To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[96-02]Colt CJ0 - Orginalny centralny zamek - proszę o pomoc!

londolut - 06-11-2013, 21:05

Napisz do niego albo podaj @. Zobaczysz jak to jest zrobione.
ludinho1 - 06-11-2013, 21:23

to czyli musiałeś do zamka jakoś podłączyć te przewody a nie tylko dopiąć się do białej kostki która już tam była. tak? pytam bo muszę je odłączyć jakoś a tam jest taka kopułka plastikowa i niewiem jak te przewody odłączyć tymbardziej że dostęp też jest kiepski do samego zamka widać to na zdjęciu nr 2. chodzi mi o odcinek pomiędzy białą kostką a zamkiem (czerwony i biały)

a schematy jak chcesz to wyślij mi maila na ludinho1@wp.pl

KR2YCHO - 06-11-2013, 22:03

Tak, tą wiązkę co idzie od klamki do kostki też trzeba odczepić, ona jest razem z ta kopułką na takich zatrzaskach na klamce, najwygodniej będzie ci to zdjąć jak wyciągniesz klamkę.
Napisałem ci na maila, jestem ciekawy czy po przejrzeniu tych schematów dojdę dlaczego działa mi wszystko poza centralnym zamkiem.

No i gdyby ktoś wiedział jak można sprawdzić czy siłownik działa, czy można jakieś kable w kostce chwilowo zewrzeć żeby pobudzić go do pracy to byłbym wdzięczy gdyby mógł napisać. To bym wykluczył ewentualną niesprawność siłownika i później szukał dalej.

plecho1 - 06-11-2013, 22:57

Siłownik ma dwa kable zasilające, pewnie są grubsze. Jeśli podłączymy pod nie napięcie 12V (+ do jednego i - do drugiego) to siłownik zadziała w jedną stronę a jak zmienimy polaryzację, to siłownik zadziała w druga stronę.
Aby na 100% odróżnić te dwa przewody zasilające od trzech pozostałych sterujących najlepiej użyć miernika uniwersalnego sprawdzając przejście po między przewodami. Dwa zasilające będą zawsze miały przejście z pewną opornością większą od 0.
A jeśli chodzi o te trzy sterujące, to jeden jest główny i przy wysuniętym siłowniku będzie on miał przejście z jednym z pozostałych a przy wsuniętym, z drugim. Oporność w tym przypadku powinna być praktycznie 0.

ludinho1 - 06-11-2013, 23:06

jutro sprawdzę i powiem ci jak na króciaka sprawdzić siłowniki :)
KR2YCHO - 09-11-2013, 19:19

Już nie musisz sprawdzać, wszystko już mi działa po zamontowaniu innego ETACS-ECU który ma wejście na podłączenie kostki i jest on właśnie koloru jakby jasno niebieskiego, centralny zamek zaczął działać. Wystarczyło wymienić ten ETACS-ECU i podłączyć do niego kostkę którą na szczęście producent zostawił fabrycznie i nie trzeba było się wcinać w instalację.

Wielkie dzięki za pomoc dla:

1. londolut
2. ludinho1
3. plecho1

MarcinZ - 14-01-2015, 16:38

czy wasze zamki w coltach tez dzialaja na zasadzie jenorazowego zamkniecia ,czy mozecie pozwolic sobie na zamykanie i otwieranie kilka razy pod rzad :
zamnknac-otworzyc-zamknac-otworzyc-zamknac-otworzyc

czy to mozliwe w tym aucie ?

czy ja mam awarie gdzie i nie moge jej zlokalizowac ?

krzysieg - 14-01-2015, 17:54

Można otwierać i zamykać wiele razy .
Na czym ta awaria polega ?

MarcinZ - 14-01-2015, 18:49

Cytat:
krzysieg
chyba awaria ,bo jak zamkne 1 raz i otworze ,i za chwile chcac zamknac to zamyka tylko drzwi kierowcy ,a pasazera juz nie.Analogicznie jest od strony pasazera ,to samo zjawisko .
W sterowniku caly czas cos pyka tzn.ze daje sygnal do zamkniecia i otwarcia ,nawet w drzwiach pasazera po zamknieciu od strony kierowcy kiedy drzwi pasazera nie zostaly zaryglowane ,slychac pykanie jakby mialy sie ryglowac.

ROZBIERALEM juz oba zamki i czysciilem i psiukalem ,smarowalem tez ,a newt modul podmienialem .



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group