 5 zrobiły się delikatnie mniej paliwożerne.

seweryn - 06-05-2013, 13:00

ja tez zwróciłem na to uwagę - u mnie 140 km/h = 4000 obrotów / min.
Co do paliwożerności - niezależnie czy jadę sam czy 2-3 osoby + bagażnik dachowy czy tez bez niego 130 km/h = 8,5-8,7l/100 km. ok 95 km/h = 7,8l - wartości mierzone na autostradzie.
Niestety te silniki chlipią i to sporo paliwa.
wersja 143 KM

Pozdrawiam

miśko1977 - 21-02-2016, 21:51
Temat postu: [CY3A 1.8] Spalanie i prędkość, a obroty 1.8 MIVEC
Mam moje cudeńko od kilku dni.
Wracając po zakupie zauważyłem następujące zjawisko

autostrada - tempomat ustawiony na 3000 rpm, piątka ,prędkość ok 120 km spalanie ok 9,5l

Trochę się zdziwiłem, ponieważ wydawało mi się, że 3000rpm to raczej ekonomiczna jazda, a spalanie mnie zaskoczyło.

Dopiero przy ślimaczeniu się w ok 100-110 spalanie zeszło poniżej 9l.

Czy to nie za dużo?

W mieście nie udało mi się zejść na odcinkach 20-30 km poniżej 10l.
Kręcę go do ok 2000rpm. Przy normalnej jeździe (tak jak z poprzednikiem , czyli coltem 1.3) pali 12-13l.

Co może mieć wpływ na tak wysokie spalanie? I czy przy 3000 rpm prędkość nie jest za mała? Też tak macie?

brylekVFR - 21-02-2016, 22:13

Ten typ tak chyba ma. Kiedyś próbowałem bawić się w ekonomiczna jazdę, 80-90 km/h spalanie chyba 8.3 l. Zamontowane gaz i teraz nie jeżdżę poniżej 4 tyś obr ;-) 1.8 pali jak smok, to u niego normalne
miśko1977 - 21-02-2016, 22:29

No to jak żona go dorwie to raczej poniżej 15l nie mam szans :(

A co może mieć wpływ na większe spalanie? Może go dokładniej przebadać?
Jestem przed wymianą płynów, świec, filtrów, także może na coś zwrócić uwagę jak będzie w warsztacie.
Znajomy ma takiego samego, ale u niego jest o ponad liter mniej.

RalfPi - 21-02-2016, 22:32

Sprawdźcie ciśnienie w oponach. Mi spala regularnie przy 120-140 jakieś 10l gazu (co powinno dawać ok. 8.5l Pb). Moje spalanie jest zgodne ze spalaniem na autocentrum (które naprawdę uważam za miarodajne).
Inna sprawa, że z tempomatem spala trochę więcej.

apg2312 - 21-02-2016, 22:48

miśko1977 napisał/a:
A co może mieć wpływ na większe spalanie? Może go dokładniej przebadać?

Szczerze ? Wszystko.
Jak napisał RalfPi - zacznij od sprawdzenia ciśnienia w oponach. A potem możesz po kolei sprawdzać wszystkie podzespoły, które mają wpływ na opory toczenia. Czyli opony, łożyska, układ hamulcowy, geometria podwozia (cała geometria, nie sama zbieżność).
Jakie masz założone opony ? Bo szersze dają lepszą przyczepność, ale także zwiększają opory toczenia.
Co do silnika i osprzętu - nowe świece i filtry na pewno nie zaszkodzą. Możesz wlać olej "energooszczędny", czyli jakiś 0W30/5W50, zmniejszy to ciut tarcie w silniku, ale w skrajnych przypadkach grozi zerwaniem filmu olejowego i zatarciem silnika. Zmień olej w skrzyni biegów.
To tak na szybko.

miśko1977 - 21-02-2016, 23:06

Ok dzięki za rady.
Opony mam nominał 16"
Zmieniam wszystkie płyny w tym tygodniu + świece (denso - nominalne) i filtry(standard) - olej zostawiam 5w/30 Eneos - nie kombinuje, olej do skrzyni, płyn hamulcowy i do wspomagania również eneos
Bez tempomatu również 9,5l
Zastanawiają mnie tylko te obroty 3000 rpm i tylko 115-120 km/h?
Mam nadzieję, że sprzęgło mi się nie kończy, bo to już zaboli, tak na szybko to widzę, że ok 2tyś :cry:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group