Pajero II - Pomoc w wyborze Misia
masonry - 12-01-2014, 21:58
Jeżeli auto za granicą było zarejestrowane jako LKW to nie musisz robić żadnej homologacji i ściągasz je bez akcyzy nie ważne na ile osób było.
Dopał z akcyzy można dostać gdy udowodnią Ci że auto zostało specjalnie przerobione na ciężarowe aby uniknąć należnej akcyzy. Czyli krótko przed sprowadzeniem do kraju zostało przerejestrowane na LKW i zaraz po sprowadzeniu zostało z powrotem przerobione na osobowe.
Co do aut z pierwszego postu.
Wszystkie wyglądają podobnie, wypieszczone do zdjęć.
W takiej sytuacji myślę żę trzeba się zastanowić nad najtańszym aby zostało jak najwięcej grosza na naprawy.
czortunio - 12-01-2014, 22:19
Cytat: | to nie musisz robić żadnej homologacji i ściągasz je bez akcyzy nie ważne na ile osób było. |
Homologacji się nie robi. Homologuje pojazd producent. Problem się pojawia gdy samochód jest zarejestrowany jako ciężarowy, mimo, że takiej homologacji nie posiada. To jedna sprawa.
Cytat: | Samochody osobowe są to pojazdy samochodowe i pozostałe pojazdy mechaniczne objęte pozycją CN 8703 przeznaczone zasadniczo do przewozu osób |
Celnicy powołując się na noty i uwagi do Nomenklatury Scalonej, interpretują iż np. pojazd z zainstalowanymi w tylnej części punktami kotwiczącymi dla foteli jest autem osobowym ...
100% pewności o brak konieczności zapłaty akcyzy daje jedynie sprowadzenie Pajero z homologacją na ciężarowe, 2 osobowego.
P.S.
LKW to określenie do pojazdów z Niemiec. Ogólne określenie to M1 i N1 (ciężarowe).
marcin880 - 13-01-2014, 10:30
Chłopaki dzwoniłem do jednego typka z ogłoszenia i mówi że miał przy tulnej osi spawaną rame (regenereacja bo rudy ją zjadł) czy warto w takie coś się pakować??
Pozdro
Marcus65 - 13-01-2014, 11:37
Jeśli rama dobrze zregenerowana, to nie ma cię czego bać. Trzeba tylko podkreślić słowo "DOBRZE", czyli z odpowiedniej blachy i zgodnie z regułami sztuki...
Pozdro
Marcus
|
|
|