To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

ASX Ogólne - ASX 1,6 - zużycie paliwa Warszawa i koszty

Tomi1111 - 17-06-2015, 09:34

jechałem wczoraj ASX i S-cross jeden po drugim. Moje subiektywne odczucia: pierwszy bardziej twardy, dźwignia zmiany biegów twardsza, za to wyższy i większa tylna kanapa (bez problemu zmieściłem dwójkę dzieci w fotelikach i osobę dorosłą pomiędzy). To co mnie negatywnie zaskoczyło to hałas odczuwalny szczególnie na tylnej kanapie, powyżej 90 km/k - jeśli miałbym wyjazd powyżej 50 km tego bym się nieźle umęczył, a pasażerowie jeszcze bardziej.

S-cross: mniej miejsca z tyłu, dorosła osoba siedzi bokiem, przodem - nie da się dłużej podróżować w pięcioro. Za to lepiej wyciszony, lepiej wchodzą biegi i mam wrażenie że bardziej dynamiczny (obydwa 1,6 i po 120 KM).

Szczerze powiem, nie wiem co wybrać. Większy i głośny, czy węższy ale przyjemniejszy w jeździe.

Jarl - 17-06-2015, 11:29

Ciekawe jak mogą różnić się wrażenia ludzi w identycznych z pozoru sytuacjach… Ja właśnie tył S-Crossa odebrałem jako nieco "obszerniejszy", przy czym wozimy się głównie w 3-4 osoby, pełny skład 5 osób baaardzo rzadko, no i z racji warunków fizycznych interesuje mnie głównie miejsce nad głową, mniej wszerz, a w ASX było go jednak ciut mniej.

Anyway, do przewożenia pełnych 5 osób rozszerzyłbym jeszcze zainteresowanie o Kia Sportage/Hyundai ix35, tam było chyba jeszcze więcej miejsca.

Mark442 - 17-06-2015, 11:39

Cenowo S-Cross jest droższy porównując wyposażenie w poszczególnych wersjach o ok. 10.000 zł. Popatrz na wersje ASX i S-Crossa i różnice cenowe w poszczególnych wersjach Premium (85 900) i Premium Plus (92 890), odnosząc je do wersji ASX Blue Sky (77 900)...
Nawet w najuboższych wersjach S-Cross to wydatek 72 900 zł w porównaniu do ASX 61 900 zł.

No, ale jeden woli córkę, a inny teściową. Wybór, jak zwykle nie należy do nas tylko do Ciebie... A marek i modeli dla "tego przypadku" jest multum na rynku (Hundai, Nissan, Renualt, Peugeot, Citroen, Kia, Honda, Toyota, Ford, VW, i wiele, wiele innych), czyli do wyboru do koloru. Czemu zatem wybierasz i myślisz tylko o dwóch modelach dwóch marek ?

Tomi1111 - 17-06-2015, 11:43

to ciekawe:)

Ktoś z właścicieli ASX może wypowiedzieć się jak jest z cenami i dostępnością części? Drogie? są zamienniki? Co najczęściej nawala? Z jakimi kosztami się liczyć?

Mark442 - 17-06-2015, 11:54

Póki co mam 5-letnią gwarancję z opcją dodatkowej gwarancji np. na wkłady do świateł i nie patrzę na takie "detale" jak ceny części zamiennych. Po prostu leję paliwo, dolewam płynu do spryskiwaczy i jeżdżę !!
A nawet gdybym musiał wymienić jakąś część, jest taki sklep w Japonii, który prowadzi sprzedaż wysyłkową oryginalnych części zamiennych do wszystkich wozów produkowanych w Japonii i dostarcza je do kraju via Cargo Okęcie w cenach 3-4 krotnie tańszych niż u naszych dealerów. A dealer nie ma prawa odmówić Ci montażu oryginalnej części na Twoje życzenie...

Dla mnie przez najbliższe lata to problem, który pomijam w swych kalkulacjach kosztów utrzymania ASX`a.

Tomi1111 - 17-06-2015, 12:19

dzięki Mark442, a wymiana oleju raz na 5000 km to plota czy prawda?
quarniento - 17-06-2015, 13:06

@Mark442
Podzielisz się namiarem na ten sklep ?

Mark442 - 17-06-2015, 13:09

Plota !! Ale... Pisałem o tym w innym wątku... Dla pewności przy dotarciu silnika obowiązują pewne zasady, o których pisał już na tym forum dealer z Białegostoku. Dla przypomnienia:
- do 3 500 - 5 000 km nie przekraczasz 3 500 obrotów,
- pomiędzy 3 500 a 5 000 km wymieniasz olej na nowy (ja wymieniłem na Amsoil 5W30, pamiętać należy o zaleceniach producenta (instrukcja do łapki - nie pamiętam dokładnie - ale chyba dla parametrów API powyżej SM i ACEA od 4 wzwyż),
- po czym śmigasz bez obaw (do końca pierwszego roku lub 20 kkm),
- wymianę robisz dla swego spokoju, a dealer robi to z Twoich materiałów (nie ma prawa odmówić; koszt oleju to 210 zł plus koszt filtru niecałe 45 zł, całość z robocizną 327 zł)
Moje zużycie paliwa na 100 km jazdy mieszanej (miasta i trasa) to 6,2 do 7,2 l, Zawsze większe przy użyciu tempomatu (ok. 0,5 do 1,0 l więcej na 100 km). Najniższe odnotowane na trasie to 5,8 l (ale jazda jak Bozia przykazała (do 90 km/h), bez przyspieszeń i gwałtownego hamowania. Pamiętaj, że tempomat trzyma Ci stałą prędkość bez wyjątku z góry, czy pod górę), a pod górę zużycie chwilowe wzrasta).
No i oczywiście inne prawdy, zużycie zależy od stylu jazdy (noga ciężka lub lekka) i od jakości paliwa (ja mam doświadczenie z dwoma stacjami BP (nie polecam) i Statoil (polecam). Ale to się różni od regionu Polski.... Nie tankuję od dawna na Orlenie (tutaj co stacja i co sprzedawca (ajent) do różne paliwo. A na innych stacjach też wystrzegam się nawet tzw. dolewania, bo może mi zabraknąć.

Jarl - 17-06-2015, 14:23

Kol. Mark 442 operuje chyba starym cennikiem S-Crossa. Spokojnie można kupić całkiem nieźle wyposażoną wersje Premium rocznik '15 za 68 tys. tak gwoli ścisłości.

Jakby nie było, ASX i S-Cross są to samochody dość zbliżone i pod względem gabarytów, i osiągów i ceny, toteż w wyborze można spokojnie kierować się czynnikami subiektywnymi.

Mark442 - 17-06-2015, 15:33

Kol. Jarl nie czyta tekstów dopisanych małymi literami do cen promocyjnych tego modelu na rok 2015, dlatego podałem ceny detaliczne bez promocji. Klienta należy "złapać" na różne sposoby, co nie zawsze jest zgodne z hasłami marketingowymi stosowanymi w naszym kraju. Ceny pochodzą z oficjalnej broszury (http://www.suzuki.pl/auto/pdf/cennik.pdf), a nie z marketingowego bełkotu na stronie www...., czyli cennika obowiązującego od 12.02.2015 r.
sla - 17-06-2015, 18:49

Każdy robi to co lubi, jeden może sprowadzać części z Japonii, żeby było taniej, inny nawet może pokusić się o ich wyprodukowanie, ja lubię oddać samochód do dobrego warsztatu, żeby wszystko było zrobione jak należy, a samemu w tym czasie zarobić na to pieniądze. :lol:
Mark442 - 17-06-2015, 22:20

Kol sla - A kto tu pisze o samodzielnych naprawach w okresie gwarancji ?? Proponuję czytać uważnie i ze zrozumieniem, a ręce trzymać z dala od klawiatury i pisania (wydawania) osądów niezgodnych z intencjami piszących wyżej.... Lepiej nie pisz nic !!
sla - 17-06-2015, 22:38

A gdzie ja piszę o samodzielnych naprawach w czasie gwarancji? Nie mogę zauważyć.
Może Kolega poda gdzie tak tanio można zamówić oryginalne części z Japonii, 3-4 krotnie taniej, to jak darmo , i jeszcze szybciej je otrzymać, są zainteresowani.

Mark442 - 18-06-2015, 09:47

A w jakim celu mam podać namiary? Skoro w tym samym czasie kolega może oddać wózek do warsztatu i zarabiać kasę !! Strata i czasu i pieniędzy...

EOT w tym wątku !

Jarl - 19-06-2015, 12:37

Na marginesie naszej dyskusji o cenach, zastanawiałem się kiedyś jaki jest sens utrzymywania na oficjalnych stronach importerów tych cen katalogowych, gdy realne ceny transakcyjne są o nawet >15% niższe od tych "oficjalnych".
Tu może chodzić o swego rodzaju święty spokój względem importerów z bogatszych krajów, którzy narażeni są na import paralelny właśnie z krajów, gdzie dane modele sprzedawane są, ze względu na różnicę siły nabywczej, w niższych cenach.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group