To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Forum ogólne - PORD - test pierwszy

Adaho_krak - 03-03-2007, 16:20

odp. A jest prawidłowa znaki działają tylko wtedy gdy nie działa sygnalizacja świetlna, światło zielone bez strzałek mówi nam o otwartym kierunku (drodze z pierszeństwem) na wprost, znaki nas w tym przypadku nie obchodzą, a są po to żeby ustalać pierszeństwo gdzy światła są nieczynne (nie świecą lub sygnalizator w kolorze żółtym miga)
arekp - 03-03-2007, 16:59

adaho_krak napisał/a:
światło zielone bez strzałek mówi nam o otwartym kierunku (drodze z pierszeństwem) na wprost


Swiatlo zielone zezwala na wjazd na skrzyzowanie - a dopiero dodatkowo okreslone strzalkami wskazuje ktory kierunek ma prawo na to skrzyzowanie wjechac.

adaho_krak napisał/a:
znaki nas w tym przypadku nie obchodzą, a są po to żeby ustalać pierszeństwo gdzy światła są nieczynne (nie świecą lub sygnalizator w kolorze żółtym miga)


Z tym bym wlasnie dyskutowal. Skoro otwarte zostalo prawo do wjazdu na skrzyzowanie (bez dodatkowego okreslenia kierunku strzalka) nalezaloby stosowac sie do znaku okreslajacego droge glowna - z pierwszenstwem.

Adaho_krak - 03-03-2007, 17:23

arekp napisał/a:
Swiatlo zielone zezwala na wjazd na skrzyzowanie

tu się mylisz oznacza otwarty ruch na wprost istnieją sygnalizatory kierunkowe i one to otwierają ruch w booook a także mają zastosowanie sygnalizatory z użyciem znaków nakazu jazdy w kodeksie drogowym jest to jasno określone

arekp napisał/a:
nalezaloby stosowac sie do znaku okreslajacego droge glowna


dokładnie drogę głóną w tym przypadku określa światło zielone otwierające kierunek ruchu na wprost

Krzyzak - 03-03-2007, 19:37

takie skrzyzowanie jest tez w Tczewie - i tam swiatla sa tak zrobione, ze ZAWSZE wykluczaja mozliwosc kolizji
piotras - 03-03-2007, 20:40

Ja stawiam na A. Chyba że wyłączą się sygnalizatory. Odp. B to rozważanie takiej systuacji jak np. mamy zielone na wjazd z drogi która ma oznakowanie jako podporządkowana - i co wtedy zatrzymujemy się i puszczamy tych co mają czerwone bo pod sygnalizatorem jest znak z pierszeństwem przejazdu ? Jak działa sygnalizacja to reszta znaków nas nie interesuje.
Adaho_krak - 03-03-2007, 20:43

piotras napisał/a:
Jak działa sygnalizacja to reszta znaków nas nie interesuje.


piotras, i właśnie dlatego B

[ Dodano: 03-03-2007, 20:45 ]
Kurcze teraz źle przeczytałem pytanie odp. A oczywiście ale moje argumenty zostają :oops:

josie - 03-03-2007, 23:24

A, zgadzam się z kolegami :wink:
JCH - 04-03-2007, 08:28

Po długich zastanawianiach wybrałem odpowiedź A. Natomiast moja żona, która od ok. 3 lat próbuje zrobić prawko odpowiedziała bez zastanawiania - "no jasne, że A" :shock:
mlun - 04-03-2007, 19:12

Według mnie odp. B U mnie w mieści jest takie skrzyżowanie ale bez sygnalizacji no i jadą najpierw ci z pierszeństwem.
michalp - 04-03-2007, 19:24

mlun napisał/a:
Według mnie odp. B U mnie w mieści jest takie skrzyżowanie ale bez sygnalizacji no i jadą najpierw ci z pierszeństwem.


No właśnie dlatego, że bez sygnalizacji. Światła zmieniają wiele.

arekp - 04-03-2007, 22:31

michalp napisał/a:
mlun napisał/a:
Według mnie odp. B U mnie w mieści jest takie skrzyżowanie ale bez sygnalizacji no i jadą najpierw ci z pierszeństwem.


No właśnie dlatego, że bez sygnalizacji. Światła zmieniają wiele.


Dokladnie, rozchodzi sie wlasnie o te swiatla.

mlun priorytety sa takie: osoba kierujaca ruchem, swiatla, znaki

Problem w tym, ze dwa takie cholerne skrzyzowania w Szczecinie calkowicie burza porzadek. Sygnalizacja sprawia, ze droga glowna nagle przestaje byc droga glowna - co za tym idzie traci pierwszenstwo. A przynajmniej do odpowiedzi 'A' sklania sie wiekszosc osob ze Szczecina bioracych udzial w dyskusji z czym np. ja sie nie zgadzam.

[ Dodano: 2007-03-04, 23:42 ]
Poszeszmy przyklad o rozbudowe drogi poludnie-zachod do 3 pasow dla kazdego kierunku jazdy (6 pasow w sumie) a nitki z polnocy i ze wschodu to 1 pas dla kazdego kierunku (2 pasy w sumie). Ustawienie znakow i sygnalizacji sie nie zmienia.

Czy nadal twierdzicie, ze ta pojedyncza droga z polnocy ma wieksze prawo niz 3-pasmowa droga poludnie-zachod?

szczeslaw - 05-03-2007, 00:12

arekp napisał/a:
Poszerzmy przyklad o rozbudowe drogi poludnie-zachod do 3 pasow dla kazdego kierunku jazdy (6 pasow w sumie) a nitki z polnocy i ze wschodu to 1 pas dla kazdego kierunku (2 pasy w sumie). Ustawienie znakow i sygnalizacji sie nie zmienia.

Czy nadal twierdzicie, ze ta pojedyncza droga z polnocy ma wieksze prawo niz 3-pasmowa droga poludnie-zachod?

Tak. O tym decydują światła a nie szerokość drogi.
Ale w takiej sytuacji tylko idiota nie ustawiłby osobnego sygnalizatora do skrętu w lewo.

Anonymous - 05-03-2007, 01:09

Nawet gdyby wiejska droga przecinala sie z pasem startowym to o pierszenstwie decyduje sygnalizacja, a nie szerokosc czy jakosc drogi. Jezeli sa swiatla to nie patrzymy na znaki.
Adaho_krak - 05-03-2007, 08:16

dylson napisał/a:
Nawet gdyby wiejska droga przecinala sie z pasem startowym to o pierszenstwie decyduje sygnalizacja, a nie szerokosc czy jakosc drogi. Jezeli sa swiatla to nie patrzymy na znaki.


zgadzam się w 100%

krzysio1972 - 05-03-2007, 10:24

arekp napisał/a:

Swiatlo zielone zezwala na wjazd na skrzyzowanie


Kilka razy uzyles takiego sformulowania, dla mnie jest ono mocno nieprecyzyjne i niekompletne.

A uwazam, ze poprawna odpowiedza jest A.

Uzasadnienie:
PoRD Art.5 punkt 3. Sygnały świetlne mają pierwszeństwo przed znakami drogowymi regulującymi pierwszeństwo przejazdu.

i tyle, Twoj pas ma zielone, jedziesz, drugi kierowca tez ma zielone, ale jego kierunek jazdy przecina sie z Twoim, musi Ci ustapic pierszenstwa przejazdu. Dla ulatwienia niektorzy tlumacza sobie to w ten sposob, ze przy sygnalizacji swietlnej skrzyzowania sa rownorzedne, zwroc uwage jak jezdzisz po rondach z sygnalizacja swietlna.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group