To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - Hamulce O1 T UPGRADE

Fragu - 13-01-2016, 07:05

staszq2 napisał/a:
nie ma na forum nikogo kto mógł by to potwierdzić żeby postawić kropkę na i


Jak kupię Outka to pierwszą rzeczą będzie zmiana hamulców :)

Tarcze EBC ogólnie zbyt cudowne nie są, słyszałem sporo narzekań. Np w Madzi CX-7 2.3T problem jest taki sam jak w Outku. Oryginalne tarcze gną się jak plastelina. Znajomy po zakupie nowej Mazdy po kilku tysiącach km pojechał do ASO się bić o jakiś upgrade hamulców....i udało się. W ASO zamontowali mu tarcze sp performance drilled slotted. Problem ustąpił, tarcze pracują normalnie :)

W@sio - 13-01-2016, 10:02

Łukasz, no chyba, że kupisz porobionego ;-)
Fragu - 13-01-2016, 10:23

To pamiętaj W@sio, najpierw swap hamulców później telefon do mnie :P :lol:
Sxizo - 13-01-2016, 12:01

O SP Performance też dobre opinie słyszałem, w brakes.pl polecili mi zestaw tarcze SP i klocki Galfer, ale ja się wciąż zastanawiam nad swapem..


BTW:Przydałby się jakiś temat zbiorczy na temat różnych modyfikacji w O1T :) Samochód zacny i aż kusi żeby coś przy nim modzić :D

staszq2 - 13-01-2016, 13:16

Fragu napisał/a:
tarcze sp performance drilled slotted. Problem ustąpił, tarcze pracują normalnie

Czyli można by przyjąć, że te tarcze dały by radę w OT1 - czyli jedna alternatywa już jest co do wyboru firmy

[ Dodano: 02-03-2016, 10:29 ]
4000 km zrobione na StopTechu - ogólnie jestem zadowolony, tarcze nie biją, czyli to co było priorytetem dla mnie zostało osiągnięte :mrgreen: "Byczkiem" nie ścigam się w ulicznych wyścigach więc przy długiej agresywnej jeździe nie mam pojęcia jak się zachowają aleeeee, podczas strojenia LPG na highway ( to hell :twisted: ) Misio był rozpędzany do 200-220 po czym często mocny hamunek do 120-100, w ciągu godziny około 20 takich serii - tarcze po 2 takich strojeniach nadal nie biją więc uważam to za sukces. Ostatnio 2 razy z 230 do 60 ( na granicy przyczepności bo zimówki cierpiały ) wszystko jest OK. Co do zużycia tarcz i klocków to nic specjalnego nie zauważyłem.
Podsumowując: komplet tarcz i klocków StopTech w seryjnym rozmiarze daję radę i można go śmiało polecić. Cena prawie 1700 zł za komplet na przód, skąpi powiedzą że wolą tańczy komplet za 400 zł i 4 razy wymienią ale czy to ma sens? U mnie nowe tarcze firmy mi nieznanej wytrzymały 1000 km ( bicie ) a klocki po 20000 zużyte prawie do zera.

valdaz - 03-03-2016, 18:10

Witam,
przy moim nowym nabytku tarcze nie biją, ale bardzo szybko się przegrzewają. Zakupiłem więc zestaw polecony przez brakeparts.pl czyli:
- tarcze DBA T2,
- klocki HAWK HPS (na brakes.pl tez je polecali ale tu było taniej;)
Usłyszałem, że hamulce powinny być delikatnie lepsze, ale ten zestaw na pewno się nie przegrzeje i będzie trwały. Całość za 1331zł. Jak założę i przejadę trochę km to podzielę się spostrzeżeniami.

Fragu - 04-03-2016, 14:06

Ciekawy zestaw, w teorii powinien się sprawdzić :wink: Czekamy więc na recenzję.
Osobiście interesuje mnie Twoja opinia o klockach Hawk HPS.

staszq2 - 04-03-2016, 14:40

valdaz napisał/a:
przy moim nowym nabytku tarcze nie biją, ale bardzo szybko się przegrzewają.

Tarcze się przegrzewają czy płyn Ci gotuje i brak hamulca?
valdaz napisał/a:
ale ten zestaw na pewno się nie przegrzeje

Oby płyn Ci się zagotował to będzie git, znaczyło będzie że zestaw daje radę
valdaz napisał/a:
Jak założę i przejadę trochę km to podzielę się spostrzeżeniami.

Zrób po 500 km taki test jak ja i powtórz po 2-3 kkm
staszq2 napisał/a:
rozpędzany do 200-220 po czym często mocny hamunek do 120-100, w ciągu godziny około 20 takich serii - tarcze po 2 takich strojeniach nadal nie biją więc uważam to za sukces. Ostatnio 2 razy z 230 do 60 ( na granicy przyczepności bo zimówki cierpiały )

Jak po tym nie będzie bicia to będą godne do polecenia :mrgreen:

valdaz - 04-03-2016, 18:29

Tak z płynem oczywiście masz rację a ja nie dopisałem, bo nowy płyn hamulcowy już jedzie do mnie Motul RBF 660.
Zwierzu - 07-03-2016, 23:09

ATE Tarcze plus klocki standardowe śmietnik natychmiast
Założyłem EBC Turbo Groove też już zaczynają bić

Przeczytałem już chyba wszystko ale nie znalazłem kogoś kto powiedział by konkretnie jaki SWAP zrobić i co jest do przerabiania.
Straszna lipa z tymi heblami.

staszq2 - 08-03-2016, 10:58

Zwierzu napisał/a:
Założyłem EBC Turbo Groove też już zaczynają bić

A można wiedzieć ile nabiłeś na nich km?
Zwierzu napisał/a:
nie znalazłem kogoś kto powiedział by konkretnie jaki SWAP zrobić i co jest do przerabiania.

Zwrotnice od EVO i komplet tarcz i zacisków będzie P&P tylko prawdopodobnie przy wymianie zwrotnic rozsypią się czujniki ABS wiec dodatkowy koszt. Ewentualnie kolega W@sio może się wypowie czy już przerobił swoje heble na te od EVO ? :mrgreen:

Zwierzu - 10-03-2016, 20:58

[quote="staszq2"]
Zwierzu napisał/a:
Założyłem EBC Turbo Groove też już zaczynają bić

A można wiedzieć ile nabiłeś na nich km?


2 tys km...

W@sio - 10-03-2016, 22:06

Jest sposób żeby ominąć wymianę zwrotnic. PromotoR ma w ofercie dystanse do zacisków - kwestia dogadania ceny :-)
Odpowiadając - jeszcze nie znalazłem czasu zeby się zająć strojeniem, czy heblami:-)

Fragu - 15-03-2016, 07:44

Zwierzu napisał/a:
EBC Turbo Groove


Słyszałem już kilka niepochlebnych opinii.
Lepiej chyba wybrać DBA, SP, albo Black Diamond...i koniecznie dobre klocki do tego, Hawk, Galfer

Sxizo - 18-04-2016, 17:26

W@sio napisał/a:
Jest sposób żeby ominąć wymianę zwrotnic. PromotoR ma w ofercie dystanse do zacisków - kwestia dogadania ceny :-)
Odpowiadając - jeszcze nie znalazłem czasu zeby się zająć strojeniem, czy heblami:-)


Mają już gotowe adaptery? Nie trzeba do nich jechać na pomiary? :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group