To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander III Ogólne - Dlaczego nie OIII

rezon - 17-02-2014, 16:38

Old JDM napisał/a:
Co do argumentu odnosnie wielkosci sprzedazy OUtlanderow - to wiekszej glupoty nie slyszalem. Sugerujesz, ze wielkosc sprzedazy wskazuje ze jest to kiepski samochod ?
jak nie chcesz brać pod uwagę wartości bezwzględnych to sugeruję przeanalizować udział w rynku. 2007-2008 i porównać z obecnymi. Jak jeszcze za mało to warto wziąć udział względny do największych konkurentów - np. CRV. Porównywanie Porsche tutaj jest mało adekwatne, przecież nie piszę, że OIII mało ciekawy bo sprzedaje się go mniej niż Fabii czy Octavii. Zawsze tak było - Outek ale był kiedyś liderem sprzedaży SUV, a teraz nie ma go nawet w pierwszej dziesiątce. Bardzo rzadko ktoś powtarza zakup Outlandera, podczas gdy w sprzedaży dóbr trwałego użytku jest to zjawisko powszechne - także w motoryzacji. Wystarczy trochę poczytać nt. znaczenia i wycen marki jako takiej.

Old JDM napisał/a:
Rozumiem, ze miales przygody z Outlanderem II. Trafiles na szrotowy model, szrotowa obsluge ASO - albo cos innego, ciezko stwierdzic. Mitsubishi Motor Company tez mialo przygody - tyle ze z fabryka montujaca Outlandery II w Holandii. Ale z tego co mi wiadomo - wlasnie z powodu probemow z jakoscia zostala ona zamknieta a produkcja przeniesiona z powrotem do Japonii.
NIGDY nie określiłem Outka II jako szrotowy model. Wręcz przeciwnie - wciąż uważam go przyzwoity, użytkowy samochód. Z niezbyt wysokim komfortem jazdy, co najmniej dziwnymi niektórymi rozwiązaniami (np. wprowadzenie styropianu po 2007r.), nerwowym na drodze (wyrywanie kierownicy, myszkowanie po koleinach), ze słabymi hamulcami - z tego co się orientuję niestety identycznymi jak w OIII, radiem gubiącym fale, niezbyt dobrym sterowaniem klimą, silnikiem VW o kulturze pracy czołgu w zimowy poranek. Ale.... wysoką bezawaryjnością, dobrą dzielnością w terenie, megaużytkowym bagażnikiem, niezbyt komfortowymi - ale czasami dla mnie baaaardzo przydatnymi dodatkowymi siedzeniami nie zajmującymi tyle miejsca co OIII, bardzo użyteczną dla mnie ławeczką (w OIII nie występuje), popularnym i prostym w miarę tanim w obsłudze silnikiem. Pomimo dość wysokiej średniej zużycia uważam go też za oszczędny i ekonomiczny - kierowca po prostu do oszczędnych nie należał i nie należy :twisted: . Mój egzemplarz był wyprodukowany w Japonii :mrgreen: , może dlatego nie narzekałem na jego awaryjność tkwiącą w nim - nawet turbina nie wykazywała oznak zużycia po 155kkm, ale był psuty przez ASO np. zacinające się hamulce w moim. Wiesz, to jest sztuka zniechęcić człowieka w miarę zadowolonego z samochodu, aby więcej nawet nie pomyślał o nim. Mitsu się to udało - zbójeckie ceny części do których nie ma zamienników, niski profesjonalizm niektórych ASO, wątpliwa uczciwość czy wręcz złodziejstwo w jednym wystarczają nie tylko dla mnie. I z tego potencjalni nabywcy OIII też powinni sobie zdawać sprawę kupując go - dla mnie obsługa posprzedażowa jest takim samym elementem zakupu jak silnik. Nie tylko ja nie powtórzyłem Outka.

Proponuję uważne przeanalizowanie moich postów i skąd się wzięło wskazanie na Lancera - wytykanie komuś, kto jeździł 155kkm OII, po którym OIII odziedziczył wiele rozwiązań technicznych - jak chociażby wspomniane hamulce, bardzo interesujący silnik diesla (niesamowita kultura pracy, elastyczność, dynamika, i aż strach pomyśleć o cenach części) że nie zna OIII, którym jednak miałem okazję się przejechać, przez osobę znającą OIII może z kilkuset km i broniącą OIII niczym Verdun bez większego uzasadnienia - oczywiście zwróciła moją uwagę, kto OIII najbardziej broni - osoby, które go nie posiadają, a czynią taki zarzut mnie. Bo są modami? Czy może w regulaminie jest coś na temat - "dopuszczalne są wyłącznie pochwalne posty na tematy Mitsubishi. Podawanie faktów niewygodnych dla Mitsubishi będzie karane...." Nie ma? No to OIII jest beznadziejnie sprzedającym się SUV'em, co dziwić powinno tym bardziej, że jest to kontynuator hitu rynkowego. Taki spadek sprzedaży naprawdę dziwi i jest rzadko spotykany
Dlaczego nie OIII - bo jakość obsługi posprzedażowej jest fatalna po za kilkoma wyjątkami. Cena jest obecnie porównywalna do konkurencji, a sprzedaż dalej stoi...

Jackie - 17-02-2014, 16:55

rezon napisał/a:
Czy może w regulaminie jest coś na temat - "dopuszczalne są wyłącznie pochwalne posty na tematy Mitsubishi. Podawanie faktów niewygodnych dla Mitsubishi będzie karane...."

Jeszcze nie ma ale pomysł masz w dechę ;)
rezon napisał/a:
Bardzo rzadko ktoś powtarza zakup Outlandera

To nie prawda. Z obserwacji salonowych wynika, że klienci Outlandera są w większości wierni i marce i modelowi.
rezon napisał/a:
Outek ale był kiedyś liderem sprzedaży SUV, a teraz nie ma go nawet w pierwszej dziesiątce

I tu wracamy do początku tego tematu - cena wyjściowa była zaporowa. Teraz już nie jest.
I jeżeli mogę Was prosić (tym razem już na serio) - odpuścicie sobie złośliwości - niczemu nie służą, ludzi nie zmienią a klimat się psuje.
Z góry dziękuję!
Pozdrawiam

rezon - 17-02-2014, 16:55

Jackie napisał/a:
ma chłop pecha jak stąd do Zimbabwe
obecnie mogę spokojnie pisać, że to Autoryzowana Stacja Oszustów miała pecha ;) czekam jakoś spokojnie na wynik odwołania - sami się wkopali.

[ Dodano: 17-02-2014, 16:58 ]
Jackie napisał/a:
Z obserwacji salonowych wynika, że klienci Outlandera są w większości wierni i marce i modelowi.
jakoś nie widzę tego w moich stronach. Jackie, dla mnie jesteś mało reprezentatywnym wyjątkiem potwierdzającym ogólne zjawisko :) Oczywiście w bardzo pozytywnym sensie... Pomimo oczywistych niedociągnięć Outka, wcale nie jest wykluczone, że gdybym mieszkał w nieco północniejszych regionach powtórzyłbym zakup. A na pewno Outek nie byłby skreślony z założenia tylko normalnie brany pod uwagę.
Old JDM - 17-02-2014, 18:09

Jackie chodzilo mi o strate MMC na kazdej sztuce, a nie MMC Poland czy Dealerow :wink: Z tego co sie orientowalem to wlasnie centrala w Japonii na kazdej sztuce traci. Ale wiesz jak to jest z informacjami znalezionymi w internecie. :wink:

Rezon, moze faktycznie troche nadinterpretowalem twoje wypowiedzi. Ale co do informacji nt hamulcy - nie moge sie zgodzic. Pomijam juz sam fakt posiadania odpowiednich systemow wspomagania sily hamowania w OIII, ale w praktyce hamulce sa bardzo dobre. Mam porownanie do kilku innych marek - i w stosunku do takiego Forda, czy VW - samochod staje wrecz deba.

Widzisz - teraz poniekad rozumiem twoje rozczarowanie. Trafiles na jakies bardzo pechowe dla ciebie ASO. Ceny czesci - jak to w Japonczykach, troche drozsze. Co do diesla - nie wypowiadam sie. Jechalem nim tylko na testowej - i prowadzil sie bardzo fajnie. My zakupilismy benzyne w manualu. CVT-wg mnie chybiony pomysl calkowicie.

Co do miarodajnych testow OIII - my dopiero zblizamy sie do 1000km. Wypowiem sie - jak bedzie mial wiecej przejechane, w sensie spostrzezen.

Ps. Jesli cie to jakos pocieszy, w Skodzie Fabii okolo 47 razy w przeciagu 4 lat wymienialem w ASO tasme airbagow. Ciagle ja zabkowalo i zrywalo. A to tylko jedna z mainstreamowych awarii :) Po 300km padl komputer pokladowy. Nie mieli w PL - samochod na lawete, i do Mlada Boleslav. Wiec rozumiem twoje rozgoryczenie walka z ASO.

regon - 17-02-2014, 18:09

http://out-club.ru/board/...03ab558&t=57589

opinie tam gdzie więcej sprzedają nowego OIII

Lucas123w - 17-02-2014, 18:13

W moim regionie akurat zaczynam powoli widywać OIII, więc nie jest tak dramatycznie jak to od pewnego czasu się, próbuje przedstawić na forum.
Dodam że nie tylko OIII ale i ASX'ow i Lancerow narobiło się przez ostatni rok tyle że nie ma ulicy na której nie mijał bym jakiegoś Mitsu.

borsak1 - 17-02-2014, 20:32

krzychu napisał/a:
Znaczy to wszystko Ci się stało w OIII?
Znaczy się nie, tu sie zgodze z Twoimi zarzutami, chowam ogon. Ale ja przynajmniej kilka kilometrów OII zrobiłem i znam jego wady jak i zalety, na pewno wielu jeszcze nie poznałem, ale nie piszę farmazonów o lancerach, bez podstaw. napisałem o zestawienu cen części była podstawa na TWOIM forum. Wszelkie wypowiedzi na temat OIII również jakoś uzasadniam. Masz chociażby zuzasadnienie w postaci OIII wygląda jak kupa (moje zdanie mój gust) czy nie mogę bo zaraz zaczniesz płakać.

[ Dodano: 17-02-2014, 20:50 ]
Jackie napisał/a:
cena wyjściowa była zaporowa. Teraz już nie jest.

mogę wnioskować że pod koniec roku, napiszesz nam że OIII powtarza sukces OII. pytam czy mogę bo nie wiem czy regulamin już zmieniony.

[ Dodano: 17-02-2014, 20:54 ]
Old JDM napisał/a:
w stosunku do takiego Forda, czy VW - samochod staje wrecz deba
po sobie powiem że tarcze są za małe i słaba wentylacja, kilka gwałtownych hamowań i mamy falownicę. Chyba o to bardziej chodziło rezonowi. Poza tym nie zapominajmy o problemie zakleszczających się hamulców, jeśli nie zmienili nic to sorry słabo to wygląda.
Dj Lexus - 17-02-2014, 21:00

Lucas123w napisał/a:
W moim regionie akurat zaczynam powoli widywać OIII, więc nie jest tak dramatycznie jak to od pewnego czasu się, próbuje przedstawić na forum.
Dodam że nie tylko OIII ale i ASX'ow i Lancerow narobiło się przez ostatni rok tyle że nie ma ulicy na której nie mijał bym jakiegoś Mitsu.

Jak już mówimy o sprzedaży, to z obecnym Outlander'em jest całkiem dobrze.

Sprzedaż styczeń 2014, Outlander 120, z Lancerem o wiele gorzej 3 sprzedane sztuki. Ale podobno nowe dostawy mają być w marcu.

rezon - 17-02-2014, 21:24

borsak1 napisał/a:
powiem że tarcze są za małe i słaba wentylacja, kilka gwałtownych hamowań i mamy falownicę. Chyba o to bardziej chodziło rezonowi
dokładnie. Ja też mam porównanie do innych samochodów - jak Outek staje dęba, to nie wiem jak określić Superba - superhamulce :mrgreen: , a S2 ma malutkie i słabiutkie w porównaniu do Evo, które ostatnio widziałem - ten to miał hamulce :D , szkoda, że do Outków nie wstawiają chociaż w połowie takich dobrych . BTW 55kkm przejechane S2 i klocki ori - nic mi nie buczy, nie faluje, a czasami potrzebowałem mocniej zahamować. W Outku zbliżałem się do drugiej wymiany klocków przód, pierwszej wymiany tarcz przód i kompletu tyłu.
mjsystem - 17-02-2014, 21:27

rezon napisał/a:
a S2 ma malutkie i słabiutkie w porównaniu do Evo

Dlatego sporo osób zamieniało zaciski z EVO i było OK. Powinni to zrobić w fabryce, ale...

[ Dodano: 17-02-2014, 21:29 ]
Lucas123w napisał/a:
Dodam że nie tylko OIII ale i ASX'ow i Lancerow narobiło się przez ostatni rok tyle że nie ma ulicy na której nie mijał bym jakiegoś Mitsu.

Dokładnie. Mitsu się ostatnio dobrze sprzedaje a OIII też nie będzie odbiegał od ogółu, tym bardziej po obniżce ceny. Jedyne co ma paskudne, to ta płaska jak Seacie deska rozdzielcza...

krzychu - 17-02-2014, 22:14

rezon napisał/a:
ma malutkie i słabiutkie w porównaniu do Evo, które ostatnio widziałem - ten to miał hamulce :D


Nie wiem czym się tutaj zachwycać. Mówisz o EVO VII-IX? Tam jest jedynie 320mm co prawda zaciski są jakieś duże i masywne (nie wszystkie felgi 17 cali wchodzą przez te zaciski) ale np. 320mm masz zdaje się w Avensie... A co skoda ma jakieś malutkie? :shock: W końcu Avensis to bezpośrednia konkurencja?

Dopiero w Evo X poszli jakoś dalej i jest 350mm to już moim zdaniem coś, ale felga tylko 18 cali....

Old JDM - 17-02-2014, 22:18

mjsystem napisał/a:
Jedyne co ma paskudne, to ta płaska jak Seacie deska rozdzielcza...


Rzecz gustu. Mnie sie srodek bardzo podoba :mrgreen: Zonce rowniez. Musialbys chwile pojezdzic, bo samochod mocno zyskuje na blizszym poznaniu, w przeciwienstwie np do RAV4 (na pierwszy rzut oka niezly design po czym po tygodniu jest juz smetnie) czy CRV (na pierwszy rzut oka - fatastycznie, po tygodniu zaczyna razic coraz wiecej rzeczy - chociazby lewarek skrzyni biegow na podwyzszeniu).

:D

mitsu00 - 17-02-2014, 22:25

krzychu napisał/a:
ale np. 320mm masz zdaje się w Avensie... A co skoda ma jakieś malutkie? :shock: W końcu Avensis to bezpośrednia konkurencja?

Niestety tylko w 2.2 D-CAT 177KM. Moj bidulek 2,0 bena ma tylko 295 mm ale tez dobrze daja rade, szczegolnie kiedy przy ostatniej wymianie tarcz i klockow na obu osiach doglebnie wszystko przeczyscilem i przesmarowalem.

PiotrKw - 17-02-2014, 22:59

Dj Lexus napisał/a:
ak już mówimy o sprzedaży, to z obecnym Outlander'em jest całkiem dobrze.

Sprzedaż styczeń 2014, Outlander 120


"Kratka" czyni cuda :wink: :wink:

mjsystem - 17-02-2014, 23:01

Old JDM napisał/a:
Rzecz gustu. Mnie sie srodek bardzo podoba

Jest ergonomiczna. Ale ta pionowa płaska płaszczyzna :o



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group