Outlander III GEN Techniczne - czy tą CVT skrzynia da się jeżdzić?
xylen - 17-01-2014, 14:53
delibear napisał/a: | Niestety do jazdy testowej był tylko diesel, a CVT przejechaliśmy się tylko po parkingu (auto bez tablic rejestracyjnych). Właśnie zastanawiam się, czy nie obdzwonić okolicznych dealerów (w promieniu 100-150km) i popytać o możliwość jazdy testowej CVT. |
W Szczecinie do jazdy próbnej maja manua, widziałem wczoraj w salonie tego "fishera" z CVT zadzwoń może mogą go przetestować ale jak chcesz to zapraszam, przejedziesz się moim, ja mam 2.4 i 170km.
Bartekkita - 17-01-2014, 16:31
delibear napisał/a: | Niestety do jazdy testowej był tylko diesel, a CVT przejechaliśmy się tylko po parkingu (auto bez tablic rejestracyjnych). Właśnie zastanawiam się, czy nie obdzwonić okolicznych dealerów (w promieniu 100-150km) i popytać o możliwość jazdy testowej CVT. |
przykro mi to pisać, bo przeciw Mitsu, ale... Walcz o swoje prawa i jeżeli dealer nie zorganizuje Ci takiego samochodu to go najnormalniej w świecie olej! Na forum Subaru był przypadek, że dealer Subaru ciągnął z innego salonu(bodaj 450km) dla kupującego Outback 3.6 H6, bo klient nie wiedział czy satysfakcjonują go osiągi.
Jazda po parkingu, no kurna ludzie standardy jak u podrzędnego handlarza używaną padliną, a mówimy o nowym aucie za 100 tys.
delibear - 17-01-2014, 19:38
Jutro obdzwonię okolicznych dealerów (Poznań, Szczecin, Zielona Góra), bo coraz bardziej przekonuję się do Mitsu w porównaniu do innych SUV-ów, ale jak pisałem w grę wchodzi tylko benzyna 4WD, więc jednocześnie musi być CVT. Muszę się nim przejechać...
motif - 17-01-2014, 21:49
borsak1 napisał/a: | Jeśli do zwykłej skrzyni narzeka się ze 150 KM dla Outka 2 to było za mało, brakowało mu tego "jadu", to jak w skrzyni "pseudo automatyczne" taka moc ma być ok. Jeśli będziesz mykał w 90% po mieście bierz, ze świateł chyba nie myślisz sie scigać zwłaszcza outlanderem. |
nie wiem kto narzeka, moze jakis malolat co chce palic gumy ale 150HP to wiecej niz trzeba do normalnej i nawet lekko sportowej jazdy. Testowalem CRV i Rav4 z ta sama moca w manualu i auto rwalo jak dziki ogier do przodu
BTW podobno uzywajac tych manetek mozna to CVT zmusic do zywaszej jazdy, ktos uzywa tych skrzydelek pod kierownica wogole?
Jade jutro na druga jazde testowa zeby sprawdzic.
PiotrKw - 17-01-2014, 22:17
motif napisał/a: | nie wiem kto narzeka, moze jakis malolat co chce palic gumy ale 150HP to wiecej niz trzeba do normalnej i nawet lekko sportowej jazdy. Testowalem CRV i Rav4 z ta sama moca w manualu i auto rwalo jak dziki ogier do przodu |
Nikt nie zamierza Ciebie przekonywać co do Twoich odczuć . Wszystko zależy od punktu odniesienia . Pamiętam jak wiele lat temu przesiadłem się z malucha do Citroena BX 1.6 90 KM . Rwał do przodu a ja czułem się jakbym wsiadł do bolidu F1.
Natomiast spróbuj załadować od OIII tak z cztery osoby i coś do bagażnika i wyruszyć w drogę, gdzie trochę górek i trzeba coś wyprzedzić . Zobaczysz wtedy , że do tej wagi to i 150 KM to trochę mało i momentu brakuje i.... skrzynia tak nie do końca . I aby "jakoś" jechać trzeba kręcić z 5000 obr/min co nie wpływa dobrze na pragnienie .
Po chwili zastanowienia jest to porównywalne . BX miał 90 KM i ważył 910 kg . SUV'y mają 150 KM i ok 1500 kg . Stosunek mocy do masy zbliżony . Ale to jednak nie F1
delibear - 18-01-2014, 17:44
Czy skrzynia CVT w drugiej i trzeciej generacji Outlandera jest taka sama, bo właśnie zauważyłem, że sąsiad ma CVT, tylko nie wiem, czy benzyna. Muszę z nim pogadać...
motif - 23-01-2014, 23:55
czy mitsubishi CVT jest tego samego producenta (Jatco) co dla Nissana???
bo tak wynika z tego filmiku, a slyszalem ze nissan mila wiele problemow z ta skrzynia...
http://www.youtube.com/watch?v=bmBNkQA4eB0
Old JDM - 09-02-2014, 10:36
Ja moze napisze ze tak powiem z wlasnych doswiadczen. Ponad rok uzytkowalem CVT w Primerze 11.144. Sprzedalem. Postanowilem w obecnych czasach sprawdzic czy sie cos zmienilo w tym temacie na podstawie min. Audi (Multitronic - nowy samochod w salonie). Wyglada na to ze nic sie nie zmienilo, jak to jezdzilo - tak jezdzi nadal.
A jak jezdzi ? No coz, skoro 140KM w Primerze bylo nieodczuwalne, to podejrzewam ze w znacznie ciezszym Outlanderze - bedzie podobnie. Taka jest specyfika jazdy ta skrzynia.
Dla prostego porowania Primera 2.0 16V 140KM w CVT (z opcja sport i recznym trybem) nie potrafila sobie dac rady z prostym koreanczykiem z silnikiem 1.3 12V o mocy 84KM. I nie mowie tu o jakichs szalenstwach.
Efektem tego - zakupilismy Outka w Manualu. Jesli automat - to tylko z dieslem, tam sobie odpuscili CVT. Natomiast to kwestia tego, jak kto lubi jezdzic. Jestes "w latach" lubisz spokojna jazde - systematycznie utrzymywana predkosci i obroty, bez szalenstw - i do tego ten specyficzny dzwiek silnika przy wcisnieciu pedalu gazu (wzrost obrotow - huczy i przyspiesza troche jak tramwaj do pewnych wartosci) - kupuj CVT.
Ps. Zeby byla jasnosc - ja nie odradzam. Po prostu trzeba samemu sie przejechac bo nie kazdemu to bedzie odpowiadac. Mnie nie odpowiadalo.
pozdrawiam
13zbyszek13 - 25-02-2014, 11:53
delibear napisał/a: | Niestety do jazdy testowej był tylko diesel, a CVT przejechaliśmy się tylko po parkingu (auto bez tablic rejestracyjnych). Właśnie zastanawiam się, czy nie obdzwonić okolicznych dealerów (w promieniu 100-150km) i popytać o możliwość jazdy testowej CVT. |
Trzeba spróbować miałbyś rozeznanie i zobaczył różnice.
delibear - 25-02-2014, 12:12
Ostatecznie mój dealer załatwił na jazdę automata w benzynie, takiego jakim byłem zainteresowany. Jak to się skończyło - możesz zobaczyć w mojej sygnie
qbota - 25-02-2014, 17:58
I będziesz zadowolony tak jak i ja jestem. To że jest głośny przy wyprzedzaniu to nie jest wina CVT tylko tego, że to silnik benzynowy: nie wyprzedzam, jak dieslem, na piątce przy 2krpm tylko na trójce przy 4,5krpm - obroty generują dB i już.
A to czy komuś bardziej pasuje wieczny klekot ropniaka czy "hałas" na wysokich obrotach benzyniaka to już chyba rzecz gustu. Dźwięk silnika to składowa frajdy z jazdy. Ja lubię. Zwłaszcza przy czerwonej kresce. Lubię też gdy jeżdżąc po mieście, stojąc w korku silnika nie słyszę i nie czuję.
Tak samo pierniczenie, że mułowaty: diesel ma krótkie biegi i wysoki moment, przyspieszenie czuć w oparciu fotela. Benzyniak kręci się dłużej i płynniej, nie szarpie tak. Szybkie są tak samo (patrz dokumentacja).
Komandor - 26-02-2014, 12:04
O2 z CVT jezdze 4.5 roku i jak dotad nie slyszalem aby byly jakies problemy z tym wynalazkiem w Outlanderach natomiast narzekania na "klekoty" sa na porzadku dziennym. Tak wiem ze diesli sprzedano wiecej i "robia" wieksze roczne przebiegi ale to nie powod aby calkowicie skreslac CVT z listy potencjalnego wyposazenia.
Skrzynie tego typu montuje wiekszosc japonskich producentow nawet w polaczeniu z silnikiem diesla. To ze Audi nie poradzilo sobie z Multitronicem (podobnie jak VW z 2.0 PD TDI) nie oznacza ze wszystkie inne konstrukcje sa do bani. Trwalosc CVT jest podobna do DSG i wynosi ~200 tys. km. Po tym przebiegu konieczna moze byc wymiana pasa napedowego przy czym wiele zalezy od regularnego serwisu i stylu jazdy. Pytanie ile wytrzyma sprzeglo, dwumas albo turbina w dieslu?
Jezdzilem kiedys Pajero Sport (klasyczny automat + diesel 178KM) i powiem ze z przyjemnoscia wsiadlem z powrotem do swojego O2. 95% przebiegu mam po drogach utwardzonych, lawety nie ciagam i dla mnie aksamitna praca benzyny oraz totalnie bezproblemowy 2.4 (nawet z wyjacym wg. niektorych CVT) rekompensuja z nawiazka wyzsze rachunki na stacji paliw. Z pewnoscia nieco nizsze sa koszty serwisu i ubezpieczenia. Aha kiedy kupowalem swoj O2 to roznica do ceny 2.2 diesel z tym samym wyposazeniem wynosila 27 tys. pln. No comment...
Old JDM - 28-02-2014, 12:21
Komandor Bardzo fajnego posta napisales Az milo sie czyta.
Mam do czynienia z CVT od wielu lat - Primera 11.144 2.0 16V 140KM (w topowej wersji). Praktycznie od nowosci. I ta skrzynia ma zalety - jesli sie jest spokojnym emerytem, jezdzi powoli, nie wyprzedza za czesto - wtedy jest OK.
Audi z tego co wiem, ma obecnie jedna z lepszych skrzyn bezprzelozeniowych (to nie te dawne Multitronici). Wiec ogolnie mozna powiedziec ze z tematem sobie poradzili. Narzekania wynikaja z tego, ze posiadaja w ofercie tez znacznie lepsza skrzynie TipTronic ktora jest montowana niestety tylko do znacznie drozszych wersji wyposazenia.
Trwalosc CVT czy DSG jest na zblizonych poziomie - masz racje.
Ekonomicznosc CVT pozostawia jednak wiele do zyczenia (mimo wszystko zalozenia byly, zeby samochod jezdzil ekonomicznie). Wystarczy porownac spalanie Outlandera III 2.0 CVT do 2.0 Manual, chociazby.
Ale dla mnie - a jezdzilem juz kilkoma automatami w swoim zyciu, pomiedzy CVT a TipTroniciem czy DSG jest miazdzaca roznica na korzysc tych drugich.
Kolejny raz racje masz gdy piszesz, ze mnostwo producentow montuje te skrzynie. Owszem. Bo sa tansze niz konzwencjonalne automaty. Nie trzeba szukac daleko. Jak myslisz dlaczego Outlander III 2.2 Diesel ma skrzynie AT a nie CVT jak 2.0 Benzyna ?
Ogolnie skrzynia CVT jest godna polecenia, ale dla kogos komu jazda z ta skrzynia przypadnie do gustu. Bo jak wiadomo o gustach sie nie dyskutuje.
krzychu - 28-02-2014, 20:49
Old JDM napisał/a: | Jak myslisz dlaczego Outlander III 2.2 Diesel ma skrzynie AT a nie CVT jak 2.0 Benzyna ?
|
Ja Ci powiem. Nie bardzo są CVT, które toleruję ponad 300Nm... To samo w Audi (większe pojemności nie ma Multitronikówm zresztą w Audi do padaka straszna, a w Mitsubishi jakoś bezawaryjnie). Zresztą ten automat w 2,2 DID to też jakiś wytrzymały nie jest bo obniżyli moment obrotowy w konfiguracji z tą skrzynią
Komandor - 01-03-2014, 18:42
Primery P11 nie znam ale to juz prawie young timer o ile zauwazasz postep to dotyczy on rowniez silnikow i skrzyn biegow (takze CVT). Zapewniam ze z ta skrzynia w O2 da sie jezdzic dynamicznie chociaz moze nie kazdy potrafi. Oczywiscie ze DSG jest lepsza tylko tak sie sklada ze dla Outlandera z benzyną nigdy dwusprzegłówki nie oferowano a ja miałem kaprys na benzyne w automacie (a kto bogatemu zabroni ). Skupiając się na lekturze forum to najmniej na CVT narzekają posiadacze O2 2.4. Jezeli chodzi o spalanie tej wersji to jest identyczne jak w manualu (kiedys nawet sasiad-wlasciciel 2.4 manual przegral zakład ) Dynamika jazdy w manualu nieco lepsza chociaz roznica nie powala. Niestety motor 2.0 jest wyrażnie za słaby dla Outka a poganianie koni do czerwonego pola powoduje wir w baku i potem posty na forum ze CVT wyje i podnosi spalanie.
pozdr
|
|
|