Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] ,,cykanie'' w silniku
Piwor - 05-05-2013, 18:32
ross, poniekąd. OD wszelkich syfów masz filtr oleju. Stosujesz płukankę przed wymianą oleju. Następnie zmieniasz olej z filtrem. Moja ma 231kkm i jeździ na 5W30.
robert78 - 05-05-2013, 19:12
dlatego przed zmiana z 10w40 na 5w30 trzeba zastosowac plukanke
ross - 05-05-2013, 19:32
robert78, Tu masz rację , ale silnik w środku musi być idealnie czysty - jakoś nie do
końca mnie płukanka przekonuje.
[ Dodano: 05-05-2013, 19:36 ]
Piwor, Filtr olejowy czyści olej w magistrali olejowej a rozbryzgowego smarowania nie zabezpiecza.
mitsufree - 05-05-2013, 20:11
a na czym polega ta plukanka ??
plecho1 - 05-05-2013, 20:15
Panowie , uważajcie tylko aby syntetyk nie wypalił wam dziur w bloku Pozdrawiam wszystkich dbających o auto
robert78 - 05-05-2013, 20:20
plecho1, ja wlasnie mam zamiar przejsc z 10w40 na 5w30 na liczniku ponad 240000 tez pozdrawiam wszystkich bojacych
mitsufree - 05-05-2013, 21:26
no to jak tak straszycie to ja zostaje przy 10W40 haha tylko producenta zmienie
nashkarol - 05-05-2013, 23:17
Plecho i Robert, załapałem podtekst i aluzje ... Jak już wcześniej pisałem nie jestem fachowcem i bazuje na opiniach. Zbieram je i staram się wyważyć "złoty środek". Ja w swojej dziedzinie jestem mocny i też mógłbym się podśmiewać i szydzić z ludzi, którzy wydaje mi się słusznie, podchodzą z dozą niepewności do tematu traktowanego raczej hobbystycznie niżeli fachowo ... Po to są takie fora, żeby podyskutować, zderzyć opinie itp to zbyt proste, żeby na ten temat pisać.
Większość opinii usłyszałem właśnie takich, że jak nie jestem pewien co zalać, to lepiej zostawić margines bezpieczeństwa i zastosować półsyntetyk. To mówili ludzie, którzy naprawdę siedzą w temacie wiele lat, a nie "Pan Heniu" z małego zakładziku, który Polonezy naprawia i zawsze taki lał, to i do tego się nada ... a czy to GDI czy GLI, co to za różnica.
Z pewnością nikt z Was nie da sobie uciąć ręki jaka będzie reakcja silnika na zmianę oleju. W dziewięciu jednostkach nic się nie stanie a ta jedna jak to się mówi - da du** i zaczną się schody i niepotrzebne koszta.
Taka jest moja opinia, wywnioskowana z opinii fachowców. Chciałbym zatem poznać rzetelna wypowiedź, dlaczego się mylę
Morfi - 06-05-2013, 07:42
Nagar robi się z benzyny a nie oleju, dzisiejsze oleje spełniają normy sprzed 10 lat. Te gorsze to te marketowe, reszta ma prawie identyczne normy. Jedynie paramatrami lekko się różnią.
Na cykanie nie ma rady, będzie cykać i tyle.
Jeżeli silnik nie spala oleju to spokojnie mozna przejśc na 5w30.
plecho1 - 06-05-2013, 07:48
Olej powinno się zalewać taki jaki teoretycznie zaleca producent lub lepszy o podobnych parametrach. Przeważnie nasze auta mają już kilka czy nawet kilkanaście lat i przeważnie w czasie ich produkcji były inne normy, oleje. Najczęściej też jest tak, że producent podaje olej o najniższej specyfikacji jaki możemy jeszcze zalać i nie stracimy gwarancji. Więc jeśli mam sprawne auto, to wolę mu zalać lepszy olej a jeśli silnik by przeciekał to wymienił bym zużytą uszczelkę. Syntetyk nie syfi tak silnika jak półsyntetyk czy minerał z których wytrącają się różne substancje i odkładają się w silniku które wytrącają się głównie przez niższą temperaturę zapłonu. Jest to jeden z powodów cykających zaworów w GDI ponieważ te substancje zalepiają wąskie kanały olejowe czy same regulatory luzu zaworowego.
Morfi - 06-05-2013, 10:19
plecho1, A jaki to jest ten lepszy ? Gdi jest zabijene przez kiepską benzynę.
Stukanie hydropopychaczy silnika jeszcze nie zabiło.
Wystarczy co 10 tys zmieniać olej.
Każdy olej w GDI będzie czarny jak smoła juz po 1 tys km.
To jest od nagaru i wyższej temp. spalania w komorze.
Im lepsze paliwo tym nagaru mniej.
Jeżeli się mylę to prosze o poprawienie.
nashkarol - 06-05-2013, 11:03
Nareszcie jakies konkrety Morfi, czyli mam rozumiec ze nie dokonca bylem w bledzie ? Uwazam, ze jezeli juz od kilku lat jest lany 10w40, to moge dalej to kontynuowac, tylko zmieniac ten olej mozliwie czesto ?
Z drugiej strony strasznie zaawansowany ten silnik, ciekawa technologia tylko trzeba dbac. Przyznam ze w sumie to mnie sklonilo do zakupu (chcialem sie przekonac ile prawdy jest w opiniach internautow). Odpukac, poza drobnymi problemami z cisnieniem paliwa, nic wiecej zlego sie nie dzieje i fajnie sie jezdzi Cari. Martwi mnie troche problem z ewentualna sprzedaza, wiem ze ludzie podchodza do tego silnika z duuuuzym dystansem
Morfi - 06-05-2013, 11:09
nashkarol, jeżeli nie masz ubytku oleju to spokojnie możesz zmienic olej na 5w30. Popychacze troszke ucichną, ale nie zamilkną.
Ja tam wolałem jeżdzić na 10w40 za 65zł z mobila 1, ale tankować pb98
nashkarol - 06-05-2013, 12:11
Przepala mi olej delikatnie (jak pisalem, zrobilem na tym oleju ok 15 tys i przepalil z tego ponad litr - tyle juz dolalem). Wiem, ze 15 tys to duzo za duzo, ale w tym tygodniu zmieniam olej z filtrem i przy okazji filtr paliwa. Cos mi sie wydaje, ze popychacze i tak przycichna znacznie, jak zmienie mu olej na swiezutki - jaki by on nie byl syntetyk, czy polsyntetyk.
[ Dodano: 06-05-2013, 12:14 ]
... mialem na mysli, ze przy okazji filtr powietrza filtr paliwa zmienialem ostatnio razem z pompka w baku.
mitsufree - 06-05-2013, 16:03
ja też zostane przy swoim 10W40, mimo ze przez 10 tys nie dolewałem nic i mam olej w normie nashkarol na jakiego producenta zmieniasz ?? ja mam teraz motul i chyba zostane przy tym albo zmienie na mobil1
|
|
|