To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Sigma/Diamante Ogólne - Chce Kupic Sigme

Bizi78 - 21-09-2013, 14:42

Wojtek, kup sobie coś aluminiowego , problem z rudą zniknie :mrgreen: .
syski - 21-09-2013, 14:59

witam,
sigmy do 92 roku bodajże były odporne na rdzę,później jakoś najczęściej przednie kielichy i tylna oś oraz nadszybie rdzewiały,piszę oczywicie o egzemplarzach nie bitych, Łukasz kiedyś wspominał o sigmach w Polsce że są bardzo wyeksploatowane z czym się zgadzam,więc szukałbym czegoś jednak w niemczech (najlepiej od starego dziadka rocznik ... lub od pani... lub też z klimą sprawną w 100%ale nie nabitą ;) żart )
weź pod uwagę że te auta już dawno są pełnoletnie czego obecne wytwory samochodowe nie wytrzymają ,chyba że w drugim wcieleniu,jeśli masz finanese i zapał orza trochę wiedzy technicznej to można się bawić w reaktywowanie lub doprowadzenie do dobrego stanu technicznego
życzę powodzenia,

ps.
ta z linku wygląda dość dobrze i kasa może trochę wygórowana aczkolwiek można obejrzeć

Wojciech Bogacz - 21-09-2013, 19:24

Bizi78 napisał/a:
Wojtek, kup sobie coś aluminiowego , problem z rudą zniknie .


Hehe - materiał dobry, ale wygląd auta już do mnie nie przemawia 8)

syski napisał/a:

Tak też myślałem - ale od pojemności 3L jest spory podatek - niemniej jednak jakby cena była niska to by było warto.
syski napisał/a:
jeśli masz finanese i zapał orza trochę wiedzy technicznej to można się bawić w reaktywowanie lub doprowadzenie do dobrego stanu technicznego

Na razie jedynie zapał i trochę wiedzy - finanse się mam nadzieję kroją :)

wojtas - 22-09-2013, 01:35

Wojciech Bogacz napisał/a:
niemniej jednak jakby cena była niska to by było warto.

Niekoniecznie. Jeśli nie masz w portfelu 10000zł na części i materiały eksploatacyjne, plus zapłatę dla mechanika, nie pakuj się w Sigmę za 4500. Ba nie pakuj się w żadną Sigmę :wink: Masz fajnego rodzynka, który potrzebuje dużego wkładu finansowego. Każdy uważa, że to trup więc udowodni, że się mylą zainwestuj ile możesz i doprowadź galanta do zadowalającego stanu, dużo już nie pozostało z moich teoretycznych wyliczeń wychodzi około tych 10000 zł i będzie igła. Masz lancera na co dzień więc zimą gal będzie mógł stać w garażu. Sól niszczy wszystko :!: I pamiętaj, że nikt nie zwróci Ci zainwestowanej kasy, a przy kolizji możesz tylko liczyć na szkodę całkowitą. Zmiana auta w tym przypadku w cale nie musi wyjść na plus. Dobrze się zastanów, bo dobre chęci to nie wszystko.

Wojciech Bogacz - 22-09-2013, 12:13

wojtas napisał/a:
Każdy uważa, że to trup więc udowodni, że się mylą zainwestuj ile możesz i doprowadź galanta do zadowalającego stanu

W sumie to owszem - kilka Sigm zawsze się na zlotach pojawi a jakoś mój Gal zaczyna być prawdziwym unikatem :)

Prawdę mówiąc pokusa zrobienia autka na igłę jest równie spora co zakosztowanie czegoś nowego. Niestety w przypadku nowego 10k raczej ciężko by było zdobyć. Chociaż zanim nie wypłacą odszkodowania to sam nie wiem ile będę miał funduszy.

wojtas napisał/a:
Sól niszczy wszystko

Wiem.... ale Gal tak wdzięcznie się prowadzi na śniegu, że aż żal nie korzystać z dobrodziejstw 4x4 8)

mazda10000 - 22-09-2013, 12:18

W tym co Wojtek mówi jest trochę racji - kupno drugiego dinozaura to drugi problem, który nie rozwiąże pierwszego ( chyba że kupisz takiego za 10-15 tys. zł z Niemiec, a i ta wysoka cena nie jest gwarancją, że coś nie będzie się sypać ). Nie twierdzę że 20 letni japończyk jest awaryjny i do bani, ale nie jest bezobsługowy i wymaga jakiegoś pojęcia technicznego ( zresztą KAŻDE auto w takim wieku go wymaga ), a wielu ludzi podchodzi do tego w dosyć beztroski sposób, czego skutkiem jest to, co widzimy na allegro - Sigmy po 2-3 tysiące, które wyglądają na zdjęciach tak, jakby chciały powiedzieć " ja nie chce do prasy, jeszcze nie"
Wszyc - 22-09-2013, 17:44

Witajcie :) myśle nad zakupem Sigmy :) mam parenaście pytań przepraszam jeżeli były już zadane a ja głowe zawracam :P

Mam dużo pytań a mało czasu ostatnio w życiu :P

No to zacznijmy o konkretach :P

Chcę sigmę :) chce bardziej kombi ze względów praktycznych mimo iż podoba mi sie bardziej sedan, chce manuala :P

1. To teraz tak były sigmy kombi 24v? jak nie to swap głowic DOHC z czym sie wiąże? ;) głowice, komp, układ zapłonu? :P

2. Jak sigma znosi gaz? z tego co wydaje mi sie to zacnie bo dużo z was na zlocie miała temat gazu dobrze obcykany :)

3. Cena w jakiej szukać sigmy :) czy mogę znaleźć sigme za 3,5 tyś zł ?
Znacie mnie ze zlotów to że auto będzie miało przelatane 300tyś czy będzie miało drobne awarie to dla mnie śmiech na sali :) Po kupnie i tak pierwsze co dla mnie z rzeczy eksploatacyjnych zostanie wymienione:
- wszystkie panewki
- uszczelki całego silnika

Dla mnie to taka norma nie mówiąc już o całej reszcie :P

Jedyne na czym mi zależy to żeby nie była strasznie pordzewiała znam sie na blacharce wiecie o tym ale kuurcze nie chce znów się bawić w reaktywacje jakiegoś miśka :P ma mi tyłek co dzień wozić do pracy :) lepiej jak silnik do remontu niż karoseria :mrgreen: :mrgreen: Naprawa silnika to jeden dzień :wink:

angelos - 22-09-2013, 20:58

Wszyc napisał/a:
Witajcie :) myśle nad zakupem Sigmy :) mam parenaście pytań przepraszam jeżeli były już zadane a ja głowe zawracam :P

Mam dużo pytań a mało czasu ostatnio w życiu :P

No to zacznijmy o konkretach :P

Chcę sigmę :) chce bardziej kombi ze względów praktycznych mimo iż podoba mi sie bardziej sedan, chce manuala :P

1. To teraz tak były sigmy kombi 24v? jak nie to swap głowic DOHC z czym sie wiąże? ;) głowice, komp, układ zapłonu? :P

2. Jak sigma znosi gaz? z tego co wydaje mi sie to zacnie bo dużo z was na zlocie miała temat gazu dobrze obcykany :)

3. Cena w jakiej szukać sigmy :) czy mogę znaleźć sigme za 3,5 tyś zł ?
Znacie mnie ze zlotów to że auto będzie miało przelatane 300tyś czy będzie miało drobne awarie to dla mnie śmiech na sali :) Po kupnie i tak pierwsze co dla mnie z rzeczy eksploatacyjnych zostanie wymienione:
- wszystkie panewki
- uszczelki całego silnika

Dla mnie to taka norma nie mówiąc już o całej reszcie :P
...


ad.1 - z tego co wiem to nie było 24v w kombi. Do swapu to przede wszystkim sprawny silnik 24vz osprzętem (samych głowic to chyba nikt z sigmowiczów nie przeszczepiał)+ wiązka + pompa wspomagania+ komputer silnika + komputer A/T( o ile jest A/T)+ ktoś kto ogarnie elektrykę+ reszta o której wie Łukasz :D

ad.2 - dobrze znosi, dużo sigm jeździ na podtlenku i ma się dobrze (włącznie z moją), mówimy oczywiści o poprawnie założonej instalacji + odpowiedni kit + sprawny układ zapłonowy

ad.3 - raczej szukaj na zachodzie, podejrzewam że te które są na portalach aukcyjnych i jeździły zimy w Polsce idealne nie będą pod względem blacharskim i nie tylko :)

wojtas - 22-09-2013, 23:19

Ja bym sprawdził tą Sigmę
http://tablica.pl/oferta/...html#e2e6417a5f
Wagon jest troszkę lepiej zabezpieczony przed rdzą niż sedan. Ale i tak po zakupie trzeba zabezpieczyć podstawowe elementy. Swap to minimum 5000zł + wiele godzin z serwisówką i Łukaszem12 na telefonie. Tylko trzeba mieć zapał od A do Z :!: i troszkę $. Ja sam mam momenty zwątpienia choć jestem bardzo zawzięty w tym co robię. Zapewne już słyszeliście to powiedzenie, ale powtórzę raz jeszcze. "Nie sztuką jest kupić auto, sztuką jest je utrzymać" Zastanówcie się dobrze przed zakupem, poczytajcie tematy mazdy10000, Tom3ka i jeszcze raz oszacujcie siły na zamiary. A jeśli już będziecie takimi 'wariatami' jak my, to nie chcę na forum czytać jakichkolwiek narzekań na SIGMĘ. :wink:

Wszyc - 23-09-2013, 00:15

Aaa tam przesadzasz :P byłem z wami na 3 zlotach i wiem że przesadzasz :mrgreen: ale wiem że chcesz mnie przestrzec ale nie zapominaj z kim gadasz najwiekszym wariatem na MM :mrgreen: Ja nie zrobił bym swapa głowic i wiązki do 12v :3
wojtas - 23-09-2013, 07:57

No właśnie się zastanawiam, czy podołasz, czy polegniesz :wink:

Wszyc napisał/a:
ma mi tyłek co dzień wozić do pracy

Więc 12V wystarczy, poza tym jest tańsza w naprawach co ma wpływ na koszty eksploatacji. Za 24V przemawiają tylko, albo aż dwie rzeczy. 1000obr więcej na zegarach i wygląd pod maską. No chyba że, olejesz kombi i poszukasz ful sedana 24V ze sprawnym ECS, 4WS. To pod względem prowadzenia inne auto. Tylko znajdź panie takie :wink:

Tomek - 23-09-2013, 09:58

Wojciech Bogacz napisał/a:
Wiem.... ale Gal tak wdzięcznie się prowadzi na śniegu, że aż żal nie korzystać z dobrodziejstw 4x4


a lancera to nie masz 4x4?
wiem, że nie ma tej mocy i Vki, ale jednak 4x4 i lekka buda

Wojciech Bogacz - 23-09-2013, 11:24

tomek84 napisał/a:
a lancera to nie masz 4x4?
wiem, że nie ma tej mocy i Vki, ale jednak 4x4 i lekka buda


Dodaj do tego króciutką skrzynię biegów i koła o profilu 1,5cm mniejszym niż zaleca producent.

Więc tak - frajda murowana - z jak jest jakiś ośnieżony plac to wyjeżdżam z niego z kompletnym bananem na twarzy :finga:

Wszyc - 23-09-2013, 13:41

wojtas napisał/a:
No właśnie się zastanawiam, czy podołasz, czy polegniesz


Powiem tak ;) postaram się być na ogólnopolskim i myśle że uda się rozwiać Twe wątpliwości :P

wojtas - 23-09-2013, 19:42

Jeśli przyjedziesz swoim galantem rozwiejesz wszelkie moje wątpliwości :wink:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group