[02-06]Lancer CS0 - Lancer CS0 Sport Wagon - zawieszenie
Bamber - 24-04-2014, 20:30 Temat postu: Wysokość tylnych sprężyn Mam w Lancerku kombi LPG z butlą w kole. Tył zauważalnie stoi niżej niż przód, w Audi miałem to samo. Czy koledzy posiadający LPG mają tak samo w swoich?
KissLock - 30-05-2014, 11:56
Youtro napisał/a: | U mnie wygląda to tak (zero pasażerów, w bagażniku jedynie kosmetyki i sub)
|
To samo jest u mnie - ten typ chyba tak ma
A co do zawieszeń/sprężyn z EVO to grubsza przeróbka, która chyba nie ma sensu
Trzeba by bawić się w przekładanie całej lagi (amor ze sprężyną) i pasować to na wahaczu.
Ja odpuściłem, cieszę się z serii
Bamber - 17-06-2014, 10:20
wie ktoś może jaki jest odstęp między zwojami tylnej sprężyny po podniesieniu samochodu? Chyba zaryzykuję i założe te gumy bo tył siedzi z butli a jak zapnę na hak małą ptrzyczepkę to już wcale siądzie.
cefaloid - 17-06-2014, 12:00
Youtro napisał/a: | cefaloid napisał/a: | Dokładnie - przecież EVO ma napęd na tył... |
ciekawe |
Może nie czepiajmy się sie tylko po to aby się czepiać
Co prawda może nie jest to super precyzyjnie napisane ale chyba każdy zrozumiał, że chodziło nie o to że Evo jest tylnonapędowe tylko o to, że tylna oś jest również napędzana.
A co za tym idzie zawieszenie tylne jest kompletnie inne i łudzenie się sprężynami od Evo bezcelowe.
A wracając do tematu - no ja koledzy myslałem, że macie tył "siadnięty" conajmniej jak w starym Polonezie doładowanym workami cementu a nie jakieś milimetry jak na przytoczonym zdjęciu. Moim zdaniem trzeba się dobrze przypatrzeć by coś zauważyć. Ja na szczęscie (dla siebie) mam inne nastawienie do 8-10 letniego auta niż udawanie że jest nowe i najlepsze na świecie. Stąd zapewnie też mi tyle co na zdjęciu osiadło, ale mam to w poważaniu. Wolę pilnować np zabezpieczenia antykorozyjnego.
Ale szanuję to że Wam przeszkadza, stąd myślę że ciekawym pomysłem byłoby znalezienie firmy która robi sprężyny samochodowe na zamówienie i zapytanie tam.
Np http://www.pospring.pl - oni robią z powodzeniem sprężyny do zawieszeń a ceny wcale nie są kosmiczne.
Bamber - 17-06-2014, 13:06
Spróbuję z gumami i nie omieszkam maila do tej firmy napisać.
U mnie wygląda z butlą w kole to tak
[ Dodano: 17-06-2014, 13:15 ]
mail poszedł z opisaniem problemu, zapytaniem, zdjęciem oraz wymiarem ori sprężyn. Jak dostanę odpowiedź napiszę zaraz.
robertdg - 18-06-2014, 08:29
W katowicach masz Fedach i Fedratech oraz kilka innych
http://panoramafirm.pl/sp...5skie,,katowice
Jest w czym wybierać, najlepiej dzwonić i pytac, z tego co się orientuje to przeciętnie koło 120zł za spręzyne
Bamber - 18-06-2014, 12:04
dzisiaj dostałem odpowiedź
moje zapytanie
"Witam, kilka o ile nie kilkadziesiąd osób ma taki sam problem. Otórz w Lancerze modelu CS0 z czasem "siadają" tylne sprężyny, dodatkowo większość ludzi ma butlę na LPG w miejscu koła co dodatkowo dociąża tył. Chciał bym uzyskać od Was odpowiedź czy można wykonać sprężyny pod zamówienie, jaki był by koszt gdyż grupa ludzi była by na pewno zainteresowana. Wymiary sprężyny to
ciężar 2,2kg
grubość 11mm
długość 399mm
średnica zew. 102mm
W załaczniku posyłam zdjęcie samochodu jak wygląda to u mnie i u większości użytkowników. Czekam na odop. drogą mailową.
Pozdrawiam"
odp
"Posiadamy dane w katalogu tylko do modelu z 2009 roku. W związku z tym możemy wykonać wzmocnione sprężyny do Pańskiego auta tylko na podstawie dostarczonego nam wzoru.
Drutu 11 mm nie mamy, proponujemy wykonanie z drutu 12 mm co jest wskazane ze względu na dodatkowe obciążenie jakim jest butla gazowa.
Koszt wykonania 1 szt. wyniesie prawdopodobnie około 150 zł netto + 23 % Vat."
zapytanie
"czy przy zamówieniu kilkunastu kompletów istnieje mozliwość negocjacji ceny?"
odp
"Myślę, że tak ale najpierw proponujemy przetestowanie jednego kompletu."
juar_78 - 18-06-2014, 13:09
A nie boicie się Panowie i Panie ryzyka, że zastosowanie innych sprężyn, z grubszego drutu - odbije się negatywnie na samym prowadzeniu auta?
Bamber - 18-06-2014, 13:19
już bardziej sztywny chyba i tak nie moze być niż jest w porównaniu z innymi markami
smk - 18-06-2014, 16:08
Cena bardzo dobra. W wawie mi powiedzieli ok 400PLN za sztukę!
Jeśli sprężyny do kombi są takie same jak do sedana to ja bardzo chętnie bym zamówił taką usługę.
cefaloid - 21-06-2014, 19:49
SMK - niestety nie. Nie są takie same.
W lancerach występują (jeśli wierzyć katalogowi Kayaba) cztery rodzaje sprężyn na tył:
kombi 2.0: RC6710 wymiary 370x102
kombi 1.6: RC6419 wymiary 399x102
sedan 2.0: RC6709 wymiary 335x102
sedan 1.6: RC6418 wymiary 362x102
No i kwestia dostarczenia im wzoru czyli oryginalnej sprężyny (sprężyn)....
Lancuś - 07-10-2014, 21:46
Witam. Odświeżam temat założyłem sprężyny od 1.6 kombiaka. Tył poszedł o 5 cm do góry w stosunku tego co było. Pojeżdżę trochę i zobaczę ile siądzie.
Hornet - 08-10-2014, 17:34
Lancuś napisał/a: | założyłem sprężyny od 1.6 kombiaka |
Ale od jakiego kombi - Sport czy Comfort ? Po bojach z tylnym zawieszeniem dochodzę do wniosku, że pojemność silnika nie ma tu znaczenia, tylko wersja - Sport/Comfort. Ważne szczególnie przy lancerach 1,6 które wychodziły w obu, bo 2.0 to zawsze sport.
Lancuś - 08-10-2014, 21:17
Nie wiem od jakiego. Ale mam karton i opakowanie to sprawdzę. Srednica miała być mniejsza ale pasuje jak orginał. Wysokość org sprężyny jest ok 370mm te od 1.6 mają wyskość 400mm. Dziś jechałem autostradą prowadzenie auta przy 150-160 bez zmian . Przy mniejszych prędkościach mam wrażenie że lepiej wybiera nierówności
yaru23 - 09-10-2014, 07:20
Hornet napisał/a: | Lancuś napisał/a: | założyłem sprężyny od 1.6 kombiaka |
Ale od jakiego kombi - Sport czy Comfort ? Po bojach z tylnym zawieszeniem dochodzę do wniosku, że pojemność silnika nie ma tu znaczenia, tylko wersja - Sport/Comfort. Ważne szczególnie przy lancerach 1,6 które wychodziły w obu, bo 2.0 to zawsze sport. |
A w której wersji 1.6 sport czy comfort są problemy z tyłem?
Ja mam sport i jest OK
|
|
|