To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Tempomat - Lancer CYxA

mazin - 19-10-2014, 16:10

Podbijam temat, bo chcę zamontować kierownicę z przyciskami do informa i przy okazji uruchomić najwięcej z nich. Kwestię radia mam rozpracowaną (specjalny moduł do pioneera), ale bluetooth pewnie nie będzie działał (radio ma swój wbudowany parrota). Chciałbym też uruchomić tempomat - ze wszystkich spraw hardware'owcyh pozostaje czujnik sprzęgła. Gdzie on się znajduje, jak wygląda, gdzie go szukać, może ew. numer części -wszelka pomoc mile widziana.

Jeśli ktoś wie, czy da się podpiąć bluetooth parrota wbudowany w pioneera (tak, by dało się nim sterować z kierownicy) to również proszę o informację. Przegooglałem różne miejsca, ale żadnego konkretu nie znalazłem.

Arczi89 - 19-10-2014, 19:42

Nad pedałem sprzęgła. Taki ma metalowy remontowany gwintowany koniec. Czujnik naciskany jest jak puścisz sprzegło. Podobno są 2 rodzaje. Więcej to u kolegi tokyo ;)
lobuzek - 20-10-2014, 20:02

http://lynspira.blogspot....ancer-both.html
Tu jest dobrze opisane co i jak.

mmachaj - 03-11-2014, 17:38

No i jak montował ktoś tempomat żeby mogł po polsku opisać gdzie, co kupić i jak zmontować ustrojstwo tak aby bezpiecznie działało??
Zastanawia mnie jak sie ma taka zmiana do gwarancji?? (mam auto od 2 tygodni)
Czy należało by dać cześci kupione nie wiem gdzie zresztą :p do aso żeby oni zamontowali?? Czy samemu można grzebać, a oni nic nie powiedzą.

micsta1 - 29-06-2015, 12:45

cóż też mam Miśka od list 2014 i bardzo BARDZO brakuje mi tempomatu. Obawiam się jednak, że dokładka we własnym zakresie to zabawa po okresie gwarancji. Każda taka ingerencja będzie w przypadku rozpatrywania gwarancji podstawą do odrzucenia roszczeń. Oczywiście piszę to sugerując się rozsądkiem. Wgranie softu, ingerencja mechaniczna (wymiana czujników) i grzebanie przy kierownicy...to wszystko będzie tylko podstawą do pozbawienia nas gwarancji fabrycznej. Pomimo braku tempomatu uważam ten zakup za bardzo udany. Jeśli jakieś ASO zdecydowałoby się na dołożenie tempomatu i dostanę gwarancję, że fabryczna gwarancja nie ucierpi to będę stał w kolejce jak za chlebem w PRL.
Ktoś miał już takie doświadczenia?

tyku - 29-06-2015, 13:23

micsta1 napisał/a:
Obawiam się jednak, że dokładka we własnym zakresie to zabawa po okresie gwarancji.
Jeżeli zrobisz to tak jak powinno być fabrycznie, to nikt nie będzie się w ASO pytał skąd masz tempomat. Gwarancji na pewno nie stracisz. Nie takie rzeczy robiłem na gwarancji i jakoś serwis się nie pytał i nie wnikał (wymiana licznika na kolorowy). :P
micsta1 - 29-06-2015, 13:48

Ok, macie może wiedzę, gdzie można kupić oryginalne części do montażu temp?
- czujnik sprzęgła (MB435457),
- czujnik hamulca (8614A018),
- palne kierownicy (8602A008)..
gdzie sami się zaopatrywaliście?

lobuzek - 30-06-2015, 22:29

Panel znajdziesz na allegro, ja nawet mam taki, bo ostatecznie nie dołożyłem tempomatu i na razie odpuszczam, więc leży w garażu. Pozostałe czujniki chyba tylko w ASO. Tanio chyba nie będzie.
tokyo - 04-08-2015, 03:34
Temat postu: Moje boje z... TEMPOMAT
Witam
Po przerobieniu kilkunastu autek ASX, Lancer chcialem przekazac kilka istotnych uwag odnosnie wymienionej przydatnej funkcji:

1. Najlepiej sie maja wlasciciele autek z rocznikow 2007 - 2010 (poczatek roku) - wieksza dostepnosc instalacji
2. Do prawidlowej pracy musi byc sprawny czujnik sprzegla oraz stop. Czujnik sprzegla orginal, ale czujnik stopu moze byc 2 stykowy - nie trzeba wymieniac na 4 stykowy ( to juz opanowalem).
3. Roczniki 2010 - 2015, tu jest roznorodnosc instalacji. Do tego stopnia, ze nawet jak na sterowniku sa kable to moze byc tak (robilem to ostatnim razem) ze ktos na produkcji wycina 20cm kabla ze sprzegla lub nie ma wiazki od polowy kolumny do lewego progu
4. Jezeli jest system AS&G (start&stop) moze a nie musi brakowac jednej malej diody ktora blokuje caly system
5. Wlasciciele autek z silnikiem 1.5 - to jest kolo fortuny tylko po podlaczeniu MUT3 i sprawdzeniu dostepnosci kodowania wychodzi czy da sie to zrobic czy trzeba wymienic caly steronik silnika na nowszy
6. Jezeli masz autko po 2010r silnik 1.6 , czujnik na szybie lub nie,brak multifunkcji, brak BT to na bank nie ma okablowania.

Pozdrawiam

mazin - 04-10-2015, 17:11
Temat postu: Re: Moje boje z... TEMPOMAT
Trzy krótkie pytania do Tokyo (ale może przyda się komuś innemu, dlatego tutaj):

Mam informa z 2008. Zamontowałem kierownicę z guzikami, uruchomiłem obsługę radia z kierownicy. Nie musiałem wymieniać taśmy pod kierownicą, wystarczyło wpiąć kabelek. Kiedy naciskam guzik tempomatu, zapala się na wyświetlaczu "Cruise control".

1.Czy to znaczy, że tempomat jest już aktywowany i wystarczy podpiąć czujnik sprzęgła?

2. Czy (bo tak wynikałoby z postu powyżej) w moim lancelocie jest już instalacja do czujnika sprzęgła?
Zajrzę tam zapewne, ale przy mojej tuszy to dość problematyczne (leżenie na progu itp ;-)

3. Jeżeli tak, to gdzie szukać odpowiedniej wtyczki - gdzieś nad pedałem sprzęgła, czy też jest ukryta w jakimś zakamarku?

Tauros - 23-11-2015, 21:37
Temat postu: Re: Moje boje z... TEMPOMAT
tokyo napisał/a:
Witam
Po przerobieniu kilkunastu autek ASX, Lancer chcialem przekazac kilka istotnych uwag odnosnie wymienionej przydatnej funkcji:

1. Najlepiej sie maja wlasciciele autek z rocznikow 2007 - 2010 (poczatek roku) - wieksza dostepnosc instalacji
2. Do prawidlowej pracy musi byc sprawny czujnik sprzegla oraz stop. Czujnik sprzegla orginal, ale czujnik stopu moze byc 2 stykowy - nie trzeba wymieniac na 4 stykowy ( to juz opanowalem).
3. Roczniki 2010 - 2015, tu jest roznorodnosc instalacji. Do tego stopnia, ze nawet jak na sterowniku sa kable to moze byc tak (robilem to ostatnim razem) ze ktos na produkcji wycina 20cm kabla ze sprzegla lub nie ma wiazki od polowy kolumny do lewego progu
4. Jezeli jest system AS&G (start&stop) moze a nie musi brakowac jednej malej diody ktora blokuje caly system
5. Wlasciciele autek z silnikiem 1.5 - to jest kolo fortuny tylko po podlaczeniu MUT3 i sprawdzeniu dostepnosci kodowania wychodzi czy da sie to zrobic czy trzeba wymienic caly steronik silnika na nowszy
6. Jezeli masz autko po 2010r silnik 1.6 , czujnik na szybie lub nie,brak multifunkcji, brak BT to na bank nie ma okablowania.

Pozdrawiam

Potwierdzam to co napisal Tokyo!
Na moim przykladzie bylo tak, ze po rozbebeszeniu przez Tokyo wiazek, okazalo sie, ze polowa/wiekszosc kabli jest u mnie "wycieta" (po prostu nie dali, jakas dziwna wersja przejsciowa), trzeba bylo ciagnac:
- 2 kable ze srodka (od czujnikow sprzegla i hamulca?/przekaznika) do komory silnika do kompa, wykorzystalismy jakies tam kable co byly luzem
- oraz kable od sterowania tempomatem (przyciskami na kierownicy) - nie bylo sygnalu
Ja mam 1.6 z 2011r. wersja Invite.
Kupowalem Ja i Tokyo nastepujace rzeczy:
- przyciski do sterowanie tempomatem na kierownicy
- czujnik sprzegla
- czujnik hamulca (4pinowy)
- jakis przekaznik (hamulca lub sprzegla nie pamietam juz co Tokyo zalatwial)
Na koniec Tokyo wszystko popodpinal, wlaczyl opcje tempomatu w MUT3 i wszystko zabanglalo, az milo :)

Jeszcze raz dzieki Tokyo!

tokyo - 30-11-2015, 23:54

Witam
Z autopsji:
1. tempomaty moga ale nie musza byc aktywowane w ECU silnika
2. Jak czegos nie dali przy sprzedazy to po roku 2010 prosze nie liczyc ze zostawili na przyszlosc - to co napisal Tauros
3. wtyczka od sprzegla - sa dwie duza i mala
duza odpowiada za tempomat
mala za start rozrusznika po wcisnieci sprzegla - podstawowe wer po 2010 powinny miec wtyczke ze zworka
4. Jak komp wykryje to zadziala jak nie to programowanie z podmiana softu
5. Tauros przekonal sie jak to jest z roznymi ver Lancerkow ale opanowalismy to. Nigdy nie wiadomo na co sie trafi.
ALE TRZEBA TYLKO CHCIEC ROZGRYZC TEMAT :)

Adekkeda2 - 13-02-2017, 17:30

Witam ja również chciałbym dołożyć tempomat do Lancera 1.5 z 2008r. Jest tu ktoś kto dokładał już to i działa mu poprawnie?
Wiem, że musiałbym kupić przyciski do kierownicy + czujnik sprzęgłą + czujnik hamulca, czy coś jeszcze?
czy jak zakupie te 3 rzeczy jak na tej stronie (http://lynspira.blogspot.fi/2013/09/cruise-control-for-inspira-lancer-both.html) to wystarczy?
No i czy nie lepiej było by kupić i zainstalować tempomat uniwersalny?
Co wychodzi lepiej i trwalej? Taki tempomat uniw. z robocizną to koszt ok.1700 pln
pzdr

tokyo - 20-02-2017, 21:54

Koszt zalozenia tempomatu ori to koszt 550 - 650 zl
Adekkeda2 - 21-02-2017, 11:00

Gdzie? W serwisie? Na oryg częściach z robocizną?

[ Dodano: 22-02-2017, 14:28 ]
Up@ dzwoniłem do serwisu w Krk i W-wie i uslyszalem ze nie maja pojecia jak to zrobic :lol: :lol: prosze o namiar na jakies miejsce gdzie moglbym uderzyc



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group