Outlander III Ogólne - Pomysł na miejsce dla CB radia
rezon - 28-05-2015, 16:59
Polecam uwadze Triflexa - zasięg co prawda 3-5km ale przynajmniej zero problemów z montażem czy użytkowaniem
_tm_ - 28-05-2015, 17:07
rezon napisał/a: | Polecam uwadze Triflexa - zasięg co prawda 3-5km ale przynajmniej zero problemów z montażem czy użytkowaniem |
Miałem w Octavii. Bardzo wygodne rozwiązanie tylko trzeba pół samochodu rozebrać, żeby to zamontować .
rezon - 28-05-2015, 18:39
Nie w Outku - przynajmniej w O2 można było łatwo zjechać do słupka i po stronie kierowcy ukrywając pod plastikami pojechać do przodu. A do montażu anteny wystarczyło odchylić podsufitkę.
bonito - 28-05-2015, 19:33
Dokładnie - jak ktoś ogarnia trochę śrubokręt i kombinerki, to praca na jakieś 2,3 godziny. Swoją drogą Triflex, mimo że praktyczny, to raczej tandeta, jak pisali koledzy na jakieś 3 km wystarczy (w Outlanderze 2 mam właśnie Triflexa).
W innym samochodzie zamontowałem półhelikala polskiej firmy Mitcom - w połączeniu z dobrym radiem (wersja eksportowa, jeżeli ktoś wie o co chodzi), działa dużo lepiej, mimo że antena jest bardzo nisko.
bonito
rezon - 28-05-2015, 20:50
Triflex w ogóle nie rzuca się w oczy, co też ma plusy
daronim - 29-05-2015, 13:02
Dzięki za odpowiedzi:
1. Triflex - fajna sprawa ale przy wjeździe do mojego garażu mam 5 cm zapasu od góry przy zwykłej antenie do radia, a myślę, że triflex jest dłuższy. Biorę zatem pod uwagę tylko antenę magnetyczną, zakładaną na dach na czas dłuższych podróży. W mieście nie potrzebuję.
2. Czy możecie podpowiedzieć jaka jest średnica magnesu u Was, przy antenach które się mieszczą w przetłoczeniach na dachu i nie spadają przy powiedzmy 150km/h ? A jeszcze lepiej, jeśli ktoś może podrzucić konkretny model anteny , bo magnes magnesowi nie równy.
Pozdrawiam
r.barcinski - 01-06-2015, 08:31
77mm president Missouri - ale jak pisałem wcześniej daje rade do 150-160km/h potem się niestety kładzie
bonito - 01-06-2015, 18:12
Kolego, a mocowanie na krawędzi klapy? moim zdaniem jest bardziej stabilne, możesz zastosować antenę łamaną, lub na złączu DV, niektóre mocowania są dość dyskretne, złącze działa także na powierzchniach aluminiowych.
No i nie spadnie na pewno przy prędkości 250 km/h
Jeżeli chodzi o antenę, jeszcze raz polecam Mitcom - nie najtańsze (jakieś 200 PLN), ale o klasę lepsze od dalekowschodnich/włoskich wyrobów.
Ja na przykład użyłem takiego mocowania:
http://www.mx5klubpolska....hp?f=25&t=16405
bonito
bio5 - 02-06-2015, 01:09
bonito napisał/a: | Jeżeli chodzi o antenę, jeszcze raz polecam Mitcom - nie najtańsze (jakieś 200 PLN), ale o klasę lepsze od dalekowschodnich/włoskich wyrobów. |
W branży radiowej o tym człowieku mówi się Mitcoman od mitomana.
Sprzedaje faktycznie prawidłowo wykonane anteny, ale ceny bierze z sufitu i tej samej klasy produkty można kupić za połowę ceny.
Zawsze się zastanawialiśmy, kto jest tak naiwny i kupuje te jego wynalazki z "kosmiczną mocą"
To jest były pracownik firmy Radmor, więc z pewnością wiedzę ma, ale straszne bajki w opisach aukcji pisze.
bonito - 02-06-2015, 08:45
To ja właśnie jestem jednym z tych naiwnych , miałem okazję kilka razy z nim rozmawiać - gość mocno wygadany, ale technicznie kompetentny i faktem jest że moja antenka od niego działa bardzo dobrze, a cenowo jest porównywalna z Sirio lub antenami amerykańskimi.
Ja staram się zawsze gdzie mogę kupować krajowe produkty (jeżeli mają podobną jakość).
bonito
DATSUN - 06-06-2015, 09:59
Witam. Przerabiałem również antenę z podstawą magnetyczną, ale aluminiowy dach w O III nie nadaje się wogóle. Zostaje tylna klapa lub przeróbka anteny na trójzakresową (ja wybrałem to drugie). Z zewnątrz nie widać nawet że posiadam CB. Radyjko zamontowane po stronie pasażera przy tunelu środkowym, może widoczne ale bardzo praktyczne.
daronim - 08-06-2015, 17:09
A więc finał sprawy wygląda następująco, po testach kilku anten z podstawą magnetyczną zdecydowałem się na President Virginia. Z tej przyczyny, że wygląda jak nieco dłuższa antena radiowa a jej podstawa to osiem magnesów neodymowych. Po postawieniu obok anteny FM jest ogromny problem z jej oderwaniem od dachu. Testowany zasięg na trasie Kraków-Gdańsk-Kraków to jakieś 4-5 km. Jako "antymisiek" sprawdza się bez problemu. Natomiast do łączności pomiędzy 3 autami na wyjeździe wakacyjnym zostanie zastąpiona starym poczciwym Wilsonem Litle Will. Przy prędkościach około 100-110km trzyma się dachu bez problemu, a tam gdzie będę przebywał w wakacje szybciej jeździć nie wolno.
Georg - 08-06-2015, 17:26
daronim napisał/a: | Testowany zasięg na trasie Kraków-Gdańsk-Kraków to jakieś 4-5 km. Jako "antymisiek" sprawdza się bez problemu. Natomiast do łączności pomiędzy 3 autami na wyjeździe wakacyjnym(...) |
4 km do przodu i 4 km do tyłu dla łączności kilku aut na wyjeździe wakacyjnym zupełnie wystarczy. Nawet, jeśli się zgubicie - są telefony...
daronim - 08-06-2015, 19:35
To fakt, ale w grę wchodzi północny skrawek Norwegii, gdzie czasami o zasięg sieci trudno, a i odległości pomiędzy autami (poszukiwanie miejsca na nocleg pod namiotem) nieco większe. Stąd pomysł sprawdzonej anteny o większym zasięgu.
_tm_ - 09-06-2015, 14:59
DATSUN napisał/a: | Witam. Przerabiałem również antenę z podstawą magnetyczną, ale aluminiowy dach w O III nie nadaje się wogóle. |
Jakby był aluminiowy to by się antena nie trzymała, a moja się trzyma bez problemu przy prędkości 150km/h.
|
|
|