To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - [3.0 V6] Czy gaz zaszkodzi

Panbenonium - 11-11-2014, 18:09

Cześć

Silniczek krokowy wymieniłem, bo po odpaleniu nie trzymał obrotów i potrafił zgasnąć. Tak samo potrafił zgasnąć jak podczas jazdy zamknęło się przepustnicę puszczając gaz i jednocześnie wciskając sprzęgło. Po wymianie nic nie gaśnie, ale wolne obroty trzyma na poziomie ok 1000 obr/min co jest trochę przesadą, ale śrubka od wolnych już nie ma skali, żeby zejść niżej, więc będę musiał dojść do tego inaczej. Silniczek krokowy kupiłem w e-pajero, wymiana zajęła mi z 5 minut. Stary silniczek wymyję w nafcie, naciągnę troche sprężynkę i sprawdzę, czy to coś da.

Ps. A te kasowniki luzu zaworowego już kupowałeś ? Drogie to jest ?

kaczka81s - 11-11-2014, 22:18

Akurat o tej instalacji mało słyszałem, więc nie zabiorę na ten temat zdania. Jeśli chcesz się więcej o niej dowiedzieć poszukaj na LPG forum. Druga sprawa, na zdjęciach trochę słabo widać niektóre rzeczy, sprawdź czy wężyki doprowadzająca gaz od wtryskiwaczy do dyszy do kolektora są równej długości, napisz nam tu jakiej mniej więcej i gdzie masz wkręcone dysze w kolektor, chodzi o to by były jak najbliżej wtryskiwaczy benzynowych i najlepiej by było gdyby wtryskiwały tam gdzie benzynowe czyli praktycznie na zawór ssący.(mniej więcej pod tym samym kątem)

Inna sprawa obok cewek zapłonowych masz przykręcony moduł zapłonowy J723T, odkręć toto ustrojstwo od tej blachy i przypnij gdzieś z boku na "trytce" niech się nie grzeje niepotrzebnie, bo lubi się spalić od ciepła.

piotr277 - 11-11-2014, 22:35

"Śrubka od wolnych" tak naprawdę nie odpowiada całkowicie bezpośrednio za wolne obroty. Nie można nią sobie tak do woli kręcić nie ustawiając jednocześnie odpowiednio TPSa. Chyba, że mówisz o jakiejś innej śrubce. Ta o której piszę, reguluje "wstępne" uchylenie przepustnicy.
Zajrzyj proszę do service manuala, tam jest dokładnie opisane jak należy postępować żeby poprawnie ustawić jałowe obroty. W skrócie i z pamięci (w twoim przypadku, kiedy masz już rozregulowany TPS) musisz: 0) zresetować komputer odłączając klemę 1) upewnić się, że linka otwarcia przepustnicy nie jest za mocno napięta (to banał ale raz tak miałem i trochę czasu mi zajęło zanim to zauważyłem) 2) ustawić wstępne otwarcie przepustnicy zgodnie z service manualem 3) ustawić odpowiednio TPS dla tego ustawienia otwarcia przepustnicy 4) odpalić silnik i przeprowadzić adaptację wolnych obrotów

Co do kasatorów luzu zaworowego, to wymieniałem lecz nie osobiście - podobno tylko oryginalne są warte zachodu. Tanie nie są (kosztu nie pamiętam, trzeba zadzwonić do ASO), ale mają pochodzić dłużej.

Panbenonium - 11-11-2014, 22:58

Kaczka - dzięki, na pewno ten moduł przemieszczę. Kanały są jednakowej długości, dysze nie wiem gdzie są wpięte, podpytam gaziarza jak do niego zajadę.

Piotr - no muszę zrobić tak jak piszesz, bo teraz kręciłem tylko śrubką od obrotów, niczym innym. Muszę jeszcze znaleźć tego manuala o którym piszesz, bo póki co mam tylko ksiażkę o Pajero w pdfie :P

piotr277 - 11-11-2014, 23:17

Poszukaj, na forum są gdzieś linki.
Panbenonium - 12-11-2014, 12:57

Cześć

Ściągnąłem polską instrukcję do pajero i angielskiego manuala (340 stron) i w ani jednym, ani drugim nie jest napisane jak ustawić wolne obroty. Jest jeszcze jakaś inna wersja manuala ?

Jakby ktoś był tak miły, to może podesłał by na brollyx@interia.pl ? :rolleyes:

moj.skarb - 04-12-2014, 21:34

skąd ściągnąleś tą instrukcje po polsku
Bizi78 - 04-12-2014, 21:39

Instrukcje obsługi możesz pobrać z forum:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewforum.php?f=80



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group