Nasze Miśki - Moje miśki
grzesiopol - 25-05-2015, 18:46
Kolejna AKTUALIZACJA
Długo się przymierzałem w końcu dokonałem: SWAP przednich hamulców z Outlandera II/Lancera X Ralliart do mojego Sportbacka.
No cóż historia w skrócie wyglada tak:
Natchniony lekturą postów o hamulcach do naszych Lancerów X postanowiłem polepszyć fabrykę i dokonać SWAPu hamulców z Outlandera II lub Ralliarta. Fabrycznie Lancer X posiada tarcze 276 mm i zaciski jednotłoczkowe a Outlander II i Ralliart tarcze 294 mm i zaciski dwutłoczkowe.
W ruch poszedł program Mitsubishi ASA wg. którego mogłem dokonać porównania części które są kompatybilne miedzy tymi pojazdami. Jako wzorzec przyjąłem Lancer X Sportback 1.8 benzyna (CX3A) i Outlander II 2.0 benzyna (CW4W) oraz Lancer X Ralliart (CX4A).
Wg. szanownego programu Mitsubishi ASA wynika, ze Lancer Sportback pewnie i sedan też, mają części wspólne z Outlanderem II i Ralliartem a są to: piasta, łożyska i osłona hamulców, następne rzeczy wspólne są dla Lancera Sportbacka i Ralliarta a mianowicie zwrotnica czyli najważniejsza część do zamontowania jarzma. Pozostałe rzeczy sa już tylko identyczne dla Ralliarta i Outlandera czyli tarcza, jarzmo, zacisk i przewody hamulcowe.
Potrzebowałem więc zaciski, jarzma, przewody hamulcowe, tarcze i klocki z Outlandera II/Ralliarta.
Na allegro zakupiłem całe zwrotnice wg mnie za śmieszne pieniadze, dokonałem i demontażu. Dokupiłem pare nowych gratów i przystąpiłem do wykonywania zadania. Przy okazji tej wymiany postanowiłem pomalować zaciski - wybrałem kolor niebieski - dlaczego po prostu taki lubię.
Najpierw wykonałem czyszczenia zacisków, poniżej zdjęcia jak wyglądały przed i po czyszczeniu.
Po oczyszczeniu przodu przyszła kolej na tył. Demontaż i czyszczenie a nastepnie przygotowanie do malowania.
Samo malowanie wykonałem natryskowo bo uważałem, że pędzelek nie do końca spełni moje oczekiwania i oto jak wyszło. Aha przy okazji pomalowałem kielich tarczy farbą żaroodporną.
Gdy już malowanie zostało ukończone, przystąpiłem do SWAPa przodu, przygotowałem sobie wszystko, zabezpieczyłem sobie samochód przed spadnięciem na me drogie kończyny, zdemontowałem koła,
zdemontowałem zacisk i jarzmo i ......... tutaj skończyłem, tarcza tak mocno siedziała, ze nawet po kilkukrotnym potraktowaniu odrdzewiaczem i młotkiem musiałem złożyć wszystko z powrotem. Dobrze, że rozebrałem sobie tylko jedna stronę No cóż tak to sie kończy gdy rozbiera się samochód na działce - brak dobrych narzędzi.
Ale niezrażony tym malutkim niepowodzeniem umówiłem sie z kolegą, że dokonamy wymiany u niego w garażu. Samochód w górę, koła zdjete, zaciski i jarzma zdemontowane i po dwukrotnym uderzeniu odpowiednio ciężkim młotem tarcza w końcu ustąpiła.
Dokonaliśmy montażu jednej strony:
a potem drugiej
Końcowy efekt być może nie jest aż tak widoczny na zdjęciach ale na żywo wygląd jest przecudny zwłaszcza ten piękny Tuning Blue Colour.
A zresztą zobaczcie sami.
Przed i po
Jak ktos byłby zainteresowany SWAPem hamulców to zapraszam do lektury moich postów http://forum.mitsumaniaki...1393083#1393083 , http://forum.mitsumaniaki...1396983#1396983 , http://forum.mitsumaniaki...1396994#1396994
Na razie tyle ale mam jeszcze coś do opisania ale niestety brak jednej jedynej części uniemożliwia mi dokończenie projektu który realizuje już od kilku miesięcy (w ASO zbyt drogo a na allegro akurat tego nie ma - przynajmniej na razie) chyba, że ktoś z Was ma szybę drzwi tylna lewą i to przyciemnianą fabrycznie. Chętnie odkupię.
jacek11 - 25-05-2015, 23:15
No ładnie,ładnie Tylko jeszcze napisz,jak to teraz hamuje
grzesiopol - 26-05-2015, 17:07
Pisałem w jednym z tych linków powyżej, ale i tu napisze. Hamuje teraz lepiej na tych tarczach standardowych z zaciskami dwutłoczkowymi niż na tamtych standardowych z zaciskami jednotłoczkowymi. Jakby dołozyć do lepszych tarcz to skuteczność pewnie by jeszcze wzrosła. Co prawda nie miałem okazji dokładnie przetestować ich skuteczność ale i tamtych też nie miałem okazji na szczęście testować awaryjnie.
grzesiopol - 17-08-2015, 13:57
Zapomniałem dopisać że niestety musiałem zakupić nowe tarcze na tył i przód wię wydatek się zwiększył ale zyskał samochód i bezpieczeństwo.
Samochód dostał też nowe malowanie przodu ala EVO
Zdjątko wrzucę jak będzie troche więcej czasu na kompie i zrzucę zdjęcia z aparatu.
grzesiopol - 10-10-2015, 20:51
W końcu przy okazji okazji uzupełniam o zdjęcia mojego prawie EVO
Tak przed zabiegiem faceliftingu:
tak w trakcie:
a tak chwilę po:
a tak już w pełni uzbrojony:
Owczar - 12-10-2015, 09:18
Te światła w grillu to dzienne? Nie są czasem za blisko?
W oryginale bardziej mi się podobał. Ale ja ogólnie nie jestem zwolennikiem modów, które mają coś udawać / być podobne do czegoś bardziej kultowego.
Jak różnica w hamowaniu po swapie?
grzesiopol - 12-10-2015, 11:35
Owczar napisał/a: | Te światła w grillu to dzienne? Nie są czasem za blisko?
| Nie. Nie. Spójrz na gifa w podpisie i będziesz miał odpowiedź co to za światełka
Być może i oryginał ładniejszy ale mi się bardziej podoba ten wygląd a poza tym ramka chromowana była nie oryginalna i zaczynała już brzydko wygladać więc trzeba było coś z tym zrobić.
Rożnica wyraźnie znacząco dodatnia zajrzyj tutaj:
http://forum.mitsumaniaki...1397767#1397767
mjsystem - 12-10-2015, 11:40
grzesiopol napisał/a: | tak już w pełni uzbrojony: | Nawet, nawet
grzesiopol - 12-10-2015, 12:42
A na zlocie nie widziałeś, stałes obok mojego i nie zobaczył , nastepnym razem specjalnie ci zwrócę uwagę
grzesiopol - 10-04-2016, 20:40
i odjechał w siną dal, oby się dobrze sprawował nowemu właścicielowi. A ja na dzień dzisiejszy bez misia.
radek79 - 10-04-2016, 22:18
szukać ralliarta
Bizi78 - 11-04-2016, 07:19
grzesiopol napisał/a: | odjechał w siną dal, oby się dobrze sprawował nowemu właścicielowi. |
Ktoś z forum przygarnął
grzesiopol - 11-04-2016, 10:58
3 X TAK jak to Pawlak z Kargulem mieli napisane.
Radek jak finans pozwoli czemu nie
Rafał Tak z forum i mam nadzieję, że nowy własciciel nie poprzestanie tylko na pobycie zakupowym na forum ale zostanie z nami na dłuzej, no ale to już jego decyzja.
mjsystem - 12-04-2016, 12:31
grzesiopol napisał/a: | odjechał w siną dal | Będziesz tęsknił.
grzesiopol - 18-07-2016, 20:18
No i co pisać czy nie?
No dobra pora sie pochwalić, samochód już jest gotowy do jazdy czyli zarejestrowany i ubezpieczony i oczywiście pierwsza premiera na spocie lubelskim zaliczona.
Cóż chyba nie będę sie rozpisywał. Lancer Sportback Ralliart z 2009r. kolor czarny, 242 KM, skrzynia Twin Clutch SST. Sprowadzony ze Szwajcarii. Z tego co obmierzyłem był malowany z prawej strony i maska reszta raczej w porządku.
Wyposażenie prawie full bo oprócz przyciemnianych szyb ale to akurat sie nadrobi jak szybki sie trafią.
Trudno mi się przyzwyczaić do automatu ale jakoś tam może będzie jak sie nie uda to sprzedam i kupie sobie inne mitsu w manualu, albo może wrzuci sie manuala do tego. Coś tam może sie wymyśli.
Wrzucam kilka fotek bo jeszcze nie było prawdziwej sesji.
|
|
|