To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[02-06]Lancer CS0 - [CS9 2.0DOHC] klimatyzacja

robertdg - 09-08-2017, 19:45

Grendol napisał/a:
co do szczeliny to żadnej normy nie ma
Bzdury wypisujesz, tam zachodzą zjawiska magnetyczne i logiczne jest ze jak szczelina bedzie za duża to sprzegiełko nie zaskoczy a jak szczelina będzie za mała to sprezarka będzie bić cisnienie stale az ukłąd sie rozleci z nadmiaru ciśnienia

Prawidłowa wartość szczeliny powietrznej w sprzegiełku komresora klimatyzacji to 0,3-0,5mm tak podaje manual

MitsuGo - 30-04-2019, 13:07

robertdg napisał/a:
Grendol napisał/a:
co do szczeliny to żadnej normy nie ma
Bzdury wypisujesz, tam zachodzą zjawiska magnetyczne i logiczne jest ze jak szczelina bedzie za duża to sprzegiełko nie zaskoczy a jak szczelina będzie za mała to sprezarka będzie bić cisnienie stale az ukłąd sie rozleci z nadmiaru ciśnienia

Prawidłowa wartość szczeliny powietrznej w sprzegiełku komresora klimatyzacji to 0,3-0,5mm tak podaje manual


Ponieważ padła mi klima (wygląda na cewkę) to się też zastanawiałem czy jakbym zespolił jakoś zasprzęglik z kołem pasowym to klima mogłaby pracować non stop :)
Jedak właśnie niewiedza co stanie się z ciśnieniem w układzie odwiodła mnie od tego testu. Z drugiej strony to chyba powinny być jakieś zawory bezpieczeństwa
aby ciśnienie mogło jakoś zejść z układu np. w przypadku awarii.

Cewka w sumie też nie powinna padać gdyż w obwodzie cewki jest chyba bezpiecznik termiczny (przewody jednak wchodzą z innej strony sprężarki jak ten od cewki), u mnie on ma przejście a cewka na omomierzu pokazuje ∞
Czy cewka mogła paść od jeżdżenia ze zbyt dużą szczeliną w okresie zimowym ?

zbychu74 - 30-04-2019, 13:32

MitsuGo napisał/a:
robertdg napisał/a:
Grendol napisał/a:
co do szczeliny to żadnej normy nie ma
Bzdury wypisujesz, tam zachodzą zjawiska magnetyczne i logiczne jest ze jak szczelina bedzie za duża to sprzegiełko nie zaskoczy a jak szczelina będzie za mała to sprezarka będzie bić cisnienie stale az ukłąd sie rozleci z nadmiaru ciśnienia

Prawidłowa wartość szczeliny powietrznej w sprzegiełku komresora klimatyzacji to 0,3-0,5mm tak podaje manual


Ponieważ padła mi klima (wygląda na cewkę) to się też zastanawiałem czy jakbym zespolił jakoś zasprzęglik z kołem pasowym to klima mogłaby pracować non stop :)
Jedak właśnie niewiedza co stanie się z ciśnieniem w układzie odwiodła mnie od tego testu. Z drugiej strony to chyba powinny być jakieś zawory bezpieczeństwa
aby ciśnienie mogło jakoś zejść z układu np. w przypadku awarii.

Cewka w sumie też nie powinna padać gdyż w obwodzie cewki jest chyba bezpiecznik termiczny (przewody jednak wchodzą z innej strony sprężarki jak ten od cewki), u mnie on ma przejście a cewka na omomierzu pokazuje ∞
Czy cewka mogła paść od jeżdżenia ze zbyt dużą szczeliną w okresie zimowym ?


To,że cewka padła to nic strasznego(cewki też się psują), nie radzę żeby sprzęgło było na stałe sprzęgnięte bo to nic dobrego nie wróży.Kup cewkę i tyle.

Hornet - 01-05-2019, 20:09

W układzie klimy powinien być zawór bezpieczeństwa, który opuści nadmiar ciśnienia. Kumpel ćwiczył kiedyś w golfie sprężarkę z podłączona "na lewo" cewką - otworzył mu się zawór i miał do czyszczenia komorę z oleju z układu klimatyzacji. Poza tym w samej sprężarce siedzi termik, który rozsprzęgla sprzęgło w przypadku przekroczenia temperatury (nie wiem czy czynnika czy samej sprężarki) - pominięcie tego może być katastrofalne.
MitsuGo - 02-05-2019, 18:45

Na stałe to ja tego nie chciałem robić ale zawór bezpieczenstwa jednak jest tak jak myślałem. Generalnie chodziło o to aby sprawdzić czy klima chłodzi.
Termik wygląda na sprawny tzn. ma przejscie a jedynie cewka ma przerwę. Chyba, że termik jest uszkodzony w ten sposób, że przy przekroczeniu temperatury nie rozłącza
obwodu elektrycznego czyli napięcia podawanego do cewki sprzęgła.
Teraz tylko pytanie czy wymieniać samą cewkę czy lepiej z całym sprzęgłem ?

Czy cewkę da się wymienić bez demontażu sprężarki z auta czyli w podobny sposób jak usuwanie podkładki.
Chodzi o to czy sprzęgło z cewką da się zdemontować po zdjęciu osłon z tworzywa na podlewarowanym aucie ? Jakie narzędzia w tym przypadku będą potrzebne ?

[ Dodano: 10-05-2019, 09:49 ]
Ponawiam pytanie, może ktoś jednak wie :

Czy sprzęgło z cewką da się zdemontować na zdjętym kole i podlewarowanym aucie bez demontażu sprężarki ?

Hornet - 10-05-2019, 17:16

MitsuGo napisał/a:
Czy sprzęgło z cewką da się zdemontować na zdjętym kole i podlewarowanym aucie bez demontażu sprężarki ?

Na moje powinno się dać (sam nie ćwiczyłem), ale trzeba będzie zdjąć lub poluzować pasek.
https://www.youtube.com/watch?v=6XDFKHtG0Dk



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group