[02-06]Lancer CS0 - Jarzmo zacisku hamulcowego z tyłu.
marko121 - 06-04-2024, 22:41
Dzięki za szybką odpowiedz , ale czy jest na to jakieś wyjaśnienie , dlaczego teoretycznie i zgodnie z jaka teorią ?
Bo np. tu:
https://motone.pl/pl/zacisk-hamulcowy/39111-sruba-zacisku-hamulcowego-mitsubishi-lancer-03-12-outlander-02-12-grandis-04-asx-10-tyl-dolna-hzn-ms-027f-4605a212-5902048975768.html
w sklepie i jeszcze w kilku innych piszą w tytule ze śruba z przetłoczeniem to dolna .
a tu: https://www.4turbo.pl/pl/...9,3,48086,18563 ,że bez przetłoczenia to górna
Jakiś błąd w tłumaczeniu rysunków technicznych tego zacisku czy o co chodzi?
Bizi78 - 07-04-2024, 10:20
Nie pamiętam w jakim modelu mitsu ale początkowo śruba z przetłoczeniem była na dole ale technolodzy po paru latach zmienili jej położenie na górne.
Schematy poglądowe mitsu pokazują ją bliżej odpowietrznik, czyli góra.
marko121 - 07-04-2024, 13:16
Dzięki za odpowiedz .
Czyli teoretycznie można by zależeć ze jest tak dlatego ze przy wymianie klocków wystarczy wyjąc jedną śrubę tą dolna bo górna blokuje o wężyk i tylko się obraca właśnie na tej tulejce gumowej . Łatwiej wyjąc i wcisnąć śrubę bez gumy która jest na dole i nie naraża się gumki z górnej śruby na zniszczenie. Może tak logicznie wytłumaczyć ?
Jak tu można wstawić obrazek jakiś załącznik ?
Krzyzak - 07-04-2024, 21:21
masz na tych śrubach oznaczenie - G = Guide pin, to śruba Górna, L = Lock pin = doLna
marko121 - 08-04-2024, 18:14
Nie ma tam żadnego takiego oznaczenia na śrubach. Tylko na zacisku oznaczenie a i b ale i to jest mylne bo a z jednej strony jest na górze a z drugiej na dole .
Krzyzak - 09-04-2024, 07:38
Aż z ciekawości spojrzałem i... jest różnie - jak składałem swoje hamulce, to manual wyraźnie pokazuje, że G u góry i L na dole. Ale teraz przeglądam i np. tu schemat z outlandera 2 (gdzie śruba z gumką jest na dole):
a tu z Colta, gdzie u góry:
może masz nieoryginalne prowadnice, bo powinno to tak wyglądać:
|
|
|