Outlander I GEN Techniczne - Przerywa przy ruszaniu tłucze z tyłu po wymianie tulei dyfra
elektryk - 05-10-2015, 12:55
Czy "tłucze" masz na myśli przy ruszaniu czy przy jeździe?
Ja miałem okazję jechać wczoraj po kielichu na tylnej kanapie i wyraźnie słychać u mnie że z tyłu puka. W tej chwili mam taką teorię że poliuretany trzymają dyfer bardzo sztywno, natomiast silnik, skrzynia i transfer mogą się wychylać. To powoduje że przy każdym ruszaniu dyfer dostaje po dup..ie, być może to stuka zębatka od strony wału napędowego która się porusza przód-tył. Tyle że nawet jeśli do tego dźwięku przyczyniały się sztywne poliuretany z tyłu, to wydaje mi się że nadal nie powinno być takiego wyczuwanego ruchu na drążku biegów.
Powoli przymierzam się do wymiany poduszek silnika, przedniej i tylnej. Być może nowe sztuki okażą się sztywniejsze.
Paput - 05-10-2015, 22:18
elektryk napisał/a: | Czy "tłucze" masz na myśli przy ruszaniu czy przy jeździe?
Ja miałem okazję jechać wczoraj po kielichu na tylnej kanapie i wyraźnie słychać u mnie że z tyłu puka. W tej chwili mam taką teorię że poliuretany trzymają dyfer bardzo sztywno, natomiast silnik, skrzynia i transfer mogą się wychylać. To powoduje że przy każdym ruszaniu dyfer dostaje po dup..ie, być może to stuka zębatka od strony wału napędowego która się porusza przód-tył. Tyle że nawet jeśli do tego dźwięku przyczyniały się sztywne poliuretany z tyłu, to wydaje mi się że nadal nie powinno być takiego wyczuwanego ruchu na drążku biegów.
Powoli przymierzam się do wymiany poduszek silnika, przedniej i tylnej. Być może nowe sztuki okażą się sztywniejsze. |
przy ruszaniu, jak gorzej rusze to porafi i ze 4 razy uderzyć
przy jeździe mam to co ty, wyczuwalny ruch drążka przy zmianie biegów
Byłem dzisiaj u znajomego mechanika ja w aucie on w kanale i stwierdził że podpora tylna wału chociaż ma całą gumę to leży nisko na obudowie i jak ją szarpał to tłukła ewidentnie. Podczas ruszania z pierwszego biegu stwierdził że tuleje od zawieszenia dyfra trzymają dobrze ale też to może uderzać. Stwierdził także że to może być wina sprzęgła i że sam do końca nie wie
Jeździć póki nie padnie totalnie
bleki28 - 13-11-2015, 14:26
na pewno nie sprzęgło gdyż mam wymienione na nowe i te same objawy któryś z kolesi też twierdził że przyczyną stuków może być brak podkładek balansujących na łapach tylnego mostu
[ Dodano: 13-11-2015, 14:28 ]
MR491694
monsun - 20-11-2015, 19:54
Tez mam problemy z bujaniem budy, nienawidze tym autem jezdzic w korkach.
Ja jakies dwa lata temu robilem remont całego zawieszenia z tyłu (miałem koślawe koła i skrzypiące zawieszenie) oraz wymieniłem także gumy dyfra na poliuretany bo gumy były wybite.
Podkładki? O!
Mechanicy wymieniając te gumy nie wlozyli jakis podkładek bo ponoc nie pasowaly z poliuretanami. Moze to jakis trop?
elektryk - 20-11-2015, 23:06
monsun napisał/a: | Mechanicy wymieniając te gumy nie wlozyli jakis podkładek bo ponoc nie pasowaly z poliuretanami. Moze to jakis trop? | Brzmi to jak podkładki jakie dają ci z Olkusza do poliuretanów, wyglądają jak zwykłe płaskie podkładki.
bleki28 - 22-11-2015, 11:00
tuleje z Olkusza obniżają cały dyfer gdyż są większe ja przełożyłem z powrotem na orginalne ale bez tych podkładek gdyż ich nie mam muszę zastosować jakieś podkładki gumowe bo org. kosztują ok 37 zł.Jednak twierdze że o te tuleje olkuskie most dostał po dupie i tam na mech wałku uderzającym pojawił się luz i dlatego są te zachwiania napędem nie dowiemy się dopóki nie zajrzymy do środka
elektryk - 24-11-2015, 08:06
bleki28 napisał/a: | Jednak twierdze że o te tuleje olkuskie most dostał po dupie i tam na mech wałku uderzającym pojawił się luz i dlatego są te zachwiania napędem nie dowiemy się dopóki nie zajrzymy do środka | Dokładnie takie samo wrażenie miałem po założeniu tych tulei, oryginały dawały większy ruch dyfra. Być może jakby założyć poliuretany do silnika to by nie miało to wpływu na uszkodzenia dyfra.
|
|
|