To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Ogólne - Podnosimy klasę Cari montarz klimy el. szyb i lusterek itp

xman90 - 05-09-2013, 14:28

tak jak mówiłem chyba rezygnuje z klimatronika,
kupiłem przycisk od klimatyzacji manualnej, podłączyłem wszystko
tj. przycisk klimatyzacji, czujnik w parowniku klimy(taka kostka 2 pinowa, była przywiązana do wiązki),
wiązkę w komorze silnika,
i nic.... cisza, zero odzewu, próbowałem zwierając wtyczkę od czujnika zasymulowac obecność czynnika, ale klimatyzacja nadal martwa, nie dziala nic, nawet przycisk,
a może naprawdę trzeba coś w komputerze zaprogramować żeby działała?

remi - 08-09-2013, 00:53

Słuchaj, jeśli dobrze rozumiem to robisz klimę manualną. Wiązka o której piszesz to ta specjalna do klimy, ma ona puszkę z trzema przekaźnikami i bezzpiecznikiem. Z tego co pamiętam to pdpięcia tej wiązki są do: wentylatora chłodnicy, kompresora klimy, czujnika ciśnienia na osuszaczu, mały kabelek masowy- od niego zalży włączenie wentylatora, duża kostka w okolicach chłodnicy z lewej strony auta patrząc od przodu, i jeszcze jedna kostka siwo pomarańczowa w okolicach ścianki grodziowej. I tutaj możesz mieć błąd, bo w instalacji auta masz dwie kostki pasujące do tej wtyczki. Ja jedną miałem dosłownie na ściance grodziowej na górze, nad kolektorem dolotowym. Jak podpinałem klimę to wpiąłem się w nią i też mi nie działało. Potem poszukałem u kumpla w cari co ma klimę i się okazało, że niżej jest jeszcze jedna pasująca wtyczka, kabelek idzie gdzieś z lewej strony też w okolicach ścianki grodziowej- patrząc z przodu. Bez czynnika się sprężarka nie załączy, możesz celem jej sprawdzenia zrobić tak, że na wyłączonym silniku pod kabelek do sprężarki podepniesz + z akumulatora, - brany jst z obudowy. Po podłączeniu masz usłyszeć brzdęknięcie w sprężarce klimy. Rób to na zgaszonym silniku. Aaa sobie przypomniałem, wracając do tej wtyczki na ściance grodziowej, to jak masz żle podpiętą, to w skrzynce z przekaźnikami od klimy czegoś nie będziesz miał, chyba masy, którą wszystko jest sterowane, jej nie będzie bez względu na to czy włączysz przycisk od klimy czy nie. Bez czynnika pwinny się załączyć wentylatory, i powinna zaświecić kontrolka eco lub gwiazdka. Na wyłączonym nawiewie kontrolka się nie zaświeci. Jeśli chodzi jeszcze o kable to w aucie- w środku podpinasz jeszcze ten mały niebieski kabelek na tej chłodniczce czy sam nie wiem jak to nazwać- montowanej między dmuchawą a nagrzewnicą, no i pod dmuchawą od nawiewów ma iść jeszcze czarne pudełeczko, które ma wejścia na dwie wtyczki, ale podłączasz tylko jedną. Mam nadzieję, że coś Ci pomoże, jak coś to pisz.
xman90 - 08-09-2013, 15:44

dzięki kolego za te informacje, zaraz poszukam drugiej wtyczki,
narazie próbuje uruchomic klimatyzacje manualna i właśnie nic nie działa, może rzeczywiscie pod zła wtyczkę wpiołem tam w ścianie grodziowej,
w srodku pod istniejącej wiązki podpinam:
- przycisk eco i śnieżynka
- czujnik w parowniku( ta obudowa miedzy dmuchawa a nagrzewnica samochodowa), czujnik ma 2 kabelki i kostka do niego pasująca jest dowiązana do wiązki w odległości jakiś 15 cm w prawo od panelu sterowania wentylatorem itp.
- mówisz o jeszcze jakimś czarnym pudeleczku dmuchawa... ale jakim? do czego ma to służyć? i czy istnieje do niego już wtyczka?
bo z tego co pamiętam to pod dmuchawa ja mam rezystor dmuchawy i tyle... żadnych luźnych kostek do podpięcia.... w okolicach komputera mam luźna kostkę, ale ta kostka jest na około 16 pinów, wiec to na pewno nie ta....

remi - 09-09-2013, 01:49

Słuchaj, nie wiem do czego to służy, ale tak. Jeśli chodzi o to czarne pudełeczko to zakupiłem je razem z klimą. Trzyma się chyba na trzech śrubkach i przykręcasz je dosłownie do obudowy wentylatora pod spodem. Jak masz jakąś cari z klimą to z tego co pamiętam możesz je zobaczyć po otwarciu schowka pasażera, ale musisz go całkiem otworzyć, tak żeby się z niego wszystko wysypało. Wiem, że można je zobaczyć bez rozbierania auta, bo sprawdzałem u kolegi ile ma podpięte wtyczek. Wiem, że do niego idą dwie wtyczki, ale ja i on mamy podpiętą tylko jedną...może w klimatroniku podchodzą dwie, tego nie wiem. Pudełko przyszło w całym zestawie, a kostkę do niego miałem w instalacji auta. Pudełko to jest w okolicach prawj nogi pasażera. jak dostaniesz się do wentylatora, to zobaczysz w obudowie od spodu wyprowadzone dziurki do zamontowania tego pudełeczka.

http://m.allegro.pl/przed...3463806002.html


To jest coś takiego. Na allegro wpisałem "sterownik klimatyzacji"

MmzTattoo - 17-09-2013, 22:41

glina, mam u siebie interwał i jak chcesz mogę zobaczyć na jakim przekaźniku lata jak przekaźnik będzie taki sam to pewnie wystarczy sam przełącznik. Ale ręki sobie uciąć nie dam :roll:
glina - 18-09-2013, 10:31

będę wdzięczny za info :)
przy najbliższej okazji sprawdzę jaki jest u mnie
jednak interwał na tylnej wycieraczce to fajna rzecz, a i regulowany przedni się przyda
(tylko tego i elekrycznych tylnych szyb mi brakuje po poprzednim mitsu..)

MmzTattoo - 18-09-2013, 11:51

Sprawdziłem jak sprawa wygląda.
Przekaźnik tylnych wycieraczek masz raczej taki sam a mianowicie: MB953394
Przekaźnik interwałowy na 90% jest w przełączniku już nie chciało mi się go rozbierać całego.
Najpierw słychać przekaźnik w przełączniku a później załącza się ten drógi.
Przód z kolei najprawdopodobniej jest sterowany tylko przełącznikiem przy kierownicy nie znalazłem ani przekaźnika przednich wycieraczek ani nic nie klikało w innym miejscu.
Przy znikomej aczkolwiek podstawowej i elementarnej wiedzy elektronicznej śmiem stwierdzić że możesz śmiało kupować przełącznik zespolony i to powinno Ci wystarczyć :)

xman90 - 21-09-2013, 21:35

chyba udala mi sie przekladka automatycznej klimatyzacji:)
chyba poniewaz sprawdze jak ja nabije:) ale ogrzewaniem i nawiewami steruje:)

glina - 23-09-2013, 12:39

MmzTattoo napisał/a:
Sprawdziłem jak sprawa wygląda.
Przekaźnik tylnych wycieraczek masz raczej taki sam a mianowicie: MB953394
Przekaźnik interwałowy na 90% jest w przełączniku już nie chciało mi się go rozbierać całego.
Najpierw słychać przekaźnik w przełączniku a później załącza się ten drógi.
Przód z kolei najprawdopodobniej jest sterowany tylko przełącznikiem przy kierownicy nie znalazłem ani przekaźnika przednich wycieraczek ani nic nie klikało w innym miejscu.
Przy znikomej aczkolwiek podstawowej i elementarnej wiedzy elektronicznej śmiem stwierdzić że możesz śmiało kupować przełącznik zespolony i to powinno Ci wystarczyć :)


manetka juz idzie
niestety przekaznik mam 953395, czyli bez interwalu, wiec 30zł dojdzie jeszcze
ale bedzie full opcja za to :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group