To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

L200 Ogólne - Pickupy a VAT 2014

pablo eldiablo - 20-03-2014, 12:36

czortunio napisał/a:

I w sumie nie zmienia się nic ... ciekawe jak to się teraz będzie nazywać :roll:


Nie wiesz? :) Chędorzenie podatnika :)

A z tym agregatem spawalniczym... to też nie takie proste, bo należało by móc udowodnić, że taki mobilny agregat spawalniczy jest nam niezbędny w naszej działalności gospodarczej... Z bankowozem było o tyle łatwiej, że prawie każdy od czasu do czasu przewozi, lub może przewozić gotówkę lub ważne dokumenty - stąd bankowozy od sklepikarza po notariusza ;-)

Heilsberg - 20-03-2014, 12:53

Oj, pewnie okazałoby się, że niektórzy przedsiębiorcy częściej spawają starego pikapa niż wożą gotówkę :D
czortunio - 03-04-2014, 02:54

A jednak VAT-1 zachowuje ważność

Cytat:
3. Zaświadczenia wydane przed dniem wejścia w życie niniejszej ustawy dla pojazdów, o których mowa w art. 86a
ust. 2 pkt 1 ustawy zmienianej w art. 1, w brzmieniu dotychczasowym, zachowują ważność na potrzeby stosowania art. 86a
ust. 9 pkt 1 lit. a tej ustawy, w brzmieniu nadanym niniejszą ustawą.

cviat - 03-04-2014, 09:02

Nie wprowadzaj ludzi w błąd.
Przytaczam tu art. 86a ust. 2 pkt 1:
pojazdów samochodowych mających jeden rząd siedzeń, który oddzielony jest od części przeznaczonej do przewozu ładunków ścianą lub trwałą przegrodą, klasyfikowanych na podstawie przepisów prawa o ruchu drogowym do podrodzaju: wielozadaniowy, van

Więc nie wszystkie VAT-1 tylko powyższe.

czortunio napisał/a:
A jednak VAT-1 zachowuje ważność

Cytat:
3. Zaświadczenia wydane przed dniem wejścia w życie niniejszej ustawy dla pojazdów, o których mowa w art. 86a
ust. 2 pkt 1 ustawy zmienianej w art. 1, w brzmieniu dotychczasowym, zachowują ważność na potrzeby stosowania art. 86a
ust. 9 pkt 1 lit. a tej ustawy, w brzmieniu nadanym niniejszą ustawą.

czortunio - 03-04-2014, 11:53

Cytat:
Więc nie wszystkie VAT-1 tylko powyższe.


No to wszystkie VAT-1 ...

pablo eldiablo - 03-04-2014, 18:05

Pokrótce opiszę moje boje z biurokracją pod panowaniem nowej ustawy :twisted:

Mając dotychczas 5-miejscowe L200 (podwójna kabina) straciłbym możliwość odliczania 100% VATu bez prowadzenia ewidencji - tak więc tylna kanapa została wymontowana, pasy też. W miejsce mocowań kanapy zabudowałem wewnątrz kabiny zamykaną skrzynię ładunkową - w końcu mogę coś zostawić w aucie i nie rzuca się w oczy 8)

Tak przerobionym autem w pierwszej kolejności do Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów - ta wydaje zaświadczenie o zmianie warunków technicznych pojazdu + obowiązkowy przegląd - w sumie 180zł mniej w portfelu.

Z tym świstkiem jedziemy do Wydziału Komunikacji po nowy dowód rejestracyjny - z portfela znikają 73zł.

Z nowym (tymczasowym) DR z powrotem na stację diagnostyczną - i za kolejne 50 złociszy wydają zaświadczenie, że dwumiejscowy L200 spełnia obecny - i tu do wyboru: VAT1b (chyba? :roll: - otwarta przestrzeń bagażowa, odpowiednik starego VAT3) albo VAT2 - czyli odpowiednik dawnego VAT4 - skrzynia ładunkowa jako odrębny element konstrukcyjny pojazdu. VAT2 jest zdecydowanie bezpieczniejszy, bo nikt nie powinien się czepiać, nawet jak paka jest zabudowana.

Tym sposobem odliczam 100% VAT bez prowadzenia ewidencji.

romero - 03-04-2014, 21:53

pablo eldiablo napisał/a:
zabudowałem wewnątrz kabiny zamykaną skrzynię ładunkową

W sumie i rodzinkę też można zapakować w razie potrzeby :lol:
Pozdrawiam.

slayb - 04-04-2014, 12:42
Temat postu: Re: Pickupy a VAT 2014
pablo eldiablo napisał/a:
Cześć

czy ktoś z szanownych kolegów dyskutował ze swoimi księgowymi zagadnienie VAT-u po 1. kwietnia 2014 w kontekście L200?

Czy homologacja ciężarowa i wbity VAT-4 w DR pozwoli na zasadzie praw nabytych odliczać 100% VAT-u od paliwa i serwisu bez prowadzenia upierdliwej ewidencji, którą zresztą i tak kontrolujący urzędnik będzie w stanie podważyć pod byle pretekstem?...

Przyjazne państwo... [edit].. ](*,)

pablo


Mój L200 jest z 2013r, zatem w dowodzie ma N1.
Posiada też dłuższą skrzynię 1500 mm, więc zalicza się jako pełna ciężarówka.
Ale trzeba być czujnym, US straciły dużo plnów na tegorocznej derogacji, :butthead: zatem będą surowo ścigać "nieuczciwych" przedsiębiorców :axe:

PiotrKw - 04-04-2014, 13:17

slayb napisał/a:
"nieuczciwych" przedsiębiorców


W odróżnieniu od uczciwych :wink: , którzy powinni kupic sobie dwa pickupy jeden do pracy drugi na niedzielę . I wtedy państwo zebrało by jeszcze więcej kasy w formie podatków różnego rodzaju .
A tak ci "chciwi" przedsiębiorcy chcą miec jeden do wszystkiego :wink: :wink:

pablo eldiablo - 04-04-2014, 21:34

romero napisał/a:

W sumie i rodzinkę też można zapakować w razie potrzeby :lol:
Pozdrawiam.


no za karę - na pewno ;-)

Arapaho - 04-04-2014, 23:19
Temat postu: Re: Pickupy a VAT 2014
slayb napisał/a:


Mój L200 jest z 2013r, zatem w dowodzie ma N1.
Posiada też dłuższą skrzynię 1500 mm, więc zalicza się jako pełna ciężarówka.
Ale trzeba być czujnym, US straciły dużo plnów na tegorocznej derogacji, :butthead: zatem będą surowo ścigać "nieuczciwych" przedsiębiorców :axe:


Radzę Ci kolego dopytać księgowej. Mój jest z 2006r ma krótszą pakę i też w dowodzie ma N1 i też zalicza się jako "pełna ciężarówka". Niestety ustawodawca postawił kilka innych warunków i o ile DMC masz do 3,5 tony (a samo N1 określa DMC do 3,5 tony) i masz dwa rzędy siedzeń, to bez robienia kilometrowki będziesz mógł odliczać tylko 50% z VAT-u od paliwa. Aby móc odliczyć 100% VAT od paliwa, musiałbyś mieć homologację N2.

Nowe przepisy

romero - 05-04-2014, 07:22

pablo eldiablo napisał/a:
no za karę - na pewno

Nie za karę tylko w nagrodę, że za zaoszczędzone 50% VATu jedziecie na wakacje.

A tak na poważnie jest to po prostu złodziejstwo w biały dzień. Ja kupiłem miśka głównie z powodu VAT. Drugi raz zrobili mnie w konia. Wcześniej miałem Fiata Doblo z kratką. Identyczna sytuacja. VAT od zakupu wprawdzie odliczony ale później klops. Na naszym forum jest tylu mądrych ludzi. Czy nie ma jakiegoś sposobu, żeby z tym walczyć. Czy prawo działa wstecz ?

Arapaho - 05-04-2014, 08:15

romero napisał/a:

A tak na poważnie jest to po prostu złodziejstwo w biały dzień.


Mało tego. Obecnie rozważam wciągnięcie w środki trwałe osobówki, kupionej na zwykłą umowę kupna - sprzedaży (czyli prywatnie), aby chociaż móc wliczać paliwo w koszty (bez Vat) i okazuje się, że nasze kochane Państwo wymyśliło, iż gdy będę tą osobówkę sprzedawał, to i tak będę musiał odprowadzić od sprzedaży VAT 23%...... Czyli odliczyć nie mogę, ale oddać muszę....

PiotrKw - 05-04-2014, 15:32

Arapaho napisał/a:
Czyli odliczyć nie mogę, ale oddać muszę....


Dokładnie tak właśnie dwa tygodnie temu sprzedawałem . Zawsze myślałem że VAT to podatek od wartości dodanej , a tu okazuję się, że za tą samą rzecz podatek naliczony jest kilka razy . Ciekawe , że gdyby kupiła to kolejna firma , to za osobówkę nie odliczy Vat , a sprzedając naliczy trzeci raz . I tak do skutku czyli złomowania :wink: Nic tylko sprzedawać pomiędzy firmami osobówki . Fiskus za każdym razem coś uszczknie . Czy to jest zgodne z prawem ???

" że nasze kochane Państwo wymyśliło"
Niestety to nie Państwo , to jakiś konkretny z imienia i nazwiska baran , zawsze zastanawiam się czy takim ludziom nie wstyd chodzić wśród innych po ulicach ??? :wink:

Polluks - 28-05-2014, 11:57

Poprawcie mnie jeśli się mylę.
Miałem zamiar kupić L200 z podwójną kabiną, żeby móc odliczyć cały podatek VAT. Po analizie nowych przepisów, wychodzi na to, że będę mógł odliczyć tylko 50% tego podatku. Nie mam zamiaru prowadzić ewidencji i używać go tylko do pracy, ani przerabiać tylnego rzędu siedzeń. Tym bardziej, że siedziba firmy jednoosobowej będzie w miejscu zamieszkania.
W takim przypadku, moje zainteresowanie zwróciło się ku Pajero Sport. Bardziej mi odpowiada (zależy mi na napędach i większej przestrzeni w drugim rzędzie siedzeń, a nie skrzyni ładunkowej) i wygląda na to że także 50% VAT będę mógł odliczyć. W zadzie osobowe L200.
Czy mam rację?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group