Pajero III - [3.2 DID] Napędy - niewłaściwe działanie
Darecki 1973 - 14-02-2017, 14:25
Nie pomogło. Może być przyczyną gdzieś przerwana wiązka. Auto było rozbite trochę przodem i po tym zaczęły się problemy. Wcześniej wszystko było ok
stevenpl - 19-02-2017, 22:26
To i ja się podłączę do pytania. Dzisiaj podczas wolnej, spokojnej jazdy na 2h, nagle coś zaczęło "szorować z przodu", dodatkowo zgasły zielone kontrolki tylnych kół i mruga centralnego dyferencjału oraz palą się dwie kontrolki ESP i wyłączonego ESP.
Po zwolnieniu do 20km/h coś jakby uderzyło z przodu i przestał szurać (ikonki palą się do ponownego uruchomienia). Sytuacja powtarza się po odpaleniu silnika z tym, że nie regularnie... Komputer rzyga błędem 75 w TCS i ABS/ESP... ale to może być wina marnej jakości testera...
Moje pytanie natomiast tyczy się tego, czy to wina elektrozaworów podciśnienia na przedniej prawej podłużnicy, czy czujników na przednim reduktorze?
Michał_PIII - 19-02-2017, 23:58
Wyskakuje Ci tylko błąd 75 w abs?
A nie ma innych błędów ? np. W Super Select?
odczytaj błędy na zworkę
stevenpl - 20-02-2017, 13:08
Dziękuję za odpowiedź.
A więc sprawdzałem jakimś testerem i tam nie było SuperSelect ;p - badziewie (oczywiście tester)
A na wymruganiu centralną pomarańczową lampką dyferencjału podłączając 1 pin z masą mam tylko jeden błąd 33 (trzy długie 3 krótkie w pętli)
Edit:
Po przeszukaniu widzę, że to któryś z czujników zwiernych... (podobno ten z białą wtyczką) i komuś udało się go zreanimować idę obczaić temat.
Tutaj chyba błąd 33 jest nieźle opisany...
http://mmc-autoelectric.o...40003400ENG.HTM
a poniżej porada innego forumowicza:
piotr_e napisał/a: | Problem kodu 33 rozwiązany jeszcze tego samego dnia, albo następnego
Definicje błędu udało się rozszyfrować na którymś zagranicznym forum.
Za błąd 33 był odpowiedzialny niesprawny czujnik na skrzyni rozdzielczej. Dokładnie to tez z białą wtyczką. Po rozebraniu paru elementów w kabinie i gimnastyce pod autem udało się dostać do czujników na skrzyni rozdzielczej. Dwa są świetnie widoczne, pozostałe są schowane głębiej. Udało się oba wykręcić od góry. Pierwszy działał bez zastrzeżeń. Drugi w pozycji wyłączonej zachowywał się jak włączony. W środkowym zakresie było OK. Przepłukanie WD-40 pomogło, zaczął pracować prawidłowo. Przy okazji wymieniłem gumową osłonę dźwigni zmiany biegów ( guma ze starości zmurszała i popękała ).
Przy okazji wymienione oba akumulatory ( były jeszcze fabryczne ) i rozrusznik oddany do pełnej regeneracji. Silnik pali od pierwszego obrotu, żadnego dłuższego kręcenia już nie ma Przebieg obecnie 160 tyś km, udokumentowany od nowości, jestem drugim właścicielem, pierwszego znałem jeszcze zanim zaczęto sprzedawać Pajero III
Pełna petarda
Pzdr. |
Michał_PIII - 20-02-2017, 15:13
Błąd 33 oznacza czujnik w reduktorze, jednak nie jest określony który czujnik, po prostu błąd czujnika, błąd 75 a abs oznacza natomiast czujnik centralnego mechanizmu różnicowego.
Czyli z tego co piszesz bardziej stawiał bym na czujnik centralnego mechanizmu różnicowego
Z białą kostką jest czujnik 4H, jak będziesz sprawdzał albo wymieniał to sprawdź jeden i drugi.
Tu masz schemat czujników na reduktorze, z białą kostką to czujnik nr. C, ja bym obstawiał czujnik nr. D sądząc po tych błędach ale są obok siebie więc sprawdź oba
Darecki 1973 - 28-02-2017, 14:46
Witam.
U mnie juz wszystko działa. Wymienione 5 czujników na reduktorze.
dzięki volvox_globator
Gryka1 - 10-03-2021, 18:44
Witam. Kolegów pytanie czy do czujników w/w w skrzyni tak samo można dostać się w automacie jak w manualu?
zbyszekm2 - 11-03-2021, 09:05
Gryka1 napisał/a: | Witam. Kolegów pytanie czy do czujników w/w w skrzyni tak samo można dostać się w automacie jak w manualu? |
Czujniki chodzi o reduktor? Te co sa na górze? to i w manualu i w automacie zasada ta sama.
Gryka1 - 11-03-2021, 09:45
Dzięki Wielkie
Rafał B. - 18-01-2022, 23:05
Cześć.
Podobny problem jak w dyskusji. Jadąc na tylnym napędzie przez dłuższy czas (szczególnie przy jeździe po łukach), zapala się i miga kontrolka centralnego mechanizmu. Nie można wtedy zmienić rodzaju napędu (po zmianie położenia drążka napędu ciągnie tylko na tył). Po wyłączeniu silnika i zapłonu i ponownym uruchomieniu problem znika, napędy można zmieniać i jest ok. Problem czasem pojawi się kilka razy w ciągu dnia, czasem jeżdżę kilka dni i nic się nie dzieje.
Drugi problem to głuche, tępe uderzenia w okolicy wału lub tylnego mostu przy zmianie biegów. Jeżdżę już z tym kilka lat i trochę irytuje. Może ktoś podpowie czy to wał (raczej nie czuć luzów poruszając nim) czy raczej wyrobiony tylny dyfer. Jeśli to drugie to czy można to jakoś naprawić.
Gryka1 - 19-01-2022, 11:45
Witaj kolego znam odpowiedź na twój problem dużo pisania także jak chcesz to możesz do mnie zadzwonić 794 101 401
zbyszekm2 - 02-02-2022, 13:52
Rafał B. napisał/a: | Cześć.
Podobny problem jak w dyskusji. Jadąc na tylnym napędzie przez dłuższy czas (szczególnie przy jeździe po łukach), zapala się i miga kontrolka centralnego mechanizmu. Nie można wtedy zmienić rodzaju napędu (po zmianie położenia drążka napędu ciągnie tylko na tył). Po wyłączeniu silnika i zapłonu i ponownym uruchomieniu problem znika, napędy można zmieniać i jest ok. Problem czasem pojawi się kilka razy w ciągu dnia, czasem jeżdżę kilka dni i nic się nie dzieje. |
to automat czy manual?
Rafał B. napisał/a: | Drugi problem to głuche, tępe uderzenia w okolicy wału lub tylnego mostu przy zmianie biegów. Jeżdżę już z tym kilka lat i trochę irytuje. Może ktoś podpowie czy to wał (raczej nie czuć luzów poruszając nim) czy raczej wyrobiony tylny dyfer. Jeśli to drugie to czy można to jakoś naprawić. |
Luz na wale napędowym tylnym, homokinetyki
więcej zadzwon do mnie pod 602673905
|
|
|