To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - [2.5 TD] Układ kierowniczy

Rander - 28-05-2013, 22:16

kedas1 napisał/a:
(...)Z maglownica wyjdzie szydło z worka jak ją dam do regeneracji


A ja w kwestii formalnej:
Zawsze wydawało mi się, że Pajero ma przekładnię ślimakową, a nie maglownicę.

Muszę zajrzeć pod maskę.

Żeby nie było, że Off Topic:
U mnie koła same się prostują, jak w innych współczesnych samochodach.

lukas 78 - 28-05-2013, 23:55

zacinanie i nieprawidłowa praca kierownicy jest spowodowane nieumiejętnym dociśnięciem śruby regulacyjnej przekładni
rico.1 - 29-05-2013, 21:12

... tylko pytanie czy koledze naprawdę zacina się ta przekładnia, czy po prostu jest źle ustawiona zbiezność itp? - skoro ma jakiś wyczuwalny luz
zbyt mocno podkręcona przekładnia faktycznie może delikatnie blokować, ale siła pracy kół jest większa i to powinna kompensować - jeśli są prawidłowo ustawione koła

moim zdaniem należy przede wszystkim sprawdzić kąty pochylenia sworzni zwrotnic i kąty pochylenia kół - mają być prawidłowe i równe względem siebie, bo właśnie te dwie sprawy są głównie odpowiedzialne za powracanie kół do położenia środkowego (na wprost),
po tym prawidłowe ustawienie zbieżności i powinno być jak fabryka przykazała :p

lukas 78 - 30-05-2013, 00:33

Rico ja experymentowałem z dokręcaniem przekładni i wierz mi ,że będzie jak piszę a geometria z tym ma niewiele wspólnego , koła by cięło i tyle :wink:
kedas1 - 30-05-2013, 18:57

A wiec Panowie dla sprostowania. Po wstępnych oględzinach wydaje mi sie przytarty prawy górny sworzeń, luzu nie ma ale osłonę już złe moce zjadły. Jedyny luz mam na przekładni kierowniczej i to całkiem spory. Podejrzewam, że poprzedni właściciel coś kombinował przy tej śrubie aby zniwelować maksymalnie luz do sprzedaży. Kierownica przycina tylko przy obrocie kołem kierownicy o ok 180stopni w L lub P stronę. Przy maksymalnym skręcie w jedną ze stron kierownica odbija ale tylko z 3/5 obrotu i nie robi tego płynnie.

[ Dodano: 31-05-2013, 20:23 ]
Rander napisał/a:
kedas1 napisał/a:
(...)Z maglownica wyjdzie szydło z worka jak ją dam do regeneracji


A ja w kwestii formalnej:
Zawsze wydawało mi się, że Pajero ma przekładnię ślimakową, a nie maglownicę.

Muszę zajrzeć pod maskę.

Żeby nie było, że Off Topic:
U mnie koła same się prostują, jak w innych współczesnych samochodach.


Masz race pajero ma przekładnie slimakową, mój błąd

[ Dodano: 01-06-2013, 15:20 ]
lukas 78, Dokładnie wina była w śrubie regulacyjnej na przekładni ślimakowej. Została poluzowana i problem prawie ustał lecz przekładnia do regeneracji



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group