Pajero III - [3.2 DID] "skakanie" wskaźnika temperatury
pitak - 31-12-2013, 08:04
użyłem szkła i aparatu z dobrym obiektywem
r12 też miał zimny lut ale chyba to nie to - poszukam dalej - jak znajdę to opiszę, chyba że ktoś już wcześniej miał ten problem i go rozwiązał
slawoszxx - 31-12-2013, 11:00
Jak zachowuje się prędkościomierz?
Gdyby R12 miał zimny lut, to coś zapewne nie działałoby jak trzeba.
Trzeba zacząć od tego co przekazuje dane do prędkościomierza.
Impulsator, czujnik prędkości koła? Ja nie wiem szczerze mówiąc.
Gdybyśmy mieli schemat zegarów, to jakoś by się doszło.
edit
jest czujnik prędkości montowany w skrzynię biegów
jak masz możliwość to podmień
Bizi78 - 31-12-2013, 11:09
slawoszxx napisał/a: | Trzeba zacząć od tego co przekazuje dane do prędkościomierza. |
Prawdopodobnie czujnik prędkości, który jest w skrzyni biegów.
Jakby był uszkodzony to powinien zapalić się jednak CE.
Może coś jest ze stykami: zegary a instalacja auta.
wojtyszka - 02-01-2014, 12:15
spróbowałem z poprawieniem lutu na tym rezystorze R10, ale efekt u mnie był całkowice odmienny niz sie spodziewałem, nie dosc ze teraz wskaźnik temp całkowicie poszedł w gore i opada dopiero gdy wyjme kluczyk ze stacyjki, w dodatku wskaźnik paliwa nic a nic nie reaguje leży w najniższej pozycji
[ Dodano: 02-01-2014, 12:59 ]
jeszcze raz dla swietego spokoju poprawilem te luty, próba i wskaźnik paliwa przez chwile pokazywal wlasciwa ilosc paliwa a później znów w dół kilka razy wyjałem kluczyk ale sie juz nie podnosi, a wskaźnik temp "pływa" od polowy w gore no to naprawilem
[ Dodano: 02-01-2014, 15:50 ]
kolejne dwie proby i poprawnie działa wskaźnik temp albo wskaźnik paliwa ale razem poprawnie juz nie dzialają
chyba to oleje znalazłem na allegro zegary, zadzwonilem zapytałem, procz roznicy w przebiegu km wszystko identyczne za 250zl, jutro jadę, sprawdzę i jak będzie dobrze, kupione..
a z tymi zegarami bede walczył w wolnej chwili, moze calkowicie wylutowac ten rezystor oczyscic plytke i przylutować, lub kupić nowy i przylutowac..
slawoszxx - 02-01-2014, 17:34
wojtyszka napisał/a: | spróbowałem z poprawieniem lutu na tym rezystorze R10, ale efekt u mnie był całkowice odmienny niz sie spodziewałem, nie dosc ze teraz wskaźnik temp całkowicie poszedł w gore i opada dopiero gdy wyjme kluczyk ze stacyjki, w dodatku wskaźnik paliwa nic a nic nie reaguje leży w najniższej pozycji
[ Dodano: 02-01-2014, 12:59 ]
jeszcze raz dla swietego spokoju poprawilem te luty, próba i wskaźnik paliwa przez chwile pokazywal wlasciwa ilosc paliwa a później znów w dół kilka razy wyjałem kluczyk ale sie juz nie podnosi, a wskaźnik temp "pływa" od polowy w gore no to naprawilem
[ Dodano: 02-01-2014, 15:50 ]
kolejne dwie proby i poprawnie działa wskaźnik temp albo wskaźnik paliwa ale razem poprawnie juz nie dzialają
chyba to oleje znalazłem na allegro zegary, zadzwonilem zapytałem, procz roznicy w przebiegu km wszystko identyczne za 250zl, jutro jadę, sprawdzę i jak będzie dobrze, kupione..
a z tymi zegarami bede walczył w wolnej chwili, moze calkowicie wylutowac ten rezystor oczyscic plytke i przylutować, lub kupić nowy i przylutowac.. |
tak, jak napisałem, jak nie umiemy posługiwać się lutownicą, to nie ruszamy!
z tego co piszesz, to nadal jest źle polutowane..., a problem na 100% tkwi w tym miejscu
aby "podnieść" rezystor smd z płytki, to trochę wprawy trzeba mieć i najważniejsze,
jak robisz to lutownicą transformatorową, to uważaj, żeby nie przegrzać, bo odskoczą
punkty lutownicze, tzw. pady, jak już nie odskoczyły...
wojtyszka - 02-01-2014, 18:29
lutownica nie czarna magia i moze nie lutuje na co dzień skomplikowanej elektroniki itp ale wiem wystarczająco duzo na ten temat, oraz mam wystarczająco duzo wprawy z lutownicą, zeby powtórzyć czynność ktora została wcześniej dobrze opisana,
polać topnikiem, przyłożyć lutownice do lutu, podgrzać dosłownie sekundę i po sprawie. dobrze myśle?
slawoszxx - 02-01-2014, 18:42
wojtyszka napisał/a: | lutownica nie czarna magia i moze nie lutuje na co dzień skomplikowanej elektroniki itp ale wiem wystarczająco duzo na ten temat, oraz mam wystarczająco duzo wprawy z lutownicą, zeby powtórzyć czynność ktora została wcześniej dobrze opisana,
polać topnikiem, przyłożyć lutownice do lutu, podgrzać dosłownie sekundę i po sprawie. dobrze myśle? |
gdyby było dobrze, to by działało
Więcej nie jestem w stanie pomóc na odległość, jak wskazać prawdopodobną przyczynę i co zrobić aby ją naprawić,
jak czujesz się na siłach to podnieś ten rezystor sprawdź punkty lutownicze na płytce i postaw (czyt. przylutuj) na nowo.
michalpajur - 04-01-2014, 16:37 Temat postu: Naprawa wskaźnika temperatury Witam. Zrobiłem tak jak w opisie demontażu pamięci licznika ,zaniosłem płytkę do elektronika ten przedmuchał specjalną lutownicą całą płytkę gorącym powietrzem z topikiem z naciskiem na opornik R10 . Zmontowałem licznik i wszysko działa git.
Dziękuje za rady a przy okazji polecam rosyjską strone PAJERO CLUB znajdziecie tam dużo informacji i zdjęć na temat PAJERO. Stronę należy przetłumaczyć najlepiej w przeglądarce gogle chrome. www.pajeroclub.ru
slawoszxx - 04-01-2014, 17:07 Temat postu: Re: Naprawa wskaźnika temperatury
michalpajur napisał/a: | Witam. Zrobiłem tak jak w opisie demontażu pamięci licznika ,zaniosłem płytkę do elektronika ten przedmuchał specjalną lutownicą całą płytkę gorącym powietrzem z topikiem z naciskiem na opornik R10 . Zmontowałem licznik i wszysko działa git.
Dziękuje za rady a przy okazji polecam rosyjską strone PAJERO CLUB znajdziecie tam dużo informacji i zdjęć na temat PAJERO. Stronę należy przetłumaczyć najlepiej w przeglądarce gogle chrome. www.pajeroclub.ru |
fajnie, że działa
wojtyszka - 05-01-2014, 10:07
do odważnych świat należy wiec spróbowałem ponownie
odlutowałem rezystor R10, wyczyściłem, przylutowałem na nowo, działa, nic trudnego
dzięki za wskazanie winowajcy
pitak - 07-01-2014, 22:24
rozwiązałem też problem skaczącego prędkościomierza - też zimny lut !!!!
slawoszxx - 08-01-2014, 17:31
pitak napisał/a: | rozwiązałem też problem skaczącego prędkościomierza - też zimny lut !!!! |
wiesz, w którym miejscu była przyczyna, czy poprawiałeś wszystko po kolei?
pozdrawiam
pitak - 10-01-2014, 22:51
poprawiłem wszystkie co znalazłem, nie chciało mi się robić pojedynczo i sprawdzać, zwłaszcza że nie byłem pewny czy to zimny lut
Mietek.K - 22-02-2014, 21:34
U mnie była podobna sytuacja ze wskaźnikiem paliwa . Sprawdzenie i przelutowanie płytki pomogło i wszystko działa bez zarzutu .
Dzięki Koledzy był to bardzo dobry pomysł i porada .
pawlik232 - 10-02-2018, 10:34
Witam mam ten sam problem ale również z wskaźnikiem od poziomu paliwa czy to powinno pomóc?
|
|
|