To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander III GEN Techniczne - Pierwsze poty?

regon - 14-01-2016, 23:11

benzyniak wygląda inaczej ale plama była przy korku.
mkm - 15-01-2016, 03:35

Grimm, popraw korek, wytrzyj syf i patrz czy będzie się pocił.
Jak tak to szukaj dalej - jak nie to nie zawracaj sobie głowy.

Dla uspokojenia moge napisac, że kropla oleju na pokrywie zaworów (lub ogólnie "na silniku") potrafi narobić ładnego bałaganu wizualnego :wink:

Grimm - 15-01-2016, 07:38

mkm olej wymieniłem podczas drugiego przeglądu czyli w listopadzie. Na bagnecie było go troszkę pod literką "F" czyli Full. Dziś jest go poniżej połowy skali na bagnecie. Ubyło go dość sporo. Najlepiej to umyć tak jak mówisz i obserwować tylko najgorsze, że nie mogę odkręcić korka od wlewu oleju. Kolega (zawodowy bokser) też wczoraj próbował :lol: Niestety musi jeszcze trochę poćwiczyć :| Dziś się umawiam do Marek.
rezon - 15-01-2016, 08:52

Prawdopodobnie zniekształciła się uszczelka. Być może wykonana została z gumy mało odpornej na temperaturę i/lub olej. Dlatego nie jest szczelne - nierówno przylega, i nie da się odkręcić. Raz miałem taką historię w latach 90-tych. Przyczyną wyrzucania oleju może być też niedrożna odma, przedmuchy do skrzyni korbowej (zużyte uszczelniacze zaworów, pierścienie) - miałem coś takiego w Ładzie, która w ten sposób sygnalizowała konieczność remontu uszczelniaczy zaworów ;) . VW też mówi, że zużycie oleju do 1l/1kkm to normalna sprawa - nie jest normalna, już stwierdzono nieprawidłową konstrukcję pierścienia zgarniającego i niestety ludzie w PL naprawiają za własną kasę silniki TSI sprzed 2012.
Grimm napisał/a:
Na bagnecie było go troszkę pod literką "F" czyli Full. Dziś jest go poniżej połowy skali na bagnecie. Ubyło go dość sporo. Najlepiej to umyć tak jak mówisz i obserwować tylko najgorsze, że nie mogę odkręcić korka od wlewu oleju.
Przyczyna może być w filtrze oleju - część oleju poszła do niego, ale to jeśli pierwsze sprawdzenie miało miejsce przed uruchomieniem silnika. Jeśli po uruchomieniu, to dolałbym równo do F, następnie obserwowałbym poziom oleju, sprawdził po 1kkm i ew. ponownie uzupełnił patrząc ile weszło.
Duże znaczenie ma prędkość z jaką jeździsz. W Outku 2.0DiD (silnik VW) do 120 nie brał oleju, pow. 120 zaczynał brać olej - nawet do 0,5l/1kkm, ale nie wyrzucał go przez korek.

jacekk - 15-01-2016, 09:32

A korek odkręcałeś przy ciepłym czy zimnym silniku? Korek jest z tworzywa sztucznego czyli materiału o dużej rozszerzalności cieplnej.
Grimm - 15-01-2016, 09:35

jacekk napisał/a:
A korek odkręcałeś przy ciepłym czy zimnym silniku? Korek jest z tworzywa sztucznego czyli materiału o dużej rozszerzalności cieplnej.


Jasne, że na zimnym :)

[ Dodano: 19-01-2016, 14:42 ]
Jedyna opcja wycieku w-g Auto-TEST to uszczelka od wlewu oleju. Umyli to co się zabrudziło i muszę to kontrolować. Zobaczymy...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group