To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

ASX Techniczne - Filtr DPF - inne zachowanie

vavoom - 23-02-2015, 18:05

Hubeeert napisał/a:
Mam nadzieję, że odpowiedziałem w sposób wyczerpujący temat?
Tak, dzięki :) Zatem tak 100% po mieście jednak się nie da... Można, pod warunkiem regularnego przegonienia auta w trasie...
W moim przypadku są to w większości trasy, dopalanie średnio co 500-600 kilometrów. Ostatnio trafiło się trochę jazdy miejskiej, dwa razy pod rząd byłem zmuszony przerwać dopalanie, dopiero za trzecim razem proces przebiegł w całości - kolejne (czwarte) dopalanie wystąpiło już po 340 kilometrach, zatem jazda miejska jak i przerywanie dopalania na pewno pozytywnego wpływu na DPF nie mają...
Co do koła pasowego, to rzeczywiście chyba stosowany jest uszczelniacz z gumy pancernej, która wyciera metal...

Hubeeert - 23-02-2015, 21:05

vavoom napisał/a:
Zatem tak 100% po mieście jednak się nie da...
Da się - raz na jakiś czas pojechac do znajomych, albo do marketu z dala od domu :)
aircross - 24-02-2015, 08:36

Ciągle nie wiem jak człowiek, który nigdy nie miał samochodu z DPF ma się nauczyć że zaczęło się wypalanie filtra. Jadę na tempomacie na autostradzie i co? Coś brzdąknie zapiszczy i co?
Wedrowiec - 24-02-2015, 09:52

...wzrośnie spalanie. Widać bez żadnych problemów.
vavoom - 24-02-2015, 10:24

aircross napisał/a:
Ciągle nie wiem jak człowiek, który nigdy nie miał samochodu z DPF ma się nauczyć że zaczęło się wypalanie filtra. Jadę na tempomacie na autostradzie i co? Coś brzdąknie zapiszczy i co?
Wielokrotnie opisywane na forum - wzrośnie spalanie, dobre ucho usłyszy inną prace silnika (choć to raczej przy niższych prędkościach), a przede wszystkim wskaźnik spalania bieżącego będzie pokazywał wyższe wartości, a po odpuszczeniu gazu nie będzie spadał do zera.
aircross - 01-03-2015, 23:07

Filtr musiałby ryczeć jak Trąba Jerychońska, żeby coś usłyszeć przy 150 na godzinę. A przy mniejszych prędkościach to raczej patrzę na to kogo i jak wyprzedzić, a nie wgapiam się w licznik chwilowego spalania.

Przyjmuję to za urban legend, że można wypalanie usłyszeć i zobaczyć inaczej niż w trakcie ciągłego stania w korkach

pablo diablo - 02-03-2015, 00:22

aircross napisał/a:
Filtr musiałby ryczeć jak Trąba Jerychońska, żeby coś usłyszeć przy 150 na godzinę

przy tych prędkościach wystarczy na chwile puścić noge z gazu jeżeli chwilowe spalanie pokazuje lekkie zuzucie niewielka kreska w chwilowym spalaniu - oznacza właśnie wypalanie.
aircross napisał/a:
Przyjmuję to za urban legend, że można wypalanie usłyszeć i zobaczyć

mało widziałeś mało wiesz :)

vavoom - 02-03-2015, 08:05

aircross napisał/a:
Filtr musiałby ryczeć jak Trąba Jerychońska, żeby coś usłyszeć przy 150 na godzinę. A przy mniejszych prędkościach to raczej patrzę na to kogo i jak wyprzedzić, a nie wgapiam się w licznik chwilowego spalania.

Przyjmuję to za urban legend, że można wypalanie usłyszeć i zobaczyć inaczej niż w trakcie ciągłego stania w korkach
Przy 150 km/h nie usłyszysz, ale podczas przyśpieszania słychać - i to nie filtr ryczy, tylko silnik inaczej pracuje. Ja robię w zasadzie tylko trasy (nie po autostradach) i nie zdarza mi się nie zauważyć wypalania... I nie tylko spalanie chwilowe wzrasta, ale i średnie. Nie wiem, jak można tego nie zauważyć...
W przypadku zatrzymania się obroty też są wyższe...
Na pewno masz diesela? ;) Może Citroen coś kombinował przy oprogramowaniu?

aircross - 02-03-2015, 14:00

W środku jest raczej wszystko od ASX'a, więc raczej nie, ale trzeba przyznać, że komputer pokładowy jest w najgorszej, żenującej wręcz postaci chyba z końca lat 80-tych

a co do Diesla ... wygląda że mam wersję 4x4 (w citroenie nie występuje w benzynie), zapłaciłem za diesla i leję ropę i jeździ, więc wnioskuję, że to Diesel

a co do hałasu ... gdy za mocno przyspieszam słyszę sworznie, więc chyba bym coś nietypowego usłyszał, nie wiem czego się spodziewać. no i nie wgapiam się w licznik spalania, z reguły brakuje mi czasu a nie paliwa a poza tym dość mało mi pali, więc nie tak bardzo mnie to męczy

vavoom - 04-03-2015, 12:05

aircross napisał/a:
Przyjmuję to za urban legend, że można wypalanie usłyszeć i zobaczyć inaczej niż w trakcie ciągłego stania w korkach

Tak to wygląda:
www.youtube.com/watch?v=TP9aGL3Q1hU

Baton0611 - 15-09-2023, 14:10

tokyo, Dzień dobry, czy możesz mi pomóc? Mam asxa i częste regeneracje 89-109km, czyszczenie filtra cząstek stałych nie pomogło, oficjalny serwis twierdzi, że nie są czyszczone, zawór EGR został wyczyszczony, czujnik filtra cząstek stałych został wymieniony na używany, turbina się poci , jeździ normalnie, przebieg 209 000,już brakuje mi sił)
apikus - 15-09-2023, 14:54

Baton0611, czy kasujesz inspekcję olejową po wymianie oleju?
Nie chodzi o przypomnienie w liczniku.

Drow - 18-09-2023, 18:18

Cześć, mam podobny problem co @Baton0611. Inspekcja olejowa kasowana od początku.
Czy wymiana filtra na nowy załatwi problem w 100%? Co jeszcze przy takiej operacji należy zrobić (poza mechaniczną wymianą oczywiście?)

marriano - 14-10-2023, 22:51

Witam wszystkich
to mój pierwszy post na forum, które śledzę z resztą od dawna. Postanowiłem napisać, gdyż nie wiem już co robić. Mam ASX-a 2011r. 1.8 DiD od prawie 3 lat, na wiosnę zamontowałem kontrolkę dpfa i zauważyłem, że wypalanie załącza się regularnie co 90-100 km. Jeżdzę codziennie 25 km do pracy w jedną stronę czyli 50 km dziennie minimum. W aucie zrobiłem już:
1. Sprawdzenie przewodów do czujnika różnicy ciśnień i przedmuchanie ich.
2. Wymiana czujnika różnicy ciśnień.
3. Czyszczenie filtra dpf i katalizatota (maszynowo w firmie).
4. Regeneracja turbiny.
5. Wymiana oleju po wszystkim.
Niestety wypalanie dalej włącza się po ok. 100 km. Dodam, że nie było wcześniej i nie ma po czyszczeniu filtra żadnych błędów ani spadku mocy silnika. Wypalanie zwykle trwa 10-11 km jazdy. Nie wiem co jeszcze mogę zrobić, bo nie chcę się pozbywać ale tak się jeździć nie da, gdy czasem 3 razy dziennie wypala dpf i oczywiście olej przybywa chociaż nie przerywam procesu i jadę do końca. Czy może potrzebna zmiana oprogramowania komputera???? Bardzo proszę o pomoc, może ktoś miał podobne objawy. Dodam, że obecnie na liczniku 170 kkm no ale to auto z Niemiec :-) .

[ Dodano: 15-11-2023, 19:16 ]
Gdyby kogoś to jeszcze interesowało, to po opisanych wyżej zabiegach, teraz wypala się już po około 300 km, tylko potrzebował trochę czasu chyba ;-)

Drow - 29-12-2023, 15:05

może komuś pomoże: wyczyściłem filtr DPF (hydrodynamicznie), przy okazji wyszło że w okolicach czujników przerdzewiał na wylot, więc zostało zaspawane. to jakoś specjalnie zachowania mimo wszystko nie zmieniło, bo nadal się przepalał co 150km. Wymieniłem olej na Millers Oils XF Premium C1 5 l 5W-30 - nadal nic. W końcu pojechałem do ASO żeby z poziomu ich serwisowego kompa skasowali przypominajkę o wymianie oleju i informację o zmianie oleju - i udało się. Teraz na trasie przepalił się po 500km, a w mieście 280-330, czyli lepiej. Btw, ten olej mega polecam, silnik chodzi na nim słyszalnie lepiej. Oprócz tego po tych zabiegach samo przepalanie trwa krótko i bez dymu. Na wymianę połowę części, jak sugerowali mechanicy, nie ma co się dawać nabrać (u mnie akurat nic nie wchodziło w grę, bo wszystko chodziło dobrze, mam auto od nowości).


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group