[92-96]Galant E5xA - [E54A 2.0 V6] Upgrade hamulców
areksz121 - 19-04-2014, 23:49
Osobiście kupiłem zaciski i tarcze używki w dobrym stanie z Volvo V lub S40, czyli takie jak w Cari. Tarcze mają 281mm, czyli dodatkowe 5mm więcej niż w poliftowych EA. Felgi 16", zimowych 15" jeszcze nie przymierzałem. Jedyna przeróbka to odgięcie osłon tarcz. Wszystko pasuje P&P. Tyłu nie ruszałem. Zauważyłem, że nawet przy gwałtownym hamowaniu trudniej jest doprowadzić do zadziałania ABSu. Tłoczek ori w Galu ma chyba 60mm a Cari 54mm, czyli potrzeba mniej płynu na przód i dzięki temu tył lepiej dociska. Przód jednak nadrabia większą tarczą i większą powierzchnią klocka. Dla mnie zmiana zadowalająca i pewniejsze hamowanie Chyba najlepsze rozwiązanie cena/efekty
tpodsiadlo - 20-04-2014, 19:38
areksz121, widzisz, moze i dlatego u mnie po zmianie na dwutloczki sila hamowania poleciala na przod, nie kombinowalem z innymi bo te dwutloczki na 15 felgach daja moze ze 3mm odstepu zacisku od felgi - nic wiekszego bez zmiany felg nie zalozy sie.
a powiedz, zmienila sie cos u Ciebie twardosc hamulca? bo moje hamulce byly dobre w tym sensie, ze latwo bylo doprowadzic do dzialania absu, czy po odlaczeniu blokowalo wszystkie kola na suchym asfalcie, ale przeszkadzalo mi, ze pedal dzialal dosc ciezko (w porownaniu z wersja usa, mam tez na stanie corolle, to hamulcom w galu do niej baaaaardzo duzo brakowalo), no i po zmianie pedal zacza chodzic odczuwalnie lzej, z tym ze nadal do tej corolli jeszcze mu brakuje
mam jeszcze serwo z tego usa, i bede probowal, ale szczerze to hamulce sa w galancie slabe, mam tez tego sporta z dwutloczkami i jest podobnie. corolla wymiata
Sweter - 20-04-2014, 23:49
Co do felg, to będą 17' z EA Avance więc tarcze mogą być sporo większe
areksz121 - 21-04-2014, 23:06
U mnie nieco zmienił się pedał, ale trudniej jest załączyć ABS. Hamulce są bardziej zdecydowane i pewniejsze. Będę jeszcze próbować regulacji na pedale, inne podciśnienie (elektryczne), lub inne serwo/pompa. Proporcja przód/tył jest wg mnie dobra, tylko trzeba teraz dobrego napędu tych hamulców. Wiem, że nie wypada, ale w Golfie 4 chociażby to tarcze podobnej średnicy i reakcja na pedał jest sporo raptowniejsza.
tpodsiadlo - 22-04-2014, 00:52
skoro trudniej jest zalaczyc abs, to chyba hamulce sa slabsze - zakladajac ze opony te same...
no ja u siebie bede probowal jeszcze zmienic serwo, mam jedno, z ktorym wiem, ze hamulce dzialaly bardzo lekko...
Wszyc - 22-04-2014, 06:06
Tak w ogóle jeżeli tyłu nie chce łapać dobrze to zawsze można zmienić rozdzielacz siły hamowania ( to pitolnik na grodzi skąd przewody się rozchodzą ) na taki z galanta/eclipse bez ABSu wtedy tył będzie lepiej łapał bo ten z wersji bez ABS ma bardziej na równo podzieloną siłe hamowania niż też z wersji z ABSem
tpodsiadlo - 22-04-2014, 08:45
hehehe no to w pore sie dowiedzialem - ja zmienilem zaciski tylne jak mi przod zaczal za bardzo hamowac
a czy nie jest tak, ze skoro abs lapie pozniej na tych samych oponach to znaczy ze hamulce sa slabsze?
sweter, a masz juz te felgi czy planujesz dopiero? bo ja kiedys kombinowalem z felgami i oponami, i co bym nie zalozyl innego niz 195/60 15 to tylko gorzej jezdzil, moze na rownym to nie czuc bardzo ale teraz kolein to moje auto nie rozpoznaje a nawet jak na sam tyl dalem 205/55 to juz se lubil potanczyc - chpociaz w sumie zawieszenie to samo co w rekinie a tam 17 byly fabrycznie, wiec niby powinno byc dobrze. sam nie wiem
Sweter - 22-04-2014, 16:44
17' mam dopiero w planach, jakoś na wakacje więc póki co jeździ na 205/60R15 i muszę przyznać, że prowadzi się pewnie
tpodsiadlo - 22-04-2014, 21:12
hmmm, moze cos mialem z zawiasem. ja mialem takie na tyle i 195/60 15 na przodzie i w koleinach lubil sobie czasem sam droge wybierac, zmienilem ten tyl i teraz moge puscic kierownice i zawsze jedzie prosto. mialem 16, mialem 225/45 na felgach 9 cali szerokosci i zawsze bylo gorzej niz teraz.
a u mnie to juz calkiem jest kicha z wygladu bo nie dosc ze te felgi wygladaja na zbyt male to je przemalowalem na czarno co je jeszcze bardziej optycznie zmniejszylo, ale na razie nie bede zmienial. chyba ze mi ktos sie da przewiezc na 17 i zobacze ze jest spoko to wtedy bede szukal dziury gdzie indziej...
Sweter - 22-04-2014, 22:05
No powiem ci, że nawet sporo ludzi ma na 17' ten samochód i nie skarżą sie na gorsze prowadzenie. Może faktycznie coś z zawieszeniem jest u ciebie nie tak, ale to tylko przypuszczenia. Troszkę też temat zszedł z hamulców
jacek11 - 23-04-2014, 00:25
tpodsiadlo napisał/a: | a czy nie jest tak, ze skoro abs lapie pozniej na tych samych oponach to znaczy ze hamulce sa slabsze? |
Wcale nie musi tak być to może równie dobrze znaczyć,że wszystkie koła hamują
W E88,ABS załączał się tylko w zimę.Na suchej nawierzchni,dobrze trzeba było docisnąć pedał,żeby zadziałał A i tak miałem wrażenie,że tył był słabszy niż powinien
areksz121 - 23-04-2014, 15:12
jacek11 napisał/a: | tpodsiadlo napisał/a: | a czy nie jest tak, ze skoro abs lapie pozniej na tych samych oponach to znaczy ze hamulce sa slabsze? |
Wcale nie musi tak być to może równie dobrze znaczyć,że wszystkie koła hamują
|
Jacku właśnie tak to chciałem napisać i tak jak mówisz, odnoszę takie wrażenie
Piwor - 29-04-2014, 21:57
areksz121, dodaj do zacisków Carismowych przewody w oplocie.
areksz121 - 01-05-2014, 18:59
Piwor napisał/a: | areksz121, dodaj do zacisków Carismowych przewody w oplocie. |
Pewnie sie na takie cos skusze, ale to przed, albo po zlocie Na razie w koncu zaczynam renowacje budy
Piwor - 02-05-2014, 09:30
areksz121, mam nadzieję, że pierwszy napisze, co się zmieniło. ;P
|
|
|