To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Galant - Ogólne - Ciśnienie w 215/45/17?

Anonymous - 27-03-2007, 08:37

Bo kochajj opona 225/45 jest więsza profilem od 215/45 i to o ok 7mm na promieniu, więc Ci sie udało jakoś.

A tak na marginesie to masz złe opony 225 ni jak dopasować bo 225/40 są za małe a 225/45 za duze, więc masz przekłamania na liczniku, w kilometrach i przyspieszeniu.

Pozdro!

yaro1976 - 27-03-2007, 09:11

JaGrab3 napisał/a:
xor napisał/a:
Uwierz - jeździłem na 2.1bar na 17", i po 2tygodniach 240PLN poszło na prostowanie...


Xor, a ja wczesniej wyczytalem ze jeździłeś na 1.3-1,7 bara i pokrzywiłeś....

A serio, to SE ma w standardzie alusy 17" na profile 40, i wg naklejki na słupku jest 2.1-2.3 bodajże a tył 2.1-2.2.
A jeżdząć na takim profilu to nie ma bata zawsze po sezonie są do prostowania


zgadza się ja też mam na słupku tabelę cisnień i tak jak napisał JaGrab3 dla opon 215/45/17 zalecane sa przez producenta takie właśnie wartości ciśnień. Jednak polska rzeczywistość potrafi zweryfikować wszelkie zalecenia producentów.

Po ostatnich przygodach z prostowaniem felg i 230 pln później doszedłem organoleptycznie do optimum - 2,6 na przodzie, 2,4 na tyle. 3,0 było stanowczo za duzo i jeździło się jak na taczce i amortyzacja nie ta.

pzdr
yaro

pzdr

xor - 27-03-2007, 09:57

JaGrab3 --> :oops: Racja, racja... Na swoje usprawiedliwienie mam tylko tyle, że na takich ciśnieniach (1.3, 1.7, pozostałe 2 miały koło 1.9-2.0) przejechałem może max. z 10km. Ale jak napisałem - pokrzywione były wszystkie felgi, te z 2.0 też...
Kochajj ma jak już zauważono wyższy profil, co nie zmienia faktu że i tak farciarz :) Może czas się przeprowadzić do Wrocka... Bielsko jest straszne pod tym względem, tym bardziej, że 90% jazdy mam po bocznych uliczkach. Zgroza...
Jak sobie założę nowe, to dowalę z 2.6 na przód i 2.4 tył.

EDIT: i sprawdziłem w instrukcji, faktycznie zalecane ciśnienie jest jak piszecie. Z adnotacją jak pisałem wcześniej - dla prędkości >160km/h większe o 0.4bara, czyli 2.6.
Tylko gdyby znali realia w PL, byłaby jeszcze 2 adnotacja - na teren Polski zwiększyć ciśnienie o 0.5bara.

JaGrab3 - 27-03-2007, 10:04

Tomas79 napisał/a:
Bo kochajj opona 225/45 jest więsza profilem od 215/45 i to o ok 7mm


Tu są zamienniki dla 215/45/17

A swoją drogą, jaką szerokość powinna mieć oryginalna opona przy naszych 17" ?

xor - 27-03-2007, 10:14

W instrukcji wymieniane są tylko 215/45/R17, a dokładnie ZR17 (czyli o indeksie ponad 149mph)
JaGrab3 - 27-03-2007, 10:15

No to takie mam właśnie, na szczęście zima na 15" przelatana
Anonymous - 27-03-2007, 11:06

taaa producent zaklada 215/45/17



cisnienie przod 2,2 tyl 2,o mozna podbic +0,3 tak jest w insstrukcji jak sie smiga pow 160km/h
jak załadowany: przód 2,3 tył 2,1 jak przyczepa: tył 2,5

Tak jak pisałem wcześniej:
A ja mam 2,8 przód i 2,7 tył na 215/45/17, auto zachowuje sie idealnie. Przy ciśnieniu 2,1 opona za bardzo sie ugina a na ostrym zakręcie (nawrocie) czuć ze ja "zabiera". Zużycia środka bieżnika nie ma.

Matejko - 27-03-2007, 11:38

najwiekszym problemem jest wlasnie dopasowanie cisnienia w oponach niestandardowych, bo tego nigdzie nie ma zapisanego, a jeszcze wezcie pod uwage nosnosc opony, od siebie moge zaproponowac zeby nie schodzic ponizej nominalnego cisnienia jakie jest do zwyklych opony, i wg gustu podpompowac jak juz ktos wczesniej napisal o 0,3wiecej
ja u siebie mam 2.5 przod i 2.3 tyl, w dziury wjezdzam, pod chodniki nie podjezdzam felgi po zeszlym sezonie proste :D

Frost - 27-03-2007, 19:41

Jak widać każdy ma racje. Przepraszam Tomas79 (zwracam honor), rzeczywiście jest tak jak mówiłeś w książce 2,2 - 2,0, tyle że ja latam po 200km/h więc bym i tak pompował 2,5 i 2,3, z tym że ja mam profil 40 który tam nie jest opisany :) A tak pozatym to Mój Gorzów, jest ślicznie rozkopany z pięknymi dziurami i łatami jedna na drugiej. Z założenia kiedy kupywałem opony o tym profilu to wiedziałm, żę taczka to będzie i to spora, ale mi bardziej zależy na reprezentatywnym wyglądzie niż wygodzie, z resztą jak są dziury to jeźdzę wolniej i poprostu nie nażekam, jak chciałem 40 to mam :) Teraz znów zmieniam opony, bo są za wąskie do moich felg z 205 na 235 :) wiem że to przesada, ale cholernie ciężko dostać 215/225 z rantem
roch_27 - 27-03-2007, 20:31

Wczoraj dopompowałem troszkę do moich 17" i tak - przód 2,7 tył 2,6 ;)
Co mogę powiedzieć to rzeczywiście z tym ciśnieniem lepiej pokonuje się nasze polskie dziurawe, pofałdowane drogi :D
Spróbuję jeszcze na ciśnieniu o 0,1 mniejszym ;)
Jednak "książkowo" powinno być tak jak podałem wcześniej :P

pozdro

Anonymous - 28-03-2007, 10:24

Na tablicy w Shellu stoi że Galant-y z 1997r-... Mają mieć z przodu 2,5 a tył 2,2 ...o ile dobrze pamiętam.
Na marginesie im mniej powietrza tym powinno być bardziej ściśnięte. To prawidłowość techniczna a nie ustalona na dziurach lub wyrwach :P :biggrin:

Anonymous - 01-04-2007, 22:40
Temat postu: Ciśnienie w oponach
bokciu napisał/a:
frost83 napisał/a:
Nie wiem kolego gdzie to przeczytałeś

No przeciez napisałem gdzie.W instrukcji obsługi samochodu Mitsubishi Galant EA.
I nie chodzi tu o felge 15" tylko 17" i o rozmiar 215/45 R17.
Chyba bede musial zrobic skan tej strony.....

Dokładnie, jest w instrukcji i te same informacje (przynajmniej w moim Galu) są zawarte na lewym słupku (naklejka) i tej wersji się trzymam.

Anonymous - 03-04-2007, 13:03

rochu masz jakies 2 wgniotki na wytłoczeniu przedniego prawego koła i odprysk na zderzaku ;)

Pozdro!

roch_27 - 03-04-2007, 14:07

Tomas79 napisał/a:
rochu masz jakies 2 wgniotki na wytłoczeniu przedniego prawego koła i odprysk na zderzaku ;)

Pozdro!


Żeby nie robić OT - na błotniku prawym rzeczywiście mam 2 małe wgniotki - prawdopodobnie od wózka pod supermarketem :evil:

pozdro



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group