[96-02]Colt CJ0 - [CJ1A 1.3] Problem z immobilizerem
plecho1 - 07-01-2015, 06:38
I pewnie, wywalić ten nikomu nie potrzebny immobiliser a sprawiający tylko najczęściej największe problemy samym właścicielom.
ludinho1 - 07-01-2015, 09:18
zastanawiające jest dla mnie w jaki sposób ecu bez immo odpala w ogóle to auto? przecierz instalacja(wiązka) jest tak zrobiona że ecu immo dopiero wysyła sygnał do ecu z pozwoleniem na pracę. ciekawe
plecho1 - 07-01-2015, 09:58
Z ECU wychodzi sterowanie na pompę wtryski i zapłon i jeśli immo nie skomunikuje się właściwie z ECU silnika to ECU nie poda sterowania na odcinane układy. Jeśli masz komputer z auta bez immobilisera to ten komputer normalnie pracując wysyła sterowanie tam gdzie trzeba czy inmmo mu coś wysyła czy też nie.
ludinho1 - 07-01-2015, 10:15
to by było zbyt proste chyba. ominięcie immo poprzez wymianę ecu 10minut roboty??. kiedyś przeglądałem schematy właśnie pod tym kątem czyli ecu z auta z immo i ecu z auta bez immo i z tego co pamiętam to jedno z zasilań ecu szło właśnie poprzez ecu immo. więc wymiana ecu na takie bez immo spowodowała by że auto nie odpali bo nie dostanie jednego z zasilań. dlatego ciekawostka że to auto odpaliło w ogóle
brccrx - 07-01-2015, 10:30
Jest dokladnie tak jak kolega plecho opisal, immobilizer wysyla sygnal ze wszystko jest ok i Ecu nie blokuje pracy wtryskow. Jednak komputer bez immo nie potrzebuje takiej informacji wiec silnik zapala tylko nie chodzi dobrze.
Masz moze gdzies te schematy, moze mi to pomoze rozwiklac zagadke.
ludinho1 - 07-01-2015, 10:56
schematy ci podrzucę . podaj meila. który rok tej cejoty?. a w jaki sposób wogóle ecu odbiera sygnał od immo. przewodem czy drogą radiową? z tego co pamiętaam to przewód leciał z jakimś tam sygnałem (bo napewno nie był to plus ani masa) od ecu immo do ecu silnika na któryś z kluczowych pinów.
brccrx - 07-01-2015, 11:25
Moj mail:
m.s.dub@hotmail.com
Z immobilizera wychodzi jeden kabelek do ECU i to wlasnie on przesyla kod ze kluczyk jest zgodny z kodem przechowywanym w immo.
Co ciekawe kod jest w formie 12v, z kluczykiem w stacyjce sygnal jest 12v wysylane ciagle, bez kluczyka jest 12v przerwa potem 12v ciagle. Mimo to samochod dalej nie zapala.
ludinho1 - 07-01-2015, 11:49
nie może to być zwykły plus bo można by łatwo minąć immo i podać na ten pin ecu silnika plusa z byle kąd . to nie jest takie hop siup . na ecu immo powinieneś mieć tak. : pin 2 - stały plus . pin 1 i 9 - plus po zapłonie . pin 8 i 16 masa. a z pina 13 do pina 62 ecu silnika śmiga właśnie to coś
brccrx - 07-01-2015, 14:13
Raczej masz (lub opisujesz) inny immobilizer od mojego.
Ja mam problem z tym konkretnym modelem:
A kabelki u mnie ida tak:
Pierwszy z lewej w gornym rzedzie, czerwony z zoltym paskiem dostaje +12v po przekreceniu kluczyka w pozycje ON
4 ty z prawej dolny rzad, czerwony z bialym paskiem wysyla ten 12v sygnal do ecu co Wam mowilem.
Masa w prawym gornym rogu, czarny kabel z kropkami
Antena to bialy i zielony kabel w gornym rzedzie
Na zdjeciu jeszcze widac kable do komunikacji przez port obd2
ludinho1 - 07-01-2015, 14:42
o takim mówię dokładnie. i widzę że nie wymieniłeś stałęgo plusa . czarny z białym paskiem powinien mieć cały czas plusa. jak tego u ciebie nie ma to masz awarię usuniętą . bezpiecznik nr 4 10A . piwo się należy
brccrx - 07-01-2015, 14:51
O w .................
Biegne sprawdzic!!!
Nawet jezeli nie zadziala to sugestia super z Twojej strony!!!
[ Dodano: 07-01-2015, 15:29 ]
Pomoglo!!! Nie wiem jak Ci dziekowac!
Musialem miec to podlaczone poprzednio dobrze ze wszystko chodzilo
ludinho1 - 07-01-2015, 22:04
wystarczy dobre słowo
brccrx - 08-01-2015, 02:37
Naprawde jestem Ci wdzieczny za pomoc, dobre slowo masz jak w banku
|
|
|