Galant - Ogólne - Wyząbkowane opony
Tomii - 28-03-2015, 08:10
apg2312 napisał/a: | 2 opony zimowe też Ci ząbkuje ? |
zimówki praktycznie nie ząbkują.
Przy wielo-wahaczu letnie na tylnej osi tylko z bieżnikiem symetrycznym lub asymetrycznym, oprócz GoodYear bo ten nawet asymetryk potrafi ząbkować (np w Fordzie), przekładane co sezon tył-przód lub tył prawa na lewą, lewa na prawą stronę.
apg2312 - 28-03-2015, 11:39
robertdg napisał/a: | apg2312 napisał/a:
zacząłem szukać po necie, jakie rozmiary opon MMC stosowało lub zalecało stosować w Galantach. No i ni huhu mi nie pasuje, bo wg netu oryginalny rozmiar opon to 195/65 R14 lub 190/60 R15.
W sąsiednim wątku miałes napisane, że dla takiego wymiaru kół zalecane kapcie to 195/60R15 lub 205/60R15 |
Google mnie na jakieś kalkulatory skierował, czy inne strony, z tego na szybko 3 czy 4 przejrzałem. Zresztą przyznaję, że przed 3 w nocy nie chciało mi się zbyt intensywnie szukać
robertdg napisał/a: | niskoprofilówki mają wieksża tendencję do nierównomiernego zużycia ze względu na większą sztywność |
To też. Mi bardziej chodziło o to, że układ jezdny, zawieszenie, jest projektowany pod konkretne wymiary czy rozmiary kół (felg i opon). Oczywiście, niby wszystko można przeliczyć, i wsadzić inne felgi i opony - teoretycznie wszystko powinno jeździć bez zastrzeżeń. Ale teoria i praktyka nie zawsze idą w parze.
No dobra, pogdybałem sobie, nabiłem następnego posta...pisałem przecież, że nie jestem jakimś specjalistą
bialyjayz - 28-03-2015, 12:31
apg2312 napisał/a: | I tak samo przypuszczam, że na zimowych oponach auto jeździ normalnie, bez pływania. |
prawda, na zimowych ok
robertdg napisał/a: | bialyjayz, niskoprofilówki mają wieksża tendencję do nierównomiernego zużycia ze względu na większą sztywność |
a te Nankangi są wyjątkowo sztywne/twarde w sensie, że pomimo upływu lat niechcą się zdzierać
"Tomek" zresztą może to potwierdzić
Więc tak spróbuje zamienić przód na tył w konfiguracji:
PP-PT
LP-LT
LT-PP
PT-LP
Spalę kapcia ze dwa 2 razy porządnie, pojeżdżę ze 3 tys. i zmienię spowrotem, jeśli nie pomorze pomyślę o nowych - a te oddam komuś za pół darmo z forum jak ktoś zainteresowany będzie
Hugo - 28-03-2015, 20:38
apg2312 napisał/a: | zacząłem szukać po necie, jakie rozmiary opon MMC stosowało lub zalecało stosować w Galantach. No i ni huhu mi nie pasuje, bo wg netu oryginalny rozmiar opon to 195/65 R14 lub 190/60 R15. | W wersjach Sport Edition i Avance producent montował seryjnie koła 17 calowe z oponami 215/45 R17. Jest taka informacja nawet na naklejce na słupku środkowym.
apg2312 - 28-03-2015, 21:01
Hugo napisał/a: | Jest taka informacja nawet na naklejce na słupku środkowym. |
Wierzę Ci na słowo. Ja mam Carismę, nie Galanta...jakbyś nie zauważył
Tomek - 28-03-2015, 21:11
bialyjayz napisał/a: | a te Nankangi są wyjątkowo sztywne/twarde w sensie, że pomimo upływu lat niechcą się zdzierać
"Tomek" zresztą może to potwierdzić |
Potwierdzam
te opony mają już 5-ty rok
przy tych kilometrach co najechały powinno ich nie być
myślę, że ci je wyząbkowało, bo amory poszły, z tego co pisałeś
poszukaj po promocjach
te Nokieny co masz z przodu kupiłem za 300 zł sztuka nóweczki w prawidłowym rozmiarze 215/45 R17
Hugo - 29-03-2015, 11:14
apg2312 napisał/a: | Wierzę Ci na słowo. Ja mam Carismę, nie Galanta...jakbyś nie zauważył | Chyba źle to odebrałeś, ja nie miałem do Ciebie pretensji, że tego nie wiesz
rej - 31-01-2016, 11:18
A czy ponadstandardowa głębokość bieżnika opon, może przyczynić się do szybszego wyząbkowania? Pytam, bo jeżdżęn a zimówkach już drugi rok i w tym roku zaczynam odczuwać pewien dyskomfort związany z wyząbkowaniem.
Shockwave - 31-01-2016, 22:58
rej napisał/a: | A czy ponadstandardowa głębokość bieżnika opon, może przyczynić się do szybszego wyząbkowania? |
Nie. Ja osobiście kupowałem opony bieżnikowane z ponad 1cm bieżnika i nic ich nie wyząbkowało
rej - 03-02-2016, 14:20
hmm... sprawdziłem już niemal wszystko... i jedyna opcja jaka przychodzi mi do głowy to zbyt słabe ciśnienie..
Pewnie nie przypilnowałem i stąd się to wzięło.
|
|
|