Pajero II - [2.5 TD] Układ kierowniczy
Rander - 28-05-2013, 22:16
kedas1 napisał/a: | (...)Z maglownica wyjdzie szydło z worka jak ją dam do regeneracji |
A ja w kwestii formalnej:
Zawsze wydawało mi się, że Pajero ma przekładnię ślimakową, a nie maglownicę.
Muszę zajrzeć pod maskę.
Żeby nie było, że Off Topic:
U mnie koła same się prostują, jak w innych współczesnych samochodach.
lukas 78 - 28-05-2013, 23:55
zacinanie i nieprawidłowa praca kierownicy jest spowodowane nieumiejętnym dociśnięciem śruby regulacyjnej przekładni
rico.1 - 29-05-2013, 21:12
... tylko pytanie czy koledze naprawdę zacina się ta przekładnia, czy po prostu jest źle ustawiona zbiezność itp? - skoro ma jakiś wyczuwalny luz
zbyt mocno podkręcona przekładnia faktycznie może delikatnie blokować, ale siła pracy kół jest większa i to powinna kompensować - jeśli są prawidłowo ustawione koła
moim zdaniem należy przede wszystkim sprawdzić kąty pochylenia sworzni zwrotnic i kąty pochylenia kół - mają być prawidłowe i równe względem siebie, bo właśnie te dwie sprawy są głównie odpowiedzialne za powracanie kół do położenia środkowego (na wprost),
po tym prawidłowe ustawienie zbieżności i powinno być jak fabryka przykazała
lukas 78 - 30-05-2013, 00:33
Rico ja experymentowałem z dokręcaniem przekładni i wierz mi ,że będzie jak piszę a geometria z tym ma niewiele wspólnego , koła by cięło i tyle
kedas1 - 30-05-2013, 18:57
A wiec Panowie dla sprostowania. Po wstępnych oględzinach wydaje mi sie przytarty prawy górny sworzeń, luzu nie ma ale osłonę już złe moce zjadły. Jedyny luz mam na przekładni kierowniczej i to całkiem spory. Podejrzewam, że poprzedni właściciel coś kombinował przy tej śrubie aby zniwelować maksymalnie luz do sprzedaży. Kierownica przycina tylko przy obrocie kołem kierownicy o ok 180stopni w L lub P stronę. Przy maksymalnym skręcie w jedną ze stron kierownica odbija ale tylko z 3/5 obrotu i nie robi tego płynnie.
[ Dodano: 31-05-2013, 20:23 ]
Rander napisał/a: | kedas1 napisał/a: | (...)Z maglownica wyjdzie szydło z worka jak ją dam do regeneracji |
A ja w kwestii formalnej:
Zawsze wydawało mi się, że Pajero ma przekładnię ślimakową, a nie maglownicę.
Muszę zajrzeć pod maskę.
Żeby nie było, że Off Topic:
U mnie koła same się prostują, jak w innych współczesnych samochodach. |
Masz race pajero ma przekładnie slimakową, mój błąd
[ Dodano: 01-06-2013, 15:20 ]
lukas 78, Dokładnie wina była w śrubie regulacyjnej na przekładni ślimakowej. Została poluzowana i problem prawie ustał lecz przekładnia do regeneracji
|
|
|