To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[02-06]Lancer CS0 - Lancer [CS3W] 1.6 - Cewka zapłonowa

umberlee - 29-06-2017, 21:21

popsikałem przewody i zaczeły iskrzyć. Ciekawe, bo w marcu były wymieniane, wsadzono mi blueprinty i wytrzymały 2tys...

Zmieniłęm przewody na NGK i juz nie szarpie, natomiast przy włączonej klimie i jeździe na LPG auto wyraźnie gorzej się zbiera, ma takie jakby "dziury" w przyszpieszaniu. To jest normalne przy LPG?
Zmierzyłbym te cewki ale manual nic mi nie mówi, nie ma tam opisane które piny należy mierzyć a ja też, niezbyt światły w tej dziedzinie...

zbychu74 - 29-06-2017, 22:28

Jeżeli masz multimetr to cewkę mierzysz tam gdzie wkładasz kabel wn. i fajkę.Oporność to
od 8,5 kohm do chyba 11,5kohm jeżeli oporność wyższa od 11,5 kohm to cewka do wymiany.Warto jeszcze sprawdzić cewkę czy nie ma przebicia do masy tj.gdzieś w ciemnym miejscu popryskać cewkę i patrzeć czy nie iskrzy.
Odnośnie lpg to napisz jakie masz graty tj.wtryskiwacze,reduktor, i sterownik i najlepiej jakieś zdjęcie spod maski i ile instalka przejechała.
A blue print też przerabiałem syf jak biabli.

umberlee - 01-07-2017, 17:46

dzięki za porady, pomierzę to w wolnej chwili. Widziałem filmy gdzie sprawdzali cewki multimetrem, ale od strony gdzie podłącza się wtyczkę od instalacji, tez tak probowalem ale nie bardzo wiedziałem czego szukam, wartosci w obydwu cewkach były zbliżone.

LPG mam zestaw od Tartarini montowany w Niemczech ok 8 lat temu, niestety nie wiem czy wszystkie komponenty są Tartarini czy tez innych producentów. 2 miesiące temu wymieniłem sterownik bo zaczął podawać gaz i benzynę na 3 cylinder jednocześnie. Wymieniłem na używkę bo tego modelu już nie produkują ;) Prawodopodobnie w przyszlosci czeka mnie wymiana na cos nowszego, musze pozbierac troche szekli na ten cel póki co. Nie wiem czy na poprzednim sterowniku było podobnie bo auto kupiłem w listopadzie i nie używałem klimatyzacji, jedynie profilaktycznie raz w tygodniu na chwilę.

zbychu74 - 01-07-2017, 18:02

Osiem lat to trochę przejechała ta instalka ,ma prawo nie domagać.Jeżeli chcesz jeździć tym autkiem jeszcze parę lat to zainwestuj w dobre wtryskiwacze i reduktor no i potem porządne strojenie na korekty obd i afr.
evoIX - 22-10-2017, 19:28

Chciałbym wymienić kable i chyba cewki bo po spryskaniu wodą zaczęły iskrzyc. Z jakiej firmy polecacie żeby wytrzymało kilka lat i jakie świece do tego?
zbychu74 - 23-10-2017, 18:19

Kable ngk,beru,osobiście cewki kupiłem firmy bremi i śmiga.
mani3kmzks - 12-12-2017, 21:44

umberlee napisz coś jak widzisz ten post jak tam sie jeździ obecnie?

Ogólnie proszę o cierplliwość w czytaniu ale w miarę mozliwości o podzielenie się wiedzą.

Pacjent 4g18 lancer sedan 1.6 98km

Coś ostatnio dzieje się z lancerkiem. 2 razy wyskoczył mi błąd wypadania zapłonu(który potem znikł sam) i:
Raz na jakiś czas właśnie nie potrafię określić okoliczności kiedy to się dzieje spada moc. może to jak jakaś wilgoć wejdzie pod maskę??? sam nie wiem ale chyba nie choć nie jestem pewien....Robi sie mulasty ale potem to znika, dodam że rzecz dzieje się od jakichś 10kkm gdy tak miałem ostatnio to olej wyszedł mi czarny z silnika po 10 tysiącach i to niecałych.... jak z jakiegoś diesla a mechanik stwierdził brzydkie przepalone świece....

Wymieniłem świece, wymieniłem kable na NGK ale nie wymieniłem cewek i chyba to był mój błąd.... wydawało się że problem znikł ale nie do końca gdyż problem wrócił odkopałem ten temat i zrobiłem dziś test po ciemku z wodą na kable/cewki i iskra zaczęła tańczyć pod maską- na lewym kablu stojąc na wprost auta najbardziej w okolicy prawej cewki i lewej też. Ogólnie tańczyła.

2. to że kabel/kable są nowe może oznaczać że to przebicie na nich przechodzi od cewki?(w końcu kable łączą się z cewkami też)

3.Czy może tak się stać iż przy wymianie świec/kabli a pozostawieniu wadliwych cewek popsuło też kable?

rudi88 - 12-12-2017, 21:58

A robiłeś tez głowicę, uszczelniacze zaworowe przy okazji pierścieni? Bo mój po remoncie nie bierze oleju w ogóle.
mani3kmzks - 10-01-2018, 10:42

Pany wygląda na to że cewki mają dość życia na tym świecie.

Pytanie czy cewka jak poniżej jest cokolwiek warta? bo cena w porównaniu do kolejnego linka niska. Ewentualnie jakie cewki mają dobry stosunek jakoś/cena ? Przy okazji napiszcie też jakie kable wsadzaliście ? ja wymieniłem na bosch ale nie wiem czy są dobre... mam wątpliwości.

http://allegro.pl/cewka-z...7126826975.html

http://allegro.pl/cewka-z...6918764644.html

rudi88 - 10-01-2018, 17:03

Mam jedną taką cewkę u siebie od dwóch lat. Działać działa, nie mam zastrzeżeń. A kupowałem na szybko żeby włożyć cokolwiek bo jedna oryginalna przestała działać zupełnie.
mani3kmzks - 11-01-2018, 19:39

rudi88 napisał/a:
Mam jedną taką cewkę u siebie od dwóch lat. Działać działa, nie mam zastrzeżeń. A kupowałem na szybko żeby włożyć cokolwiek bo jedna oryginalna przestała działać zupełnie.


Rudy tą NTY? Podobno to Japonia produkcji Koreańskiej i dzwoniłem w 2 miejsca w których mówili że to dobry produkt, stąd moje zdziwienie skoro cena dwukrotnie niższa.

rudi88 - 11-01-2018, 20:00

Tak tą NTY od dwóch lat. Też wątpiłem czy będzie działać ale nie miałem wyboru bo auto stanęło na drodze a w najbliższym sklepie tylko to mieli.
umberlee - 12-01-2018, 00:09

mani3kmzks napisał/a:
umberlee napisz coś jak widzisz ten post jak tam sie jeździ obecnie?

Ogólnie proszę o cierplliwość w czytaniu ale w miarę mozliwości o podzielenie się wiedzą.

Pacjent 4g18 lancer sedan 1.6 98km

Coś ostatnio dzieje się z lancerkiem. 2 razy wyskoczył mi błąd wypadania zapłonu(który potem znikł sam) i:
Raz na jakiś czas właśnie nie potrafię określić okoliczności kiedy to się dzieje spada moc. może to jak jakaś wilgoć wejdzie pod maskę??? sam nie wiem ale chyba nie choć nie jestem pewien....Robi sie mulasty ale potem to znika, dodam że rzecz dzieje się od jakichś 10kkm gdy tak miałem ostatnio to olej wyszedł mi czarny z silnika po 10 tysiącach i to niecałych.... jak z jakiegoś diesla a mechanik stwierdził brzydkie przepalone świece....

Wymieniłem świece, wymieniłem kable na NGK ale nie wymieniłem cewek i chyba to był mój błąd.... wydawało się że problem znikł ale nie do końca gdyż problem wrócił odkopałem ten temat i zrobiłem dziś test po ciemku z wodą na kable/cewki i iskra zaczęła tańczyć pod maską- na lewym kablu stojąc na wprost auta najbardziej w okolicy prawej cewki i lewej też. Ogólnie tańczyła.

2. to że kabel/kable są nowe może oznaczać że to przebicie na nich przechodzi od cewki?(w końcu kable łączą się z cewkami też)

3.Czy może tak się stać iż przy wymianie świec/kabli a pozostawieniu wadliwych cewek popsuło też kable?


Hej, dopiero teraz wszedłem na forum. U mnie jest OK, wymieniłem kable z Blueprint na NGK i jest OK juz kilka miesięcy.
Teraz mam inną zagadkę - pare dni temu wyskoczył mi check engine, który to okazał się błędem P0420 - coś z katalizatorem. Póki co mi go skasowano i się nie wyswietla, zobaczymy jak długo...

Co do twojego pytania o cewki to ja bym jednak brał Delphi, nie stoi za tym jakaś moja praktyka, no ale Delphi jednak marka która robi seryjne podzespoły do aut...
Z zamiennikami jest różnie, facet do którego jeżdże na przeglądy i okresowe wymiany specjalizuje się w japońcach i zachwalał zamienniki Blueprint. Termostat - OK, ale np. kable WN nie wytrzymały mi 2tys km.

rudi88 - 12-01-2018, 08:45

Też jakoś specjalnie nie polecam tych cewek. Po prostu mam jedną i działa. Druga do tej pory siedzi oryginalna.
Ajlar - 27-01-2018, 19:56

Hejka!
Od mechanika (wymienial mi cewke z 3-4 miesiace temu) dowiedzialem sie, ze w przypadku cewek Delphi - sa robione na jednej tasmie z cewkami marki SKV (roznia sie tylko logo), a te SKV sa 2-3 krotnie tansze - mozna w necie poszukac.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group