To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero III - [3.2 DID] Nagle zgasło-nie zapala

zeeb - 01-01-2017, 19:07

Jesli dobrze pamiętam to przesuwając nastawnik w stronę kabiny zwiększasz dawkę paliwa. Liczą się dziesiąte milimetra. Jeśli przesuniesz zbyt daleko to palił będzie fajnie ale sterowanie skrzynią będzie złe. Rozkręcałem kilkanaście razy ustrojstwo zanim w końcu trafiłem prawie idealnie. Możesz sobie ulatwić przy udziale drugiej osoby. Przykręć wstępnie nastawnik bez podłączania kolektora i calego ustrojstwa. Posadz kogoś za kierownicą żeby próbował odpalić. Ty w tym czasie delikatnie go przesuwaj aż silnik zaskoczy. Jak odpali to masz połowę sukcesu. :) Teraz jazda próbna żeby sprawdzić czy skrzynia przekłada biegi właściwie. Do tego szybkie przyspieszanie żeby sprawdzić czy nie przejdzie w stan awaryjny przy 2800-2900obr.

Niestety idealnie nie ustawisz :( będzie kręcił dłużej niż do tej pory (nie odpalisz w tzw pół obrotu) ale wszystko będzie działało. :)

piotr_e - 31-12-2017, 12:41

Bardzo dziękuję za wskazówki, dzięki nim udało się uruchomić samochód. Inną kwestią jest to, że wracając od ojca po naprawie rozbiłem swój samochód ( styczeń 2017 ) co mi pokomplikowało mocno cały rok..

Ale wracając do Pajero.. Faktycznie problemem było umieszczenie nastawnika dawki na pompie w złym miejscu, decydują dziesiąte części milimetrów jak nie setne!

Miałem zamontowany nastawnik ale nie dokręcony mocno, potem założyłem przewody paliwowe i odpalałem samochód bez kolektora ssącego aż zacznie palić i chodzić "ładnie". Przesuwania nastawnika dokonywałem za pomocą trzonka od siekiery podpartego o nastawnik a z drugiego końca podawałem impulsy młotkiem aby zmienić jego ustawienia ( przesuwać w kierunku kabiny - faktycznie to zwiększa dawkę ). Tym sposobem trafiając w pierwsze lepsze ustawienie ( silnik odpalał, pracował, dał się zgasić ) dokręciłem nastawnik i poskładałem wszystko w całość.

Sterowanie skrzynią nie dotyczy tego Pajero, skrzynia manualna :)

Po roku jazdy kilka razy ojcu auto weszło w tryb serwisowy podczas wyprzedzania - nagła utrata mocy przy około 3 tyś obrotów - ale nie miałem okazji odczytać błędu. Najważniejsze, że odpala i jedzie przed siebie - dzielny wojownik :)

Zdjęcia padły na pierwszej stronie, pozwolę je sobie podlinkować ponownie na jakimś wiecznym serwerze ;)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group